Zune äntligen kompatibel med Vista

Permalänk
Melding Plague

Zune äntligen kompatibel med Vista

Microsoft har lanserat en uppdatering av mjukvaran som gör det möjligt att koppla ihop företagets stora mp3-spelarsatsning Zune med deras senaste operativsystem, Windows Vista.

Läs nyheten: Zune äntligen kompatibel med Vista

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara jag som slås av tanken om hur skrattretande det är att Microsofts grandiosa "ipod-killer" inte varit kompatibel med deras nya coola OS?

Flax: Vad spelar det för roll?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara jag som slås av tanken om hur skrattretande det är att Microsofts grandiosa "ipod-killer" inte varit kompatibel med deras nya coola OS?

Det var det första jag skrattade åt iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara jag som slås av tanken om hur skrattretande det är att Microsofts grandiosa "ipod-killer" inte varit kompatibel med deras nya coola OS?

Flax: Vad spelar det för roll?

Nja lite kanske men och andra sidan så har MS många olika utvecklings-team och alla kan inte bolla med dem för att få mjukvaran/hårdvaran komatibel. Kanske dessutom är smart att vänta tills den färdiga versionen var klar innan dem ville släppa några drivrutiner officiellt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nja lite kanske men och andra sidan så har MS många olika utvecklings-team och alla kan inte bolla med dem för att få mjukvaran/hårdvaran komatibel. Kanske dessutom är smart att vänta tills den färdiga versionen var klar innan dem ville släppa några drivrutiner officiellt.

Möjligt. Men jag finner ändå den mentala bilden otroligt skrattretande. Jag ser liksom nissarna i MS tomteverkastad framför mig. "Vi bygger vår mega-super-coola ipodkiller som alla kommer vilja ha, men för att det verkligen ska kännas att det är vi som gjort den så måste vi se till att den INTE funkar med vårt lika super-duper-mega-omg-duder-OS, bara så att vi som med allt annat kan fixa felen efter att folk redan köpt den... om vi orkar"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara jag som slås av tanken om hur skrattretande det är att Microsofts grandiosa "ipod-killer" inte varit kompatibel med deras nya coola OS?

Flax: Vad spelar det för roll?

jo, men det var iof ännu mer komiskt när den inte ens var kompatibel med sitt eget låtöverföringsprogram.

se signatur.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Bättre sent än aldrig antar jag.

Fast om försäljningen dalat och ligger lågt nu lär den vara helt horribel efter jul. Reklampengar lär inte funka långt.

luktar flopp...

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Meningslösa inlägg av typen "Jag är först!" tas bort direkt.

Permalänk

Hahaha ja, det var dagens roligaste hittills iaf! Jag trodde Vista och Zune skulle vara supertighta...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Nja lite kanske men och andra sidan så har MS många olika utvecklings-team och alla kan inte bolla med dem för att få mjukvaran/hårdvaran komatibel. Kanske dessutom är smart att vänta tills den färdiga versionen var klar innan dem ville släppa några drivrutiner officiellt.

måhända att de har många programering team, men vafan, att inte ens ha koll på va de andra gör inom företaget, om inte annat borde MS ha råd att ha en anstäld om enbart har till uppgift att hålla koll på va de andra gör på företaget

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Jag känner igen mig från Logitech, varje gång jag svängde på min logitech-ratt kom OSD för logitech-tangenbordet fram o ljudet åkte upp o ner. När jag byte tillbaks till mitt gamla tangentbord försvann problemet helt

Permalänk
Medlem

iPod-killer my ass, den där Zune är en riktig jävla Zune-killer och inget annat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jo, men det var iof ännu mer komiskt när den inte ens var kompatibel med sitt eget låtöverföringsprogram.

se signatur.

En bild på någon som verkar heta Mike Mills?

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara jag som slås av tanken om hur skrattretande det är att Microsofts grandiosa "ipod-killer" inte varit kompatibel med deras nya coola OS?

Med tanke på att det inte finns någon skarp version för konsumenter ute så är det inte så konstigt tycker jag.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Med tanke på att det inte finns någon skarp version för konsumenter ute så är det inte så konstigt tycker jag.

det gör jag..

men vet att man håller på att utveckla ett nytt os så man BORDE ha i åtanken (om man är ett stort seriöst företag) att hårdvaran man själv säljer iaf måste vara kompatibelt.

