Shuttle lanserar snabb sff-dator

Permalänk
Medlem

Grymma flames!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

1337-tåget gick 2000, synd.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem

'ARE YOU 1337?' Står med stor skragglig stil på Shuttles hemsida för denna Shuttle. Mein Gottes. Cheva med flames sade någon; tja jo, ungefär. Shuttle gör många fina små kubistiska saker(*klappar lille snabb-discontinuade-st20g5*, *prrr, prr*) men detta tema? Okk.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Inte direkt. Det brukar ofatast endast vara internetslang för något bra (Ifall du inte visste, 1337 = leet = elite)

Nja att säga att något är 1337 är att visa på sin egen okunnighet. Används numera bara på allvar av scriptkiddies eller andra som snappat upp det och tror de blir förmer än andra. Annars används det mest som förlöjligande av de som inte känner till det.
Att prata leet eller kalla sig 1337 är som att säga "jag är newbie". Åtminstone såvitt jag förstått.

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

Jodu båda jag å kompisarna har blivit kalalde 1337 eller elit bara för vi kör linux. I dag inte lika hyppat men för 2-4 år sedan så kom det många fjortisar och började yra hur 1337 man är för man kör linux... Kompisen gick nästan upp i atomer.
1337 är snarare för personer som inte är "elit" alltså betydelsen har i princip fåt raka motsatta betydelsen. Att säga att man är elit eller 1337 eller kalla nån för det visar mer att man inte kan skit om det man yrar om.

Permalänk

själv tycker jag att datorn är grymt läckert, snacka om ingenjörskonst!

men ja; 1337 begreppet kanske ska stanna mellan oss intresserade, och inte bli ett varumärke från tillverkarnas sida.

nästa steg kanske blir en "Fett Soft Turk Burk" från Fujitsu siemens... vad vet jag?