AMD:s 65 nm processorer är långsammare än 90 nm

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att Swec inte tog upp previewn från Firingsquad som jag tipsade redaktionen om för några dagar sedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Sådärja en till för hemmalaget!

Vilket lag?

Nä nu får AMD skärpa sig.. jag litar hellre på dom än på Intel *paranoid*

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

<--- besviken.

Permalänk
Avstängd

Tom's som varit i farten?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Tom's som varit i farten?

Men det är ju rätt logiskt att 20 cykler slöar ner processorn jämfört med de tidigare 12 cyklerna. Men de ska gå rätt mycket kallare och vara billiga vilket Intel inte kommer tycka är så kul. Sen får vi väl se hur AMD gör med sin arkitektur för att bekämpa C2D.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Orkar inte läsa igenom alla kommentarer men det verkar visst som dom har höjt det till 20 bara för att kunna köra högre L2 cache...

Se länken nedan:
http://techreport.com/onearticle.x/11490

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slusk
Orkar inte läsa igenom alla kommentarer men det verkar visst som dom har höjt det till 20 bara för att kunna köra högre L2 cache...

Se länken nedan:
http://techreport.com/onearticle.x/11490

Samma sak gjorde Intel om jag inte misstar mig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

K8 är ändå mer intressant när den kostar mindre än C2D och drar mindre ström och passar därför bättre för OEMs. Inget för oss överklockare. Men den har fortfarande starkt värde då en X2 har mer prestanda än vad 95% av alla användare behöver.
Framtida prissänkningar på C2D kommer dock slå hårt mot AMD om ett halvår. Då blir det blodig fajt.

Permalänk
Medlem

Håller på AMD alltid gjort. Fan köpte tom deras K6:2a när den kom, när man tittar tillbaka den sög dase men fan så mycket billigare
Köpte dock en Intel till bärbara inte så att man plockar ihop en själv med lösa delar som stationära

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk

Som sagt: Brisbanes högre L2-cache latenser är förberedelser inför mer cacheminne.

Nu kanske borde läsa på lite innan ni fäller en massa ogenomtänkta kommentarer om hur dåliga AMD är osv.

http://techreport.com/onearticle.x/11490

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R

Nu kanske borde läsa på lite innan ni fäller en massa ogenomtänkta kommentarer om hur dåliga AMD är osv.

Jag tycker att ni ska söka efter sledgehammers inlägg på forumet & läsa dom sedan ska ni tänka med sledges retorik så kommer ni att förstå att AMD är körda & dåliga idagsläget eller det var/är inte så enkelt?

Då hade Intel den sämre presterande arkitekturen & då var dom värdelösa & körda, idag har AMD den sämre presterande arkitekturen alltså måste dom vara värdelösa & körda... enkel sledgeretorik god jul...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Som sagt: Brisbanes högre L2-cache latenser är förberedelser inför mer cacheminne.

Nu kanske borde läsa på lite innan ni fäller en massa ogenomtänkta kommentarer om hur dåliga AMD är osv.

http://techreport.com/onearticle.x/11490

må så vara, men det gör ju inte att brisbanes blir snabbare i nuläget. kanske i framtiden, men snackar man om nuvarande versionen så är den långsammare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sir_Manfred
Vilket lag?

Nä nu får AMD skärpa sig.. jag litar hellre på dom än på Intel *paranoid*

Intels lag som sagt, fanboys är bra skit

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Jag tycker att ni ska söka efter sledgehammers inlägg på forumet & läsa dom sedan ska ni tänka med sledges retorik så kommer ni att förstå att AMD är körda & dåliga idagsläget eller det var/är inte så enkelt?

Då hade Intel den sämre presterande arkitekturen & då var dom värdelösa & körda, idag har AMD den sämre presterande arkitekturen alltså måste dom vara värdelösa & körda... enkel sledgeretorik god jul...

För att citera alla våras vän Overlord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av overlord
*BAF (Bokstavstroende_AMD_Fanboys) är en rörelse som troligen härstammar någonstans ifrån Bibelbältet men som med globaliseringen och teknikens hjälp spritt sig runt jorden.

Permalänk
Medlem

Ibland känns det som att vissa här har bytt ut sina favorithockelag, mot favoritföretag...

"Djurgården!! AIK suger!!" "INTEL!!! AMD suger!!!"

själv håller jag med boris, AMD behövs för konkurransen. Att intel har kört lite fula knep ibland är inte så konstigt. Företag som försöker vara snälla med konkurrenter lever inte så länge.

God jul!

Permalänk
Medlem

Intel och AMD suger, viva VIA!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Klart som f*n att AMD/Intel & andra propp tillverkare behövs.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LfD
omFg. Japp intel nästa. Men jag tror faktsikt att spelandet kommer tas över av konsoller.

Spelen till konsoller och till PC skiljer sig ganska mycket. Konsollspel är för det mesta enklare för att kunna tilltala den breda massan. PC-spelen kan vara mycket mer avancerade. Det är ju tex ytterst få strategispel som släpps till konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackBlack
Spelen till konsoller och till PC skiljer sig ganska mycket. Konsollspel är för det mesta enklare för att kunna tilltala den breda massan. PC-spelen kan vara mycket mer avancerade. Det är ju tex ytterst få strategispel som släpps till konsoll.

Det har nog inte så mycket med spelen "svårighetsgrad" (eller hur det nu vill utrycka det). Det beror snarare på de mycket begränade kontrollerna. För vem fan kan lira FPS och RTS utan tgb -och mus? Inte jag åtminstonde och då har försökt rätt bra.

Hade det bara funnits billiga tangentbord och mös till XBOX, PS2/3 m.m så hade det inte varit ett problem......