Nätaggregat på 2000 watt

Permalänk

Det finns mig veterligen två nätagg som båda kommer upp till och överstiger 80% i verkningsgrad... Dom är båda från Antec och heter Phantom 350 och 500...

85%(US version) / 82%(EU version with PFC) at full loads, 115V/230Vac 60/50Hz

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem

Du kan kolla på sweclockers test OCZ GameXStream 700W har 85% verkningsgrad vid full belastning... sedan att Dator aggregat har så pass dålig verkningsgrad beror på att det inte lönar sig att bygga effektivare nätaggregat för skulle inte vara "pris värt"
Exempel 69-977-53 på elfa har en verkningsgrad på 90% å andra sidan kostar det 6391kr + moms för 960watt

Visa signatur

"Gravity is a myth, the earth sucks."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
jag sa att om man använder sig av TVÅ (alltså TVÅ DVI skärmar på 30" var med full upplösning) behöver man MER än ett kort.
Sedan har faktiskt flera kort real time render i adobe etc.
men, och vill man ha component in och ut, då får du lägga ett stort kort till..
hur som helst, videoredigering drar även nytta av nvidias kretsar..

Ja?
Du behöver inte två grafikkort för att driva två stycken 30" skärmar i full upplösning. På samma keynote som apple lanserade 30" skärmen så hade de grafikkort som kunde driva två stycken 30" skärmar i full upplösning. Och det var ett antal år sen. Behövs varken kraftfullt eller modernt kort för det.

Ska man köra professionellt så ska man nog köra med professionella kort istället för gamer-kort.

Och component in-ut ser jag inte vittsen med... Fixar inte korten 3 skärmar nuförtiden? (primär + sekundär + TV)

Hur mycket stöd är det egentligen som videoredigering har nytta av? Tjänar man något alls på de senaste korten?

Permalänk
Medlem

Problemet nu är väl att man inte kan nöja sig med mindre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Ja?
Du behöver inte två grafikkort för att driva två stycken 30" skärmar i full upplösning. På samma keynote som apple lanserade 30" skärmen så hade de grafikkort som kunde driva två stycken 30" skärmar i full upplösning. Och det var ett antal år sen. Behövs varken kraftfullt eller modernt kort för det.

Du har uppenbarligen inte koll på läget Följande finns att läsa hos Apple:

Alla nya Power Mac G5 med dubbla processorer eller fyra kärnor stöder två Apple Cinema Display, inklusive dubbellänkad DVI för en 30-tumsmodell. Stöd för två 30-tums Apple Cinema HD Display kräver två dubbellänkande DVI-portar, som finns på konfigurationer med NVIDIA Quadro FX 4500 eller som kan erhållas genom att installera ett extra NVIDIA 6600-kort. Stöd för fler än två bildskärmar kräver att ett eller flera extra NVIDIA 6600-kort installeras.

Klart att det går att driva två 30" skärmar med ett kort men då krävs det ett NVidia Quadro FX 4500, ett sådant kostar ca 16000:- plus moms hos Apple...;)

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Du har uppenbarligen inte koll på läget Följande finns att läsa hos Apple:

Alla nya Power Mac G5 med dubbla processorer eller fyra kärnor stöder två Apple Cinema Display, inklusive dubbellänkad DVI för en 30-tumsmodell. Stöd för två 30-tums Apple Cinema HD Display kräver två dubbellänkande DVI-portar, som finns på konfigurationer med NVIDIA Quadro FX 4500 eller som kan erhållas genom att installera ett extra NVIDIA 6600-kort. Stöd för fler än två bildskärmar kräver att ett eller flera extra NVIDIA 6600-kort installeras.

Klart att det går att driva två 30" skärmar med ett kort men då krävs det ett NVidia Quadro FX 4500, ett sådant kostar ca 16000:- plus moms hos Apple...;)

Inte?
Apple ended up launching the new displays (along with the new 2.5GHz Power Mac) with NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra DDL
http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2313&p=2
Kostar ~6600 kr på pixmania.

Lägger man sen 44 000 kr på skärmarna så kanske inte 16 000 är så fel på ett grafikkort. Sen har man nog större nytta av ett Quadro FX än två stycken 8800 kort (som inte heller är särskilt billigt) om man ska använda det professionellt.

Men går inte gärna mer OT nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

Men går inte gärna mer OT nu.

Är det On eller Off du menar?

(Sorry, men det börjar bli sent)

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Det fina med den förkortningen är att man kan välja själv vilket som man tycker passar.

Så OT nudå :roll:

200W, Inte lite sent för det? De flesta siktar på strömsnålare saker tycker jag.

Permalänk

coolt, jag ska köpa några och konkurera ut Eon....

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

Trist att dator drar mer och mer ström. det borde vara tvärtom!

Visa signatur

- Furu since 1984 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Inte?
Apple ended up launching the new displays (along with the new 2.5GHz Power Mac) with NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra DDL
http://www.anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2313&p=2
Kostar ~6600 kr på pixmania.

Lägger man sen 44 000 kr på skärmarna så kanske inte 16 000 är så fel på ett grafikkort. Sen har man nog större nytta av ett Quadro FX än två stycken 8800 kort (som inte heller är särskilt billigt) om man ska använda det professionellt.

Men går inte gärna mer OT nu.

jag har inte byggt många datorer med dessa prestanda, jag bara menade att BARA korten som skall driva och redigera video och kunna kasta ut till 2 x 30"

och den högsta upplösningen drar nog många WATT om man säger så..
Sedan tror jag, fortfarande att proffs har flera extra kort hit och dit, som drar sitt.

Sedan läste jag länken och där testar de spel, vet som sagt inte EXAKT hur mycket videoredigering funkar bättre med diverse kort.
Skulle gärna vilja läsa om det faktiskt.. om du har någon info.

HZ

Permalänk

landödarn

Visa signatur

all work and no play makes jack a dull boy

Permalänk
Medlem

haha ^ bäst i tråden!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av volny
dr slizer - Alla kan inte bygga ett eget nätagg. Vad är fördelarna med vanlig trafo framför switchad?

Jag skulle vilja påstå att de flesta kan bygga ett eget traffobaserat nätagg som kan driva en pelt, eftersom pelten inte behöver en stabil spänning behövs ingen avancerad elektronik. Man behöver inte mer än en traffo och en likriktarbrygga som klarar belastningen, ett par kondingar för glättring och en kylfläns till likriktarbryggan. Kopplingsschema för detta finns överallt på nätet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erixon
Men det är klart att där man inte behöver så stabil spänning ,vikt och volym så duger transformatorn. Vilket inte riktigt är fallet i dator värden...

Precis som när man ska driva peltar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Börja läsa SPCRs nätaggstester och Xbitlabs tester. SPCR norerar ripple vid några olika belastningar, samt vid vilken effekt maximal ripple uppnåddes samt hur stor den var. Xbitlabs visar hela bilden från oscilloskopet!

Intressant, kanske skulle ta en titt på deras tester någon gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Sedan kan du ju fundera på varför förstärkare ha trafo och inte swhtichad nätdel.... fins dom som har men dom ska då inte vara bättre i alla fall.

Större slutsteg (PA-steg åtminstone) har ofta switchade nätagg för att spara vikt och göra dem effektivare. Lab.Gruppens alla steg har så vitt jag vet switchade nätagg, får att ta ett exempel.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"