MacWorld 2007 - här kör vi gagget

Permalänk

MacWorld 2007 - här kör vi gagget

I skrivande stund är det 4 dagar kvar tills MacWorld 2007 drar igång. Vad tror ni vi kommer få se? Vad kommer vi Inte få se? Hur kommer försäljningssiffrorna sett ut? Vilka produkter kommer uppdateras och hur? Ja, kort och gott, här diskuterar vi allt om MacWorld 2007 och håller vak tills vi får vårt lystemål

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem

Mac Mini II med core 2 duo och extremt mkt bättre grafikkort!
Det e vad vi kommer få se herr sthlmskille82!

BTW hur mår filli-.-?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muSashi
Mac Mini II med core 2 duo och extremt mkt bättre grafikkort!
Det e vad vi kommer få se herr sthlmskille82!

BTW hur mår filli-.-?

Den borde väl isåfall rent logiskt heta Mac mini III då det är den tredje mac minin?
Fast även om den skulle få Core 2 Duo och bättre grafikkort skulle den fortfarande bara heta "Mac mini".

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jo det e sant-.-

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på iPhone(vad den nu kommer att heta), bättre iWork, mer info om Leopard, samt möjlighet att hyra filmer/serier på iTMS.

Permalänk

Hoppas också på en ny mini, med Core 2 och framförallt ett pris under 5000kr.
Sen är väl iLife 07 självklart, lite mer info om leopard, kanske ett datum. Release av iTV, antingen avaible today eller ett datum när den kommer. iTunes-uppdatering vore roligt också, speciellt om den kommer tillsammans med en iPhone eller iPod Video samt HD i iTunes Store. Mer filmbolag och filmer i itunes utanför USA vore trevligt också.

Permalänk
Medlem

Det ryktas om en MacBook Pro med LED-bakgrundsbelysning.
Men jag personligen vill helst se iTv och speedbumps på alla modeller.
Något mellanting mellan iMac och Mac Pro vore trevligt också (en Mac Mini Pro typ).
Mer Leopardnyheter tack, filmer, screenshots demos, hela kittet.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

Tror ni att Leopard släppts då?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamman
Jag hoppas på iPhone(vad den nu kommer att heta), bättre iWork, mer info om Leopard, samt möjlighet att hyra filmer/serier på iTMS.

Den kommer tyvärr inte heta iPhone :/ CISCO Systems har ägt det namnet i 4-5 år typ. Och dom har nyligen släppt en systemtelefon med det namnet, bara för att Apple inte ska kunna sno det namnet. Så iPhone blir inte namnet.

"Något mellanting mellan iMac och Mac Pro vore trevligt också"

Ja, det vore det verkligen! Länge drömt om en prisvärd desktopdator från Apple med mer kräm under huven än Mac Mini, utan skärm, och med en prislapp långt ifrån Mac Pro.

"Tror ni att Leopard släppts då?"

Nej. Leopard släpps senare i vår.

"samt möjlighet att hyra filmer/serier på iTMS."

Det hade vart kickass - om prissättningen var schysst (och det var HD)

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk

Måste ju bli hd-material i iTS i samband med lanseringen av "iTV".
Den har ju hdmi-port.

Sen har väl MS redan hd-material ute i usa via xbox-tjänsten, så om Apple ska va med i matchen...

Permalänk
Inaktiv

Nya Cinema Displays med inbyggd iSight kommer garanterat. Sen hoppas jag på helt ny mac...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triumphtiger
Sen har väl MS redan hd-material ute i usa via xbox-tjänsten, så om Apple ska va med i matchen...

Är ju en avvägning mellan kvaliten att se det i och tiden att vänta på att få se det

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

varför sänder de inte Keynotsen live e.g.? Vet att de gjorde det vid något tillfälle, om det var 04, eller 05. Som det är nu får man ju sitta och vänta på att de klipper bort alla systemfel och fuckups.

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MAXfactor
varför sänder de inte Keynotsen live e.g.? Vet att de gjorde det vid något tillfälle, om det var 04, eller 05. Som det är nu får man ju sitta och vänta på att de klipper bort alla systemfel och fuckups.

Har för mig att de la av med det pga enorm användning av bandbredd.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem

Ja det har med bandbredd att göra, det brukar vara helt omöjligt att över huvud taget komma åt streamen de första dagarna vissa tider av dygnet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Det ryktas om en MacBook Pro med LED-bakgrundsbelysning.

Det finns ju redan på alla MBP-modeller... De bärbara kommer nog inte uppdateras, ett riktigt långskott skulle i så fall vara en ny ultraportabel men knappast.

Själv vill jag se Leopard demas, det är egentligen det enda jag är intresserad av den här gången.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Jag hoppas absolut på lite mer info om Leopard, känns som att det är mest intressant nu. En ny Finder vore inte helt illa

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Inaktiv

Ja mer Leopard vill jag också se. Ska bli skönt att slippa borstad metal och Aqua

Permalänk

Det är ju iof sant att det torde krävas seriös bandbredd för en livefeed. Men synd är det sannerligen. Jag är faktiskt lite sugen på det nya Gui:et,.. skrotat aqua. Illumini eller vad det nu kallas. Lite nytt pynt i granen dvs. Sen så vore ju ett nytt Finder guld värt!

