Moderkort med fyra nätverkskort

Permalänk
Medlem

Dyr hubb?

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Bra 4 och ingen Wi-Fi? Det tycker jag är lite snålt!

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | XFX 8800GTX 768MB | Core 2 Duo 4MB 2.66GHZ | 2GB OCZ Titanium | 2* Raptor X 150GB @ Raid 0 | X-Fi Extreme Gamer 64Mb | Coolmaster Aquagate 120MM | Dell Ultrasharp 24" widescreen LCD | G15 | Habu |

Permalänk
Avstängd

nVIDIA kort till och med, finns bara en tillverkare som är sämre, bara ett.
Syftar på nätverkskortet, specielt inbyggda.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
alltså fyra NICs har de ju lagt dit för det ksotar knappt nånting jämfört med totalt summan för kortet.. Hela kortet går ju i quad anda!

fyra cores, fyra minnes platser, fyra bios å då måste man ju ha 4 NICs så klart

Haha, 4 in 1. De tycks ha gått liiiiiite till överdrift enligt mig. Men har man nytta av 4 nätverksplatser så varför inte.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Nyheten får det att låta som om nvidia uppfunnit teamingtekniken och att den skulle vara ny. Teaming har använts ett bra tag och är inte uppfunnen av nvidia. Dessutom uppnår man bara 4 gbit under väldigt speciella förhållanden och sällan under samma session, sannolikt inte med nvidias budgetlösning i vilket fall. Teaming är däremot mer nyttigt för att skapa feltoleranta nät och undvika att en maskin tappar kontakten bara för att en switch går sönder exempelvis (teaming går att köra mot flera switchar).
I min mening är nyttan med teaming bortkastad på målgruppen för detta kort. Målgruppen är i 99 fall av 100 inte mentalt kapabel att utnyttja finesserna.

Folk har väl inte missat att man kan brygga nätverkskorten? Det har funnits i ... 6 år på xp?!! Sedan har man kunnat göra det på novell/linux/unix sidan sedan tidig stenålder, men det får man väl ha viss förståelse för om inte alla sett. Nvidia först? *fniss*

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Vad ska man med 4 BIOS då??? En som reserv kan jag förstå, men 4:a?

Permalänk

Om det är samma "Quad BIOS" som vanliga DQ6an(965) har så är det inte fyra BIOS-chips utan endast två. De bägge andra finns på CDn som medföljer och så får man lägga en kopia på en gömd partition på en disk.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Konflikten uppstår då man en användare som inte klarar av att hantera systemet.

ett tips är att bara definiera en default gateway på det näverkskort du har ditt adslmodem kopplat till, antar att du har det.

Inte för att jag är bäst i världen på nätverk, men jag är inte en nybörjare eller idiot på det iheller, så du och Belga kan köra den nedsättande tonen upp i *******.

Btw: Kan du ens connecta till XMBC utan att ha en gateway inställd? Det tror inte jag du kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Inte för att jag är bäst i världen på nätverk, men jag är inte en nybörjare eller idiot på det iheller, så du och Belga kan köra den nedsättande tonen upp i *******.

Btw: Kan du ens connecta till XMBC utan att ha en gateway inställd? Det tror inte jag du kan.

va? jo det grå alldeles utmärkt.

ja de behövs ett ip samt nätmask , gateway behövs bara när inte det ipt du försöker initera en session med inte finns inom det "lokala" nätet

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Inte för att jag är bäst i världen på nätverk, men jag är inte en nybörjare eller idiot på det iheller...

Btw: Kan du ens connecta till XMBC utan att ha en gateway inställd? Det tror inte jag du kan.

Bäst idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Inte för att jag är bäst i världen på nätverk, men jag är inte en nybörjare eller idiot på det iheller, så du och Belga kan köra den nedsättande tonen upp i *******.

Btw: Kan du ens connecta till XMBC utan att ha en gateway inställd? Det tror inte jag du kan.

Hur får du "Då har det nog mer med användaren att göra." till att det är just dig jag menar? Då hade jag väl ändå sagt "dig" och inte "användare". Jag menade användare i allmänhet. Att jag citerade just dig var ju för att det var du som tog upp varför det inte skulle funka. De flesta fel som sker i vår kära lilla värld av teknologi skulle jag nog faktiskt chansa på beror på användarna, det är inget specifikt just för nätverk.

