Luftkylare 2006, andra ronden

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att testet höll vad det lova! sitter på en C2D nu med freezer 7. idlar på 34 grader efter en hel natts halvslappt arbete (enligt asus Ai booster)
jag är skitnöjd!! tackar så mkt för hjälpen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BorN
Älskar designen på Zalman CNPS9700, en sån får det bli til min C2D efter jul

Helt otroligt vad dålig OCZ va, skulle skämmas som fan om jag var dom!

Har kört en CNPS9700 ett tag nu. Är helnöjd. har klockat min e6300 cpu till 2.3ghz just nu(blirr mer snart) tempen ligger på runt 30-35 grader med 1260rpm. fläkten hörs ingenting.

Visa signatur

Pikeman

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar igentligen heatpipe kylare i ett stående chassi där kylaren ligger ner? Själva heatpipe tekniken bygger väll på att ångan ska stiga uppåt?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

det är inte densitetsskillnaden som gör den huvudsakliga förflyttningen utan tryckdiffrensen.

Visa signatur

Barton 2500@2500/3200, 1024Mb@400Mhz raid, 80Gb Raid0+120Gb SATA, X800XL

Permalänk
Medlem

ajaj!, nån av mina kompisar eller småsyskon har vara klåfingriga, nämligen så att min fläkt på denna kylare har losnat. sjävla metal stången har låsnat från fläkten så jag undrar om de finns att köpa bara sjävla fläkten ny? eller så vilken fläkt ska jag köpa för att ha en lika stor som den gammla? hoppas jag gör mig förståd med vad bara fläkten är.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.