En Bittorrent-optimerad processor

Permalänk
Melding Plague

En Bittorrent-optimerad processor

Företagen IAdea Corporation, Star Semiconductor och UMC Group tillkännagav i förra veckan världens första Bittorrent-optimerad mikroprocessor. Den heter STR9810/20 och är klar för att integreras i de flesta typer av produkter som kan tänkas behöva Bittorrent-stöd.

Läs nyheten: En Bittorrent-optimerad processor

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt.

Dock undrar jag hur pass vänlgit sinnade bolagen är till detta överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Det här låter ju som ett super nice pryl i en HTPC

Permalänk
Medlem

Riktigt nice att ha i en filserver

Permalänk
Medlem

Lite elit nyhet alltså.

OT: Intressant...

Permalänk

Spännande, något till en router kanske?

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Skulle vilja ha en i PCI format Vilket borde möjlig göra ännu mer multitasking.

Permalänk
Medlem

N1

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -

Permalänk
Medlem

Det finns redan MÅNGA företag som använder sig av BT-tekniken.
Ett exempel är många spelföretag som skickar ut sina uppdateringar via intigrerad BT-klient.

Kan tänka mig att detta kan öka på utvecklingen av det hela mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Skulle vilja ha en i PCI format Vilket borde möjlig göra ännu mer multitasking.

Precis, eller t.o.m. integrerat på nåt moderkort, borde ju innebära att processorn knappt behöver jobba alls då man laddar ner torrents. kanske kan möjliggöra att man kan göra nåt annat krävande, typ spela samtidigt utan att det blir trögt eller laggar.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

med Bittorrent-teknik kan stora filmbolag låta

haha, ja säkert..

lutar snarare att åt att det kommer en skum Kinesarmaskin som tankar ner filmer gratis direkt till mediaspelaren, vardagspiraterna jublar, nu slipper de krångla med datorer också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl tänka mig att tekniken börjar integreras i HTPC och anna hårddiskinspelning till TVn. Det är ju ändå "framtiden" att börja streama film och TV och då är det här perfekt. Vidare kommer vi säkert få se tekniken i kommande konsoller. Vore ju inte fel om tex Sony hade det i sin PS3 för att kunna sälja mer film och musik på nätet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

hmmm.. tror man verkligen att stora bolag kommer tycka om detta?
skall bli kul att se om bittorent tekniken kommer stanna kvar dessa årtionde eller inte.. någom som vill ta en gissning?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
hmmm.. tror man verkligen att stora bolag kommer tycka om detta?
skall bli kul att se om bittorent tekniken kommer stanna kvar dessa årtionde eller inte.. någom som vill ta en gissning?

oh ja, bittorrent är framtiden när det gäller fildelning. Enorma fördelar än att en server ska behöva skicka ut uppdateringar. Finns massor av pengar att spara med BT

Permalänk
Medlem

javisst när det kommer till uppdateringar etc. men knappast som en distributionskanal för media som ljud och bild.. det är ju exakt det de INTE vill ha.. att en person skall kunna skicka vidare och vidare.

Film och musik kommer nog stå på sig för att stoppa torrents, lagliga eller ej.. var det inte att stämningar gick ut till folk som till och med arbetade med p2p programvara, eftersom det KUNDE användas att sprida skyddat material, hur som helst, önskar jag att bittorents fortsätter.. det är ju smidigt, men svårt att ta betalt för... om det inte skulle gå att göra med en reggad tracker tjänst alla Itunes... men de betalar ju hellre för servrar och tar ut pengar från folk.. hmmm

en LAGLIG media tracker... den dagen..

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om det intergrerades i moderkort, Det borde innebära att datorn kan gå in i någon slags strömspararläge men ändå tanka.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

tveksam om den kan gå in i strömsparläge och ändå tanka... Det är ju ändå datorn som tankar... Hursomhellst måste hårddisken vara igång, och ska den här processorn skriva direkt till hårdisken och inte via datorn...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
oh ja, bittorrent är framtiden när det gäller fildelning. Enorma fördelar än att en server ska behöva skicka ut uppdateringar. Finns massor av pengar att spara med BT

och upp med handen nu alla som tror att bolagen sänker sina priser om de får gratis bandbredd av sina kunder.

va, ingen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
javisst när det kommer till uppdateringar etc. men knappast som en distributionskanal för media som ljud och bild.. det är ju exakt det de INTE vill ha.. att en person skall kunna skicka vidare och vidare.

Film och musik kommer nog stå på sig för att stoppa torrents, lagliga eller ej.. var det inte att stämningar gick ut till folk som till och med arbetade med p2p programvara, eftersom det KUNDE användas att sprida skyddat material, hur som helst, önskar jag att bittorents fortsätter.. det är ju smidigt, men svårt att ta betalt för... om det inte skulle gå att göra med en reggad tracker tjänst alla Itunes... men de betalar ju hellre för servrar och tar ut pengar från folk.. hmmm

en LAGLIG media tracker... den dagen..

Varför skulle det vara svårt att sälja DRM-skyddat material via Bittorent?
Problemet är väl att man inte kan skicka samma filer till alla, varje nedladdad WMA-fil är väl unik? (DRM-delen alltså).

Förövrigt förvirrar dina särskrivningar mig. Är det meningen?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Varför skulle det vara svårt att sälja DRM-skyddat material via Bittorent?
Problemet är väl att man inte kan skicka samma filer till alla, varje nedladdad WMA-fil är väl unik? (DRM-delen alltså).

Förövrigt förvirrar dina särskrivningar mig. Är det meningen?

Ingen bryr sig om att han stavade fel förutom du din negativa unge!

Nåja till ämnet, jag tror att detta kan komma att revolutionera media-distributionen globalt och det är oerhört positivt då detta kan få priserna på till exempel, filmer och musik att sänkas!

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alienware
Ingen bryr sig om att han stavade fel förutom du din negativa unge!

Nåja till ämnet, jag tror att detta kan komma att revolutionera media-distributionen globalt och det är oerhört positivt då detta kan få priserna på till exempel, filmer och musik att sänkas!

hhehe.. stavade fel? njaa.. lite medvetet.. vet inte om du menar mina punkter...
förövrigt, hämtad ut Wikipedian.
"Särskrivning innebär att ett sammansatt ord felaktigt skrivs som två eller flera ord."

Hur som helst, var det inte meningen att förvirra, utan helt enkelt informerara från ett mer affärsmässigt tänkande. För hur det än är, står inte några större företag bakom blir det enkelt problem.

Men visst, jag hoppas som alienware skrev, att det blir billigare priser på andra saker som följd.