S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [gammal]

Permalänk
Medlem

är det gjort så att det geografiskt stämmer överens med området, även själva reaktorn och sånt? kommer det urarta i portaler till helvetet och dylikt?eller skall man helt enkelt glida runt o döda missbildade djur o människor(igentligen är det ett grymt spel eftersom dom i verkligheten skulle dött och/eller fått vård).

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
eller skall man helt enkelt glida runt o döda missbildade djur o människor(igentligen är det ett grymt spel eftersom dom i verkligheten skulle dött och/eller fått vård).

om man dödade dem? ja då skulle de sannolikt dött i verkligheten, det är liksom tanken vettu.

och sen skulle man nog istället själv få vård om man åkte dit. eller gruppterapi på Rysk maner kanske är mest troligt i detta fall just.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ähh kasta om dött o vård så låter det bättre då

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer ursprungligen från f.d. Yugoslavia (nuvarande Serbien) och både geografin och infrastrukturen liknar väldigt mycket Sovjets. När jag tittar på bilderna tagna från spelet så kan jag verkligen inte förklara hur OTROLIGT BRA de har fångat östeuropeiska atmosfären. Träden, vägarna, bilarna, ljussättningen osv är så magnifikt återskapade att bara det kommer göra att jag köper spelet. Synd att många som inte vistats i dessa delar av Europa inte kommer relatera till detta på samma sätt som mig, men ni har mitt ord på att de har gjort ett jättebra jobb!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Jag kommer ursprungligen från f.d. Yugoslavia (nuvarande Serbien) och både geografin och infrastrukturen liknar väldigt mycket Sovjets. När jag tittar på bilderna tagna från spelet så kan jag verkligen inte förklara hur OTROLIGT BRA de har fångat östeuropeiska atmosfären. Träden, vägarna, bilarna, ljussättningen osv är så magnifikt återskapade att bara det kommer göra att jag köper spelet. Synd att många som inte vistats i dessa delar av Europa inte kommer relatera till detta på samma sätt som mig, men ni har mitt ord på att de har gjort ett jättebra jobb!

Mina föräldrar är från Rumänien och jag har själv vart där flera ggr, Rumänien gränsar med Ukraina så naturen är näst intill identisk och jag kan säga er att den liknar väldigt mkt den i chernobyl, Forna öst-europa har alltid haft sin lilla unika stil på naturen, den ser lite råare ut på nåt sätt.

Kan hålla med Pazu 100%, om ni vart i Östeuropa så skulle ni förstå hur äkta d ser ut, atmosfären har de fångat perfekt o allt annat också...

Och ja, de har näst intill kopierat hela chernobyl landskapet så som det ser ut i verkligheten, 30 kvadrat km av det, helt genuine bara så ni vet, så alla byggnader osv finns, de kan ha lagt till nån extra bunker osv men det ser så ut iaf....för er som undrar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

härligt, kan man gå runt på sigseeng(stavning) oxå

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
http://www.webhallen.com/prod.php?id=14047

Då var det bokat!

Permalänk
Medlem

Jag längtar verkligen efter det här spelet, kommer bli underbart att spela om det ser ut som på bilderna. Jag gillar verkligen miljöerna också så det blir nog en upplevelse

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Jag längtar verkligen efter det här spelet, kommer bli underbart att spela om det ser ut som på bilderna. Jag gillar verkligen miljöerna också så det blir nog en upplevelse

De bilderna från Webhallen verkar lite äldre, men spelet ser lätt bra ut, man kan bara int klaga d e så überdetaljerat o vreklighetstroget asså, jag kommer personligen inte boka men när det kommer ut i butiker osv så ska ja skaffa det direkt, lätt!

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt fint faktist. Grafiken är sådär lite halvsuddig.. precis som det hela vore en dröm typ.

Trippy.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Hmm...

Jo, jag håller med save. Det ser verkligen mysigt ut. ser fram emot att strosa omkring där

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Riktigt fint faktist. Grafiken är sådär lite halvsuddig.. precis som det hela vore en dröm typ.

Trippy.

Det heter Gloom

Permalänk
Medlem

Längtar!!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Lite nya dumpar från spelet:
http://www.oblivion-lost.de/ger/community/screenshots/120107/...
Tycker det ser riktigt mysigt ut!

handen var ju inte snygg direkt...

längtar dock ändå grafiken är inte allt

Permalänk
Medlem

Den killen lirar nog mest E-moll 11 kan tänkas med dem där björntassarna.

Så som Cloudstone poängterade i en annan tråd så är det skönt att veta att man inte kommer ha några problem att lira det då det uppenbarligen inte kommer kräva det absolut senaste, vare sig kantiga gubbar, lågupplösta texturer eller en aning för mycket bloom kommer förstöra det här spelets känsla, det är trots allt det dem verkar ha jobbat mest på - antagligen och förhoppningsvis kommer det kännas som att gå runt i ett hopplöst gapande hål av ingenting och bara vänta på att en anomaly ska sluka en med hull och hår. Ser fram emot!

EDIT:
Countdown till STALKER? Värt att uppmärksammas!
http://www.man-made-hell.com/

22 mars släpps det!

Kika även in dumparna här, det ser faktiskt mycket bättre ut i inomhusmiljöerna, riktigt obehaglig best på den första bilden.

EDIT2:
Efter att ha kikat på alla bilder så blir jag nästan lite överrumplad av att det faktiskt kan mäta sig med grafiken i FEAR helt klart, det är lite lägre upplösning på texturerna men med tanke på att världen är gigantisk så får man nog ha lite överseende. Jag har nästan börjat tro på det själv att S.T.A.L.K.E.R. inte kommer att vara snyggt, men det stämmer inte - S.T.A.L.K.E.R. kommer antagligen att kräma ur näst intill varenda droppe av möjlighet i Dx9.0c - sedan kommer förstås Crysis och klämmer ur den sista. GSC Game World har absolut jobbat på grafiken det senaste året.

EDIT3:
Här har ni nedräkningklockan om ni vill lägga den på en hemsida eller kanske som activedesktop.
http://www.man-made-hell.com/stalker_countdownclock.swf

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Alltså, är det bara jag som tycker grafiken suger?

Eller är jag för bortskämd?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har nästan börjat bli så att jag inte vill att spel ska vara för snygga, brukar ju sluta med att de blir ospelbara p.g.a. låg fps...*s*.

Sen så är det kul att använda lite AA och AF för även om det har superduper grafik så slutar det ju med att man p.g.a. ett designval har använt en motor som man inte kan använda AA i. Blir så mycket 90-tal över det hela då med hackiga kanter överallt

Permalänk
Medlem

Vi har absolut relativt snabbt den senaste tiden överösts med vacker grafik från alla möjliga titlar, så det är inte konstigt att man blir bortskämd eller kräsen. Det är ju jättekul att tekniken går så pass fort fram i dagsläget och att många företag ser till att det fortskrider, så jag är nöjd med att vara bortskämd! Men det är lite att ta i att säga att grafiken suger.

Var produktion ligger på sin egen rimliga nivå får man hoppas, ett spel som S.T.A.L.K.E.R. kan inte i dagsläget prestera med högpolygoniga modeller och högupplösta texturer utan att ta för lång tid att utveckla och samtidigt få ett bortfall på 50% av de potentiella användarna för att det inte blir spelbart på en mid-end dator. Detsamma gäller för Oblivion, det är snyggt, men Bethesda kan tyvärr inte pressa in högupplösta texturer i originalreleasen för att det skulle bli så stort bortfall av användare. Däremot så får modcommunityt något att göra när datorkomponenterna blir allt bättre, att bero på det, är stalker anpassat för moddning?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Stalker ser ju ut att bli nåt att räkna med i alla fall hoppas den nu släpps så buggfri det går

för nu är det nog sista chansen för spelet och kanske för företaget att överleva

men ful grafik tyckte jag inte det var ser ut som det mesta.

R6vegas
doom 3...kanske
quake4
ja ni vet

fast nåt som crysis lär bli svårt att få t ill

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Här är lite nytt in-game-material som jag antar är från nyligen betatestning.
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=30325

Tycker rörelserna ser väldigt bra och fina ut, sedan verkar grafiken vara lite ojämn, vissa sekvenser är väldigt snygga - andra inte.

Förresten jag undrar hur jag lyckades göra det bedömandet med den bildkvalitén? Något för er att lura på!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Tycker rekylen och känslan på vapnen såg helt sämst ut!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillar systemkraven!

Q: What are the system requirements of the game?
A: A touchy issue. System requirements have been changed several times. In the end, the support of video cards of the generation of GeForce2 was cancelled. Now, the minimum requirements are GeForce3/Radeon8500 and P3-1GHz. It will be possible to comfortably play on a P4 with half a gig of RAM, and a video card from the middle of the range of GeForceFX or Radeon 9xxx. The maximum appetite of the engine tends towards infinity.

http://www.man-made-hell.com/

EDIT:
Hehe, hur kunde jag missa det där feta inlägget om nedräkningen?

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

http://www.stalker-game.se har precis postat en exklusiv intervju med Oleg, där han bland annat avslöjar de officiella systemkraven som krävs för att man ska kunna maxa inställningarna på stalker. Mycket intressant läsning!

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riversswe
http://www.stalker-game.se har precis postat en exklusiv intervju med Oleg, där han bland annat avslöjar de officiella systemkraven som krävs för att man ska kunna maxa inställningarna på stalker. Mycket intressant läsning!

Nicklas: Vad har spelet för systemkrav?
Oleg: AMD Athlon 64x2 4800+ eller Inter Core 2 Duo, 1GB Ram
3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectXR 9.0c
compatible 256Mb (Geforce 7800).

Höga krav

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

undra fall man MÅSTE ha en dualcore?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Inte nådiga processorkrav det där

Permalänk

Jag tror nog att det där är max krav. Alltså för att kunna spela på högst inställningar i spelet.

För low och medium krävs nog inte mycket.

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk
Medlem

Nice, då kommer ja kanske kunna köra på max då
High på allt o en aning aa kan jag väl förvänta mig iaf (är lite känslig mot dåligt flyt)
Hoppas bara spelet är nåt att ha efter all den här tiden

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]