Passivt kylda X1950 från Powercolor

Permalänk
Melding Plague

Passivt kylda X1950 från Powercolor

Powercolor har samarbetat med Artic Cooling och resultatet är att de i början av nästa år kommer lansera två stycken kort ur X1950-serien som kyls helt passivt.

Läs nyheten: Passivt kylda X1950 från Powercolor

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra. stör mej på allt oljud nya datorer skapar

Permalänk

Häftigt stor pjäs. Men är det inte lite tokigt att ha flänsen nedanför kortet? Återcirkulation av värmen, liksom.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, sätter man en riktigt riktigt tyst 120mm fläkt framför den heatsinken så blir det finnemang!

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Stor kylfläns är stoooooooooooor.

Säger som Borat; I like.

Permalänk
Medlem

Nice. nice. How much?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Hmm, transportarar inte heatpipes värme från en låg punkt till en hög punkt genom att koka vätska?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Och jag som just var ute efter ett X1950XT, men eftersom de inte fanns passivt kylda så fick det bli ett 7950GT. Aja, blir väl ett DX10-kort om nåt år ändå.

Permalänk
Medlem

Köra BTX och detta lär funka super duper

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Hmm, transportarar inte heatpipes värme från en låg punkt till en hög punkt genom att koka vätska?

jag har för mig att vissa heatpipes använder sig av kapilärer inuti rören så att man ska slippa vara beroende av kortets orientering.

kylningen ser minst sagt stor ut.. vikt?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Hmm, transportarar inte heatpipes värme från en låg punkt till en hög punkt genom att koka vätska?

Första generationenns heatpipes fungerade exakt så. Numera har de dock utvecklats och använder sig snarare av expansion för att flytta vätskan från värmepunkten, och kapilläreffekt för att föra tillbaka den.

De fungerar optimalt när de har varmaste punkten längst ned, men de (moderna heatpipes) tappar inte speciellt mycket av att vändas.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Skönt att se, men jag tycker att man borde slopa den slimmade designen och låta korten ta upp två-tre pciplatser nedanför. Hur många använder _alla_ pci-platser på sitt moderkort egentligen, nu när det mesta finns integrerat på moderkortet.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna nåt! Vill se mer jätteflänsar. Gärna med utbytbar 120mm-fläkt.

Permalänk
Medlem

Häftig kylning, men som sagt, man kunde haft flänsen på ovansidan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Skönt att se, men jag tycker att man borde slopa den slimmade designen och låta korten ta upp två-tre pciplatser nedanför. Hur många använder _alla_ pci-platser på sitt moderkort egentligen, nu när det mesta finns integrerat på moderkortet.

Eftersom allt som kommer på moderkortet är skit så är det du nämner verkligen inget man ska eftersträva.

Särskilt med PCI-E där man bara har oftast max 2 kontakter av samma typ...

Permalänk

Det var po tiden att ATI korten blev passivtkylda i hogre segment en i mitten o nerot segmenten.
Men specielt lyckat tror jag inte po att det blir. Hela X19xx-serien e veldigt varma, och deras vermen/prestanda restio ar horibelt doligt gemfor med nVidias 7-serie.
Passivt kyld 7950GT utpresterar X1950Pro i allt, den har nog 40-60% mindre kylare en den po X1950Pro. Och temperaturen i idle och load for en passivt kyld 7950GT ar lika som en aktivd kyld X1900XT.

Aja, trevligt endo med en sodan kollos kylare.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

fan reservdelar till bilen :D:D

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Häftig kylning, men som sagt, man kunde haft flänsen på ovansidan.

Eftersom allt som kommer på moderkortet är skit så är det du nämner verkligen inget man ska eftersträva.

Särskilt med PCI-E där man bara har oftast max 2 kontakter av samma typ...

För en som inte är jättekräsen med ljudet är det väl ingen fara, eftersom integrerade nätverkskort osv duger hur bra som helst - det enda man borde byta ut är som sagt ljudkortet, vilket tar upp en av tre-fyra stycken pci-platser (placeras bäst längst ner i chassit?).

Större kylare är något jag vill se, folk laddar inte datorn full med pci/pcie/agp-kort längre,på sin höjd två eller tre, med grafikkortet inräknat.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
För en som inte är jättekräsen med ljudet är det väl ingen fara, eftersom integrerade nätverkskort osv duger hur bra som helst - det enda man borde byta ut är som sagt ljudkortet, vilket tar upp en av tre-fyra stycken pci-platser (placeras bäst längst ner i chassit?).

Större kylare är något jag vill se, folk laddar inte datorn full med pci/pcie/agp-kort längre,på sin höjd två eller tre, med grafikkortet inräknat.

Du glömde raidkort, ett extra nätverkskort kanske?
Och ljudkortet bör man byta även om man inte är jättekräsen.

Helst vill man ha allt i PCI-E så att man kan ha kvar lite av de nästa generation också.

Sen finns det få saker som är värre än när man behöver, vill och har råd att köpa någonting men kan inte få plats med det i datorn...

Har verkligen inget emot stora kylare, men ska de ta plats så får de göra det där de inte är ivägen (finns trotts allt gott om plats i chassit).

Fasst det är klart, folk verkar bara bry sig om processorn och grafikkortet nuförtiden...

Permalänk
Medlem

Men kör man raid kör man många hårddiskar o då är man inte direkt någon "silent-freak" för det är väl ändå hårddiskar som låter mest om man använder tysta fläktar?

raid hör hemma i servern i garderoben!

halvmeter-höga moddade bilkylare på gpu:n hör hemma i gamingburken!

my 2-cents

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piXtor
Men kör man raid kör man många hårddiskar o då är man inte direkt någon "silent-freak" för det är väl ändå hårddiskar som låter mest om man använder tysta fläktar?

raid hör hemma i servern i garderoben!

halvmeter-höga moddade bilkylare på gpu:n hör hemma i gamingburken!

my 2-cents

Du har en poäng. Men personligen försöker jag kombinera de båda
(dvs. både raid i garderoben och i en tyst desktop-dator :D, nåja, är väl inte riktigt där ännu - but victory shall be mine!)