Visa signatur

the power of ART compells me!

Permalänk
Medlem

En ny Ipod (säkra källor) kommer att lanseras. Känns dock lite konstigt, finns inte alla modeller från A till Ö redan?

"GizMac Accessories has announced new iPod and Xserve products will be shown at Macworld Expo next week..."

Själv har jag ihandlat min första Macbook idag. Glad? Inte alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CARLR
En ny Ipod (säkra källor) kommer att lanseras. Känns dock lite konstigt, finns inte alla modeller från A till Ö redan?

"GizMac Accessories has announced new iPod and Xserve products will be shown at Macworld Expo next week..."

Du tänker på iPhone - som dock inte kommer heta iPhone. Kanske heter iPod Phone eller nåt sånt, och därför täcks av din quote Dvs det blir inte en ny produktfamilj, utan bara en ny medlem i iPod-familjen. Trist med Xserve dock. Kom ju ny Xserve för bara några månader sen. Nåja, hoppas inte att det BARA är Xserve och iPod då.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Du tänker på iPhone - som dock inte kommer heta iPhone. Kanske heter iPod Phone eller nåt sånt, och därför täcks av din quote Dvs det blir inte en ny produktfamilj, utan bara en ny medlem i iPod-familjen. Trist med Xserve dock. Kom ju ny Xserve för bara några månader sen. Nåja, hoppas inte att det BARA är Xserve och iPod då.

Jahapp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Du tänker på iPhone - som dock inte kommer heta iPhone. Kanske heter iPod Phone eller nåt sånt, och därför täcks av din quote Dvs det blir inte en ny produktfamilj, utan bara en ny medlem i iPod-familjen. Trist med Xserve dock. Kom ju ny Xserve för bara några månader sen. Nåja, hoppas inte att det BARA är Xserve och iPod då.

Ny iPod kommer nog men jag kan nästan säkert påstå att det inte är en telefon.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk

Alltså CISCO (Linksys) äger rättigheterna till namnet iPhone i USA. Enligt olika källor antas Apples mobiltelefon/PDA/multimassor få ett namn i USA och namnet iPhone i Europa. Hur det blir med det får vi väl se.

På MacWorld vill jag få reda på lanseringsdatum av Leopard och mer info om iTV - den verkar ball.

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlieboy
Alltså CISCO (Linksys) äger rättigheterna till namnet iPhone i USA. Enligt olika källor antas Apples mobiltelefon/PDA/multimassor få ett namn i USA och namnet iPhone i Europa. Hur det blir med det får vi väl se.

På MacWorld vill jag få reda på lanseringsdatum av Leopard och mer info om iTV - den verkar ball.

Har jäkligt svårt att tro att den får olika namn i Europa och USA. Jag tror inte heller att Apple skulle intreoducera både en ny iPod OCH iPhone på samma MacWorld, då iPhone ÄR en iPod så att säga. Det hade vart som att introducera 2st iPods samtidigt, och det är att fälla krokben på sig själv.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Charlieboy
Alltså CISCO (Linksys) äger rättigheterna till namnet iPhone i USA.

För VoIP -telefoner...
Saker får ha samam namn om de inte är inom samma marknadssegment.
Fast VoIP och GSM -telefoner ligger ju väldigt nära...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82

"Något mellanting mellan iMac och Mac Pro vore trevligt också"

Ja, det vore det verkligen! Länge drömt om en prisvärd desktopdator från Apple med mer kräm under huven än Mac Mini, utan skärm, och med en prislapp långt ifrån Mac Pro.

Håller verkligen med. Har skrivit om det här på 99mac.se:
http://www.99mac.se/power-macintosh-mac-pro/109887-ny-modell-...

Varför tar inte Apple fram något mellanting mellan Mac Mini och Mac Pro? Visst finns iMac men jag vill inte ha någon inbyggd skärm.

Antagligen ingen risk att de lanserar något sådant under MacWorld Expo men kanske senare under året. Vad tror ni?

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem

iLife och iWork '07 kommer ju garanterat.

Tror vi kommer få se en uppdaterad Mac mini också, den står ju på tur iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ickx
Det finns ju redan på alla MBP-modeller... De bärbara kommer nog inte uppdateras, ett riktigt långskott skulle i så fall vara en ny ultraportabel men knappast.

Nej det gör det inte. Han pratar om bakgrundsbelysningen av LCD-panelen, inte tangentbordet.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Har jäkligt svårt att tro att den får olika namn i Europa och USA. Jag tror inte heller att Apple skulle intreoducera både en ny iPod OCH iPhone på samma MacWorld, då iPhone ÄR en iPod så att säga. Det hade vart som att introducera 2st iPods samtidigt, och det är att fälla krokben på sig själv.

ja, ungefär som när de släpte en ny ipod nano och en ny ipod shuffle samtidigt vilket de gjorde, oerhört korkat om man ser till ditt sett att se det.

varför skulle de inte kunna släppa en telefon o en ny ipod samtidigt? det är ju två olika produkter, avsedda för olika marknadsgrupper. en iPhone kommer ju att vara en kompremiss mellan en ipod och en mobil. medans en ipod är en ren media station

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive