Crysis systemkrav sleppta

Permalänk

Crysis systemkrav sleppta

http://digitalbattle.com/2006/07/23/crysis-system-requirement...

Ganska intressant, om nagot ar kommer jag inte kunna spela nagot

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem

Det var inte så farliga specs ändå med tanke på hur spelet ser ut
Lite småupgrades i Januari + vänta på lite fler kort i geforce 8xxx serien så blir det bra sen

Visa signatur

· Gigabyte GA-965P-DS4 · Core 2 Duo E6300 · OCZ SOE Urban 4gb DDR2 PC6400 Kit · 2x Samsung F1 1TB SATA2 · Geforce 8800GT · Antec NINE HUNDRED · bZerk 500W Modular · Samsung 226BW 22" Wide TFT ·

Permalänk
Medlem

Jag har sett de där systemkraven i 6 månader minst, ingen nyhet. Det har också varit känt ganska länge att Dx9 versionen som visades upp förra sommaren kördes på en X2 CPU och 2 st X1900XTX, 2 gig ram.

Den där artikeln är från Juli också såg jag nu

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

ja riktigt nytt är det inte men det känns fint att jag KAN (om jag får för mig att skita i att köpa nytt graffe) fortfarande spela det
det spelet kommer ju bli underbart

Permalänk

Old

Jag klarar recommended iaf

Permalänk
Medlem

"Crysis System Requirements Released July 23rd, 2006 by Tobias Dahl"

Hoppas ett 8800gtx tillsammans med min hårdvara klarar att slänga runt allt med alla effekter påslagna i 1680x1050. Läste att dom körde en AMD X2 2gb ram och 2x1900XTX på E3, och tyckte det ryckte en del då, hoppas motorn är bättre optimerad nu.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

kmr det komma till PS3 månne?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att recommended inte är ett dx10 grafikkort?

Och stödjer spelet dual core eller är det något dom bara smackat dit för att det är det senaste?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hur kommer det sig att recommended inte är ett dx10 grafikkort?

or DX10 equivalent

Permalänk

Synd att spelet inte använder sig utav OpenGL. Då hade man kunnat köra något annat än Vista för att få bästa grafik.

Permalänk
Medlem

Verkar ju som att min burk klarar av det där. Har nästan exakt den rekommenderade speccen, fast 0,5gb mer ram så det borde ju inte vara några probs.

Permalänk
Medlem

Det där är ju bara speculated specs.. jag skulle vänta att uppgradera tills officiela släppts nästa år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
kmr det komma till PS3 månne?:)

Kollade genom deras släppta videointervjuer, och det deras CEO säger är att dom vill inte kompromissa kvalitemässigt, vilket dom skulle behöva om dom släpper det till PS3 eller XBOX360, så spelet blir PC exklusivt tills vidare.

@Devil May Cry
Motorn stödjer multithreading, så det är stöd för dual/quad-core.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Ploppa in en dual core så klarar jag ju recomended på min gammla agp burk lätt

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Ploppa in en dual core så klarar jag ju recomended på min gammla agp burk lätt

precis! sitter ju en superkraftfull x850pro i min Dags att nedgradera kanske.

Nej men kommer köpa en till 1gig sticka och en x2 4600 endast för detta spelet.

Permalänk
Medlem

Hehe och jag som funderar starkt på helt ny burk, fast klarar mig säkert med den jag har idag, men detta spel skall enbart spelas med maxad grafik
Tyvärr så skall pengarna räcka till eventullet till ny bärbar, nya sommar fälgar (18") till bilen samt annat gött.. så blir dyr sommar

/northrider

Permalänk

hmm jag har x1900xtx och C2D 6400 med 512mb ram ... känns spoilat på i övrigt bra grejor så det får fan bli 1.5gb ram lagom till Crysis

Visa signatur

Jag skryter och är medveten om det, varför? Carpe Diem, Biatch ;)

Permalänk
Medlem

Fast sammtidigt så är det här recommended för Oblivion
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Och det är inte en ända här på forumet som maxar det, så jag antar det spelar stoor roll vilken upplösning och om dom räknar med aa och af osv.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Över recommended på allt. Då borde det ju flyta? Säkert upplösning 1024x768 dom menar...

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

nice min inspiron 9400 som kommer nu i veckan borde kunna klara det rätt galant

core 2duo 2ghz, 7900gs 2gb ram

nu undrar jag va project offset kommer att kräva?

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fast sammtidigt så är det här recommended för Oblivion
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Och det är inte en ända här på forumet som maxar det, så jag antar det spelar stoor roll vilken upplösning och om dom räknar med aa och af osv.

Precis, och med dom sakerna ar det ju knappt spelbart.

Visa signatur

[X2 4200+@2700mhz][X1900XTX][580W Type-R][Lexa][OCZ Golden 2048 Mb][a8r-mvp]
Canon 30D - Canon 50/1:1.8 II - Canon 70-200/4.0 L

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fast sammtidigt så är det här recommended för Oblivion
Recommended:

* 3 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
* 1 GB System RAM
* ATI X800 series, NVIDIA GeForce 6800 series, or higher video card

Och det är inte en ända här på forumet som maxar det, så jag antar det spelar stoor roll vilken upplösning och om dom räknar med aa och af osv.

Såklart dom inte räknar med fullt på allting när de tänker recommended, det är väl mest för att det ska vara spelbart.

Permalänk
Medlem

Duger min cpu ?

Hej ! Det står att minimumkrav för processor är 2.8 ghz på en intel... Jag har en 2.4 ghz intel core 2 quad.... Och jag undrar ifall den duger ? Jag vet att den är bra men det är ju 2.4 ghz på vardera kärna och spelet kör väl bara på en så det räcker kanske inte ? Mvh Alex

Permalänk
Medlem

Re: Duger min cpu ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aleqs
Hej ! Det står att minimumkrav för processor är 2.8 ghz på en intel... Jag har en 2.4 ghz intel core 2 quad.... Och jag undrar ifall den duger ? Jag vet att den är bra men det är ju 2.4 ghz på vardera kärna och spelet kör väl bara på en så det räcker kanske inte ? Mvh Alex

Ja din processor kommer klara av det. Dom där systemkraven går efter den gamla netburst tekniken som p4orna hade. Och din processor slår en 2.8Ghz p4 ganska kraftigt.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

Bara en kärna på din quad slår en P4 på 2.8GHz så du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Medlem

Soft. Klarar recommended med en 2 år gammal dator

Permalänk
Avstängd

Visst, men det är gamla rekomentationer

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Här har ni dom riktiga kraven som gäller:

Minimum System Requirements

OS – Windows XP or Windows Vista

Processor – 2.8 GHz or faster (XP) or 3.2 GHz or faster* (Vista)

Memory – 1.0 GB RAM (XP) or 1.5 GB RAM (Vista)

Video Card –256 MB**

Hard Drive – 12GB

Sound Card – DirectX 9.0c compatible

Recommended System Requirements

OS – Windows XP / Vista

Processor – Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+

Memory – 2.0 GB RAM

GPU – NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 or similar

Permalänk
Medlem

Tack för svar =D ... Nice köpte nya datordelar precis och är glad att höra att processorn klarar det....

Permalänk
Medlem

Vem i h********e är digitalbattle.com????

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/