Socket A / 478 vilken får man mest för.

Permalänk
Medlem

Socket A / 478 vilken får man mest för.

Hej.
Sitter i dag och kör med en amd athlon Xp 2500+ en socket A prolle tillsammans med 1536 mb minne.

Så kommer farsan hem med en pentium 4 2,4 ghz socket 478 prolle med tillhörande moderkort.

Nu är det så att jag har tänkt att byta upp mig genom att sälja en av prollarna och behålla den andra tills jag får nya grejjer.

Så vilken av kombinationerna får man mest för om man säljer dom på typ blocket? Tänker bara sälja den ena eftersom jag är i behov av en dator.

Kombination nr1: Amd Athlon XP 2500+ 1,8ghz med ett asus a7v8x-x moder kort och 512 mb ddr minne

Kombination nr2: Intel Pentium 2,4ghz med ett moderkort av okänt slag och 512 md ddr minne

Permalänk
Medlem

tror inte att det är någon större skillnad på dom, har själv en 2500+ och den har funkat utomordentligt bra.
Varför bara spara 512 ram? du har ju 3 stickor i atm så behåll 2 av dom så du iaf har 1024.

Permalänk
Medlem

jag tänker att behålla 1024mb ram jag ska sälja en av kombinationerna som jag skrev om ovan. Och tänker sälja den kombination som är värd mest för att kunna få råd med något som är värre.

Permalänk
Medlem

Behåll 2500+aren, höj spänningen lite och kör den i 200 MHz FSB, så har du en 3200+.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Behåll 2500+aren, höj spänningen lite och kör den i 200 MHz FSB, så har du en 3200+.

Man behöver oftast inte ens höja spänningen. Min burk är tvärtom stabilare med något sänkt spänning och 200MHz FSB.

Tror också att du får bättre betalt för Intel-dyngan, särskilt på Blocket där den stora massan letar prylar.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

sälj intel "dyngan" :D, +2500 barton var en riktigt trevlig processor som jag inte skulle eller kommer sälja, +att det nog blir lättare att sälja intel saken

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

2500+ är ju utan tvekan den bättre cpun av de båda, med tanke på överklockningsvänlighet.
Lägg ut båda två och sälj den som går först till det pris du tänkt dig för var och en
Det är nog ingen större skillnad på prissättningen skulle jag tro. Fast amd har ju i den breda massan alltid varit "budget"..

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu