Priset på lcd-tv fortsätter att sjunka

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Är det bara jag som står och hånflinar åt alla kassa lcd i affärerna?
Jag har nog faktiskt inte sett en enda en som kan visa vettig kvalite med en vanlig gammal analog signal. Jag vet inte vad som är mest sorgligt dock. Att de inte klarar det eller att vi fortfarande som det "frammåt" land vi gärna vill se oss själva som fortfarande sitter med analoga signaler och ett som bäst haltande digitalsystem.

Jo det är trisst.
Men sen så matas ju många med extremt kass bild. 30 TV-apparater från en urkass källa kan inte bli bra resultat. Blir bättre hemma (självklart beroende på vilken butik du kollar i).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Dec 2004

jag har nog inte heller sett någon LCD eller Plasma som visar en godkänd analog TV bild men det är ju ingen som säger att de ska visa det heller
många visar inte ens en godkänd Digital TV bild.. och då är det illa

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo det är trisst.
Men sen så matas ju många med extremt kass bild. 30 TV-apparater från en urkass källa kan inte bli bra resultat. Blir bättre hemma (självklart beroende på vilken butik du kollar i).

Nja, inte så mycket bättre. Även om signalerna de matas med i affärerna många gånger är sämre än vad man har hemma så är det nog inte sådan skillnad att resultatet blir så mycket bättre.

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Nä, blir inte så mycket bättre, skrev bara att det ofta blir bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

upplevde samma sak, på Siba var bilden helt hopplös vilket jag inte såg som ett problem eftersom jag ändå inte skulle använda den funktionen så länge till.

väll uppriggad hemma så blev jag glatt shockad över att burken förmodligen hade den bästa mottagera jag vart med om. (och inte bara i platt-TV då alltså)

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint