Permalänk
Medlem

Torris lek på 6800Le

Dag 1.
Ja då var det dax för ett nytt försök med kalla saker på 6800Le.
Vill tacka SBS för all hjälp, alltid lika trevliga!
Vi hade fått tag på ett nytt Le kort som gjorde ca 455/950 på luft.
Givetvis skulle vi voltmodda detta. Kes gjorde ett mycket bra jobb måste jag säga, bättre än med mitt 6800GT
Vi satte alla motstånd och kondenstatorer på en cd skiva så att de inte ligger utspritt.

Dagen blev till natt och kes var tröttare än en björn som ska in i ide så fick helt enkelt avbryta där.

Dag 2.
Nu var ju grafikkortet voltat, så då var det dax att installera win o.s.v
Under optimering hände det som ej fick hända, min fx55 dog. Detta under en omstart. Den var ej trimmad, ej voltad utan allt var helt "default". Hoppas över allt annat att AMD är snälla och ger mig en ny.

Efter någon timmes lugnande så beslöt vi oss för att köra på en 3200+ istället. Denna cpu går helt ok på vatten. Vi riggade upp och allt var klart för att köra lite tester.

Då visade det sig att även detta grafikkortet fick samma fel som vårt förra. Man kunde köra 510 på coren, samt 1020 på minnet, men inte samtidigt. Försökte man det samtidigt så klarade det inte ens 420/900. Exakt samma fel som förra grafikkortet.
Vi tänkte då att de kanske var moderkortet som satte stopp för oss eftersom fenomenet fanns innan oxå. Snabbt och lätt bytte vi moderkort men kunde tyvärr konstatera att det ej var mobots fel. Under bytet av moderkortet blev grafikkortet ganska kallt

Kontakt var där iallafall.

Det tråkiga med fx55 är att jag fått hem mina andra pjäser.

Permalänk
Medlem

Hoppas du får en ny prolle snart så du kan testa monstren där!

Permalänk
Medlem

asså jag måste bara fråga om vart ni köpte torris ?

Permalänk
Medlem

Torris köpte vi hos AGA i Malmö. Man kan beställa hos vilken AGA som hellst, sen finns det vissa som har det hemma, finns på www.aga.se

Monsterna ska det bli torris om vi får loss en ny FX:D

Permalänk
Medlem

vad är det så speciellt med FX ? inte kan det vara Prestandard iaf... där kommer X2 och Opteron in i bilden.....

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jämför man FX och X2 så är först alla FX olåsta.
Ser du ex på vad de ger i default i prestanda så ger FX mest.
X2 går mycket bra den me(men tillämpningarna är ex att föredra i multitasking eller där man hanterar flera saker samtidigt)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
vad är det så speciellt med FX ? inte kan det vara Prestandard iaf... där kommer X2 och Opteron in i bilden.....

Permalänk
Medlem

Härliga bilder!

Synd att det inte gick som ni tänkt er =/
Får hoppas att det kommer en ny FX-55 så du kan leka med dina nya kort ;D

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk

Det ska väl gå att ta bort den spärren så att man kan klocka Nvidia-kort utan att testa inställningarna först?

Jag har iallafall lyckats med det, kommer dock inte hur man gjorde.

EDIT: http://www.ocforums.com/showthread.php?t=486417

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Bra gjort.
Jag har själv funderat på att testa mitt egna LE med torris.
Men man får se.