Permalänk

Köpe av vattenkylning

Tjena!

Nu är det så hära att jag ska köpa vattenkylning.
Den hära har jag funderat på http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=319823 eller har ni nåt och rekomendera.
ska vara kit så jag får allt jag behöver. Är det nå mera man måste köpa till det dära paketet slangar eller nå nipplar ? är kass på detta
Ska bara ha för cpun men det gör inget också om det är för graffe kortet också.
Får max kosta 2500kr jag klockar inte så vill bar få ner litte oljud.

Mvh Limpan

Permalänk
Medlem

Det där är ett bra paket, det blir nog bra.

Permalänk
Medlem

Finns en satans massa trådar om detta, nästan så jag skulle tro att H2O kylning
var årets julklapp.

I alla trådar kan man rätt snabbt konstatera att bra vattenkylning inte finns i
Sverige utan måste importeras.

http://www.petrastechshop.com/pecoba.html är ett paket som med frakt och moms kostar 2100kr och det är mycket bättre....

Permalänk

Okeej, Det såg rätt fint ut.
Ska man ha allt i chassit eller utan för är så himmla kass på detta så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garnax
Finns en satans massa trådar om detta, nästan så jag skulle tro att H2O kylning
var årets julklapp.

I alla trådar kan man rätt snabbt konstatera att bra vattenkylning inte finns i
Sverige utan måste importeras.

http://www.petrastechshop.com/pecoba.html är ett paket som med frakt och moms kostar 2100kr och det är mycket bättre....

Om du vet att det är mycket bättre, kan du utveckla det, är intresserad.

Visa signatur

okim

Permalänk
Medlem

Finns det någon källa på att den där är så mycket bättre? Länka gärna isf, hade varit kul att se.
Håller med okim angående det.

Permalänk
Medlem

Bara det faktum att petras säljer paketet säger att det är bättre än något
du kan finna hos komplett

Dubbel radiator istället för singel, tillsammans med ett par av dom bästa fläktarna på marknaden om man räknar prestanda per decibel.

Pumpen är inte längre den bästa men den var det, innan den slogs av sina egna uppföljare.

Hinner inte skriva färdigt har borttom till jobbet, men jag återkommer...

Permalänk
Medlem

Då ingen seriös testare skulle få för sig att testa waterchill så blir det svårt att hitta ett test som visar exakt hur mycket bättre petras paket är. CPUblocken är det förmodligen inte allt för stor skillnad på men radiatorn och pumpen i petras paket är mycket bättre än de i waterchills paket.

  • Pump
    Waterchills pump har en maximal tryckhöjd på 1,5m och ett maximalt flöde på 800l/h.
    Pumpen i petras kit har en maximal tryckhöjd på 3,3m och ett maximalt flöde på 1200l/h.
    Främst på grund av den mer än dubbelt så höga tryckhöjden ger petras pump mycket högre flöde i slingan vilket gör att block och radiatorer presterar bättre. Dessutom lär D5:an hålla många år längre än waterchills pump.

  • Radiator
    Waterchillpaketet har en 80mm radiator (area 64 kvadratcentimeter).
    Petras paket har en 2*120mm radiator (area 288 kvadratcentimeter).
    Petras radiator har alltså 450% större yta som dessutom presterar 20-30% bättre än Waterchills radiator då Swiftechs radiator är minst 20-30% bättre än BIP och dess kopior.

Ovanstående är bara waterchillpaketets största svagheter. Man skulle kunna jämföra varenda liten detalj och Petras kit skulle lätt vinna över waterchills kit på alla punkter.

Permalänk
Medlem

Jag har idag waterchill paket, värstingen med trippel radiator samt xtreme pumpen 1020l/h. (till socket 775).

Är inte direkt missnöjd med grejerna, tycker att det har funkat rätt bra faktiskt.
Men man är ju sugen, nu när man har blivit varm i kläderna så att säga, på att testa värre/bättre grejer.

Har beställt följande saker:

Pump: MCP355 Custom Delrin Top
Cpublock: Swiftech Storm rev.2
Vgablock: EK-FC8800 GTX Acetal
Radiator: Thermochill PA120.3
Tank: EK:s Multioption RES 150
Fittings: Ek:s 1/2
Slang: Tygon 7/16 in. ID 11/16 in

Ska bli kul att se hur mycket detta kommer att göra i skillnad mot waterchill paketet

P.s Waterchill paketet ska säljas när det nya är installerat. PM för bud.

Det är detta paketet>>http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=327494

Nu är grejerna installerade.
Men jag är missnöjd faktiskt.
Trodde det skulle bli mycket lägre temp på cpu:n.
Waterchillpaketet jämfört med detta gjorde bara 2c skillnad.
Monterat om stormblocket 4 gånger.
Kanske mitt 8800GTX som gör grejerna så mycket mer varmare?
Så nu fick jag det bevisat för mig själv att waterchill är inte så tokigt i alla fall.