Jag kallade dig för övrigt inte heller någonting nedsättande alls utan påpekade bara att om det inte funkar så är det nog så att användare gjort nått fel någonstans, det säger ingenting om kunskaperna hos användaren utan bara att fel kan ske. Så jag betackar mig för att bli påhoppad när jag inte ens vart sådär smått elakt negativ som jag kan vara...

edit**
Menar inget elakt/nedsättande med detta heller, det kändes mest som att den där örfilen var rätt oförtjänt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Det skulle inte förvåna mig om de kopplat nätverkskorten via PCI-bussen heller. Då ser det iaf snyggt på papperet till man börjar gräva lite i det.

nej det är inte kopplat via pci bussen det är det som är det fina med nforce 680i mcpn den stödjer 4st nätverkskort efftersom den i grunden är två 590 sli MCPer anledningen till detta är att intel har två bryggor men amd system bara en. utom på 4x4 plattformen som har två en för varje processor. i 4x4 fallaet så har dom dock bara två nätverkskort men den stödjer 4st dom har bara inte gjort kontakter till dom två övriga som stödjs pga platsbrist.

Visa signatur

"Ta det lungt jag är dyslektiker"

Permalänk
Medlem

Gigabyte, hmm de brukar vara speckade, men hur problemfritt är det här kortet? Inga problem med minne eller så?

Permalänk

Btw: Kan du ens connecta till XMBC utan att ha en gateway inställd? Det tror inte jag du kan. [/B][/QUOTE]

"Connecta till XMBC"? Att köra vanlig ftp mot boxen utan gateway inställt fungerar hur bra som helst. Att låta boxen köra smb osv är inga problem. Det du får problem är när du använder dig av sådant som måste vidare till ett annat nät. tex Internet (RSS, IMDB).

Eller har du hittat på en bugg som du vill att jag rapporterar ikväll när jag ska hinka några kalla med en av projektledarna för XMBC?

Agående nedlåtande ton så var det inte alls menat så. Men att sprida felaktiga fakta till andra användare är inte vidare reko.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JenzA
Jag tänker testa MS ISA 2006 på en sån där.

hur hade du tänkt confa då?

ett ext, ett internt, en DMZ ?!?

eller vill du dela upp de interna nätverket

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tror inte folk skaffar detta kortet för att få fyra gigabit. Då kan man lika gärna köra med firewire? Såg riktigt nice ut annrs. riktigt fint servermoderkort om inte annat. 10sataplatser och 4 nätverksanslutningar är ju inte helt fel

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk

låter lovande . en går till xbox360 konsolen den andra går till kommande playstation3 den 3e till min andra dator , den sista till mitt fibernätverk ;:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De ska vara Gigabyte till att hitta på saker... ge mig katten på att de funkar också
Har för mig att dom har gjort ett moderkort med 4 st PCI Express x 16 slot ... inte att glömma grafikkortet som hade två grafikkort som var i sli på en PCI Express plats. Dom kan de blir ett Gigabyte nästa gång om ca tre månader tror jag

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Helt onödigt så länge man inte kör med Linux eller Unix Windows klarar ju bara av 1 anslutning åt gången

Snick snack..
Jag använder moderkortets inbyggda + 2 separata på min server utan problem.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Zalman 7700-Cu-dagarna är raknade...

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

De e nice män till linux-router =D

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan läsa mer om Nvidias Teaming-teknik?

Hittar inget vettigt när jag googlar. :/

Permalänk
Medlem

något att ha till nya burken kanske

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmez
Nån som vet var man kan läsa mer om Nvidias Teaming-teknik?

Hittar inget vettigt när jag googlar. :/

http://www.google.se/search?hl=sv&q=Advanced+NVIDIA+DualNet+t...

Du blir inte förvånad...

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk

Tänk på att gigabit anges i total överföring/sekund, i själva verket har man 500mbit åt varje håll, dvs 250mbit på varje kopparpar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Tänk på att gigabit anges i total överföring/sekund, i själva verket har man 500mbit åt varje håll, dvs 250mbit på varje kopparpar.

Var har du hittat den uppgiften?
Jag hittar då inget som vare sej bekräftar eller dementerar att fallet skulle vara så.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?