Rykten om uppdaterad Xbox 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Analogt ja, vem vill ha en sketen analog signal?

Kung_new: Ja, specielt i snabba spel. Men det ar extremt fa spel pa xbox som kors i 1080, om ens nagra? Jag tror det ar mer for att kolla pa HD-DVD filmer vilket alla kommer vara 1080p. Vill man lira spel med 1080p ar det PS3 som galler

tja läs ars technicas jämförelse mellan ps3 å 360 i bla 1080 då ...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

så vore det inte mer irriterande om det kom en ny som var billigare och bättre istället om du redan har då?

PS2an förändrades faktiskt mer än till också, inte så här stora förändringar iof. men de var både till det bättre (IR, nätverk, bättre DVD) och till det sämre. (ingen drivekontakt) bla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
PS2 förändrades en hel del under första året.
DS Lite kom ju också rätt tidigt. Det är alltså inget nytt, och ingen behöver känna sig lurad eller nått.

Asså, missförstå mig inte nu...
Vad jag menar med det jag sade var att när det gällde nya "versioner" (revisioner) så var det smärre ändringar och inga direkt drastiska som i detta fall.
Jag tycker som ni att det är surt att man köpt något och sedan kommer något bättre strax efter, det jag menade ang. ps2 var att "slim-versionen" är acceptabel imo då den fortfarande hade samma pris + att det var så pass lång tid emellan...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
1080p går att få redan idag! via en VGA kabel

o hur kommer det att gå till när HDCP kommer i filmerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
o hur kommer det att gå till när HDCP kommer i filmerna?

spelar nog ingen roll, för..

lite övermodigt kanske, men fullt trolig utveckling. länk

och om inte, ingen HDMi för boxen på ett tag ändå, och ingen större disk heller då kanske. (har en känsla av att lika många boxägare blev besvikna som de som drog en lättad suck över att känna sig blåsta)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StarChild42
o hur kommer det att gå till när HDCP kommer i filmerna?

Vad jag har läst så kommer inte HDCP aktiveras på HD DVD filmer innan det är dags för nästa konsollgeneration.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Vad jag har läst så kommer inte HDCP aktiveras på HD DVD filmer innan det är dags för nästa konsollgeneration.

HDCP kan inte avaktiveras, de har dock ställt in ICT så den inte matar ut en "constrained image" (nerskalad till 540p) på analoga anslutningen. Via DVI/HDMI kommer du fortfarande inte få någon bild fast man inte har slagit på ICT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petterk
HDCP kan inte avaktiveras, de har dock ställt in ICT så den inte matar ut en "constrained image" (nerskalad till 540p) på analoga anslutningen. Via DVI/HDMI kommer du fortfarande inte få någon bild fast man inte har slagit på ICT.

Tack! bra att veta...

Permalänk

Var detta bara ett rykte eller kan vi förvänta oss en HDMI port snart?