Iomega släpper tre nya hårddiskar

Permalänk
Melding Plague

Iomega släpper tre nya hårddiskar

Tillverkaren Iomega har idag släppt tre nya externa hårddiskar som främst riktas till Mac-användare. Vi har först en ny enhet på 1 gigabyte i Ultramax-serien hårddiskar, sedan har vi en ultraportabel extern hårddisk på 120 gigabyte och slutligen en 500 gigabyte hårddisk i Minimax-serien som specifikt utvecklats till Apples Mac Mini-dator.

Läs nyheten: Iomega släpper tre nya hårddiskar

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mac mini disken var vacker

Permalänk
Medlem

har en sån fast 320gb riktigt bra hårddisk. dock lite dyr men då säljs den med en kylfläns på undersidan som avleder värme plus att det finns aktiv kylning ovanpå disken ifall den blir varm så startar fläkten, och den är väldigt tyst. Detta var anledningen till att jag köpte den för jag har läst om att många externa hårddiskar ofta går sönder inom 3 till 4 år pga den höga värmen.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
har en sån fast 320gb riktigt bra hårddisk. dock lite dyr men då säljs den med en kylfläns på undersidan som avleder värme plus att det finns aktiv kylning ovanpå disken ifall den blir varm så startar fläkten, och den är väldigt tyst. Detta var anledningen till att jag köpte den för jag har läst om att många externa hårddiskar ofta går sönder inom 3 till 4 år pga den höga värmen.

Öhm, öht. kan alla hårddiskar generellt sett gå sönder efter 3-5 år. Externa fläktlösa lådors hårddiskar kan däremot gå sönder klart fortare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

vet att vissa kan hålla länge men ifall man kollar på lacies porsche designade diskar så har väldigt högt antal av dom fått kasta in handduken redan efter 2 år och det är ju inte kul^^ jag försöker bara beskriva att iomega gör ganska bra skit.

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.