Ang: Processor/moderkort/minnen

Permalänk
Medlem

Ang: Processor/moderkort/minnen

Hej,

när den här förändringen av forumet kom som delade upp processor/moderkort/minne delen av forumet i tre separata kom till ytan tyckte jag det var en mycket god idé. Jag håller fortfarande med att det nu är enklare att finna relevant information i.o.m. att man håller märkena åtskiljda. Systemet tycks fungera riktigt bra och jag ger stort beröm för att ha löst en irriterande detalj i forumet.

Men, jo det måste alltid finnas ett men, jag kan inte förstår varför man nu först måste gå in i processor/moderkort/minne och sen klicka in sig i ännu en underavdelning för att faktiskt komma någonstans. Det känns lite omständigt och för mig känns det som en, om än liten, irriterande detalj på ett annars mycket komplett forum.

Kan man inte få t.ex en lösning som:
Processor, moderkort och minnen - AMD
Processor, moderkort och minnen - Intel
Processor, moderkort och minnen - Övrigt

Jag kan iofs se hur detta skulle kunna ha en negativ inverkan på forumets index vilket på det här sättet skulle bli plottrigare och svårhanterligare. En annan lösning vore kanske att ha ett sånt här upplägg:

Processor, moderkort och minnen
Intel, AMD och Övrigt

Kanske finns det för närvarande inte något bättre sätt att göra detta men jag tänkte bara delge er lite av mina tankar.

MVH /Willhelm

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Det enklaste man skulle kunna göra är att lägga in länkar till de tre forumen ungefär som på spelforumet. Anledningen till att vi inte har gjort det är att vår ursprungstanke var att man skulle kunna ha några särskilt intressanta trådar som syntes extra bra i http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=..., men det har tyvärr inte blivit så. Jag tror därför att vi ska ta oss ytterligare en funderare internt, för att bestämma om vi ska lägga länkar på indexsidan eller inte. Tack för din feedback!

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson