Permalänk
Medlem

Corsair minne

Hejsan!

Jag funderar på att köpa nytt minne till min burk.

Jag har i nuläget dessa minnen. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309659

Jag undrar om det är bättre att köpa 2 helt nya minnen eller att köpa dessa igen så jag får totalt 4gb.

Permalänk

Vad har du för andra komponenter, har du/ska du överklocka, vad använder du din dator till?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD Athlon 64 X2 4400+, XFX Geforce 7800 GTX.

Jag lirar ju mest men har aldrig någonsin överklockat en dator.

Permalänk

Inte riktigt svaret på din fråga men i mitt tycke vore det bortkastade pengar i ditt fall att köpa nya minnen. Det skulle bli en marginell förbättring i benchmarks och i praktiken skulle du inte märka någon skillnad.

Men om du nu absolut vill köpa nya så skulle jag väl ta 2x1 GB till av samma minne i o m att du inte ska överklocka. Har dock för mig att Windows (om du kör det) inte kan hantera mer än 3,5 GB ramminne så i praktiken skulle du få 1,5 GB mer.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Ok, kanske bättre att vänta på ATI´s nya grafikkort istället?

Permalänk

Det tycker jag, speciellt om du är ute efter mer prestanda i spel.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Om man köper R600 tror du nånting i mitt system kommer agera flaskhals då?

Har ett nätaggregat på 550W, räcker det?

Permalänk

Jag tror inte att något ska vara en flaskhals i ditt system.

Vad gäller nätaggregatet så säger inte watten allt, viktigare är hur många ampere den kan ge ut. Men generellt så om det är ett aggregat av bra kvalitet så ger ett 550 W agg tillräckligt med ampere. Men om det är ett "budgetaggregat" så är det lite mer tveksamt.
Nu vet jag inte hur mycket ett R600 drar men om den följer "trenden" med nya grafikkort så drar den antagligen ganska mycket.

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

På mitt Fortron nätagg så står det 550W och EPS12V.

Står dock inget om Ampere.

Permalänk
Medlem

funkar P=UxI här??? Isåfall 550/12=45,8A. (= Låter mycket. Nån som vet?

Visa signatur

AMD 4000+@2700MHz , Asus A8N-SLi Premium, Corsair XMS PC3500LLPRO 2048MB , ATI X850XT , Lian-Li PC-V1000 , Hiper 580W PSU , Samsung 970P 19" +Logitech tbord m. mus.

Permalänk

Vet inte om tråden är aktuell längre men om det är ett sånt här du har så är det inga problem http://www.fsp-group.com.tw/english/1_product/2_detail.asp?ma...

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. om det fortfarande finns någon kvar här.
Det är så att jag nu sitter på 2*1024 corsair PC4000 (250MHz). Saken är den att jag har 2*512 crucial ballistix PC3200 (200 MHz) liggande här med. Jag vet att om jag sätter in dessa kommer alla mina minnen gå i den hastigheten men är det någon idé att göra det. Får ju då 3g istället men skulle det hjälpa mitt system?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locksey
På mitt Fortron nätagg så står det 550W och EPS12V.

Står dock inget om Ampere.

Fortron (Fsp) gör bra nätagg.
Dock vet jag inte din exakta modell, men är säker på att du kan köra vilket gkort som helst med det.
Ett bra gkort skulle även ge dig mer än att öka ifrån 2 GB till 4 GB rammminne.

@XesboXXX: Nope, den formeln kan du icke tillämpa, delvis pga av att Amp ligger spridd på olika voltlinor och inte allt på 12 V.
Denna förklaring är knapp och haltar en del, men i huvudsak advekvat.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metronome
Har dock för mig att Windows (om du kör det) inte kan hantera mer än 3,5 GB ramminne så i praktiken skulle du få 1,5 GB mer.

Windows Xp har sin gräns på 3 gb ram minne medans Vista såklart ligger högre. Men eftersom killen gibbar mkt så antar jhag att han iten har vista utan Xp så mitt råd är att iten köpa så mkt utan vänta lite.

Permalänk

corsair cruisal ocz gold vad att köpa 2x1024mb blir det i alla fall

undra om det märks sitter på 2x512mb twinmos nu kanske blir det corsair xms eller ocz gol nånting 2x1024 stickor

undra om 3dmark siffrorna går upp nåt+8800gts640mb varianten på en A64 3700+

blir en lagom spelmaskin

kan dessa ge min dator lite skjuts

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=2048TWX...

vore ju inte fel om fe gav lite prestanda mot nu så man inte kastar bort pengarna för överklockning kan jag inte så det är inget jag kommer göra

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|