Det är som att sälja en bil och sen komma på när det blir snö och vinter "oj vi har inga passande vinterdäck". Lite framförhållning får man väl ändå ha.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAZIP
Med tanke på att det inte finns någon skarp version för konsumenter ute så är det inte så konstigt tycker jag.

Med tanke på att det klagats på att 3:e -part inte fått Vistaversioner klara trots att betor och GM funnits ute länge så är det väldigt konstigt tycker jag

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
det gör jag..

men vet att man håller på att utveckla ett nytt os så man BORDE ha i åtanken (om man är ett stort seriöst företag) att hårdvaran man själv säljer iaf måste vara kompatibelt.

Det är som att sälja en bil och sen komma på när det blir snö och vinter "oj vi har inga passande vinterdäck". Lite framförhållning får man väl ändå ha.

Ni överdriver inte lite?
Kan verkligen se hur jämförelsen med bilen och vinterdäck var likvärdig
Snarare, det har aldrig varigt vinter. Men företag har via test-hallar fått erfara hur det är. Två år innan första vintern är kommen så kommer de med vinterdäcken. Superlöjligt? Absolut!

Stödet kom 2 månader(?) innan allmän release. Kommentarerna hade varigt befogade om det varigt två månader efter release...

Visst, man har rätt at tycka att det är kul, det gör jag också. Men någon mer substans än kul har det inte, och det lilla roliga som fanns om det hela försvann snabbt när man läste den här tråden.

Bara folk som försöker hitta på nya saker att basha MS för. Alltid lika spännande :rolleyes:.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ni överdriver inte lite?
Kan verkligen se hur jämförelsen med bilen och vinterdäck var likvärdig
Snarare, det har aldrig varigt vinter. Men företag har via test-hallar fått erfara hur det är. Två år innan första vintern är kommen så kommer de med vinterdäcken. Superlöjligt? Absolut!

Stödet kom 2 månader(?) innan allmän release. Kommentarerna hade varigt befogade om det varigt två månader efter release...

Visst, man har rätt at tycka att det är kul, det gör jag också. Men någon mer substans än kul har det inte, och det lilla roliga som fanns om det hela försvann snabbt när man läste den här tråden.

Bara folk som försöker hitta på nya saker att basha MS för. Alltid lika spännande :rolleyes:.

Håller med om att det är mest lol och inte så mycket annat, men att släppa en produkt innan man gjort klart drivrutinerna till Vista, som ska släppas om bara några månader, känns inte som en helt genomtänkt marknadsföring; dålig image om inte annat.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313

En bild på någon som verkar heta Mike Mills?

signaturen för den som Belga klagade på naturligtvis, men nu tog moderatorn bort det så jag har överseende med förvirringen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Microsoft har lanserat en uppdatering av mjukvaran som gör det möjligt att koppla ihop företagets stora mp3-spelarsatsning Zune med deras senaste operativsystem, Windows Vista.

Som jag förstår det så släpper de en uppdatering till mp3spelarens drivrutiner?
Eftersom Vista redan är på tryck så skulle man kunna ändra billiknelsen till:
Vi säljer en bil den har börjat tillverkas men mitt i tillverkningen så kommer vi på att ratten svänger åt fel håll (lite overkill) så vi skickar med en extra ratt som ni kan byta ut.
Jag tycker att självklart om man köper en produkt från samma tillverkare som ett operativsystem ska det bara vara P&P. Men det kanske bara är jag som tycker att man borde slippa koppla upp sig på internet och leta upp en drivrutin (även om detta går på automatik) Särskilt som företaget är ett av världens största!
Sen kan jag ju ha fattat det hela fel men...

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Medlem

Är det inte ni Swectroll som vanligen tjötar om att man NATURLIGTVIS inte installerar drivarna som man får på skivan utan man laddar ner den nyaste versionen som finns på tillverkarens hemsida? Ganska irrelevant.

Troligen kommer Vista ladda ner nyaste drivarna automatiskt när man stoppar in kontakten från spelaren ändå...

Högt LOL-värde som nån uttryckte det, men i övrigt är det inte så mycket att oroa sig över.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB