Snabb övergång till Internet Explorer 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Kermit
Helt ärligt låter det som dom snackar skit. Dom ÖNSKAR troligen att det var såhär och drömde då ihop den nätta siffran 100 000 000....

Nu när jag tänkt på det i 30 sec så förstår jag ju att det måste stämma....det kommer ju från pappa gates å då e det så. Fast hur många som egentligen andvänder den skulle dom troligen aldrig våga erkänna.

Det står ju i artikeln hur många som använder det också fast i en procentsats.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Jag får den inte i Windows Update. Vill inte installera manuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Jag får den inte i Windows Update. Vill inte installera manuellt.

Uppdateringarna finns via Windows Update sedan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
FF kan drar sjukt mycket ram samt dra 100% CPU utan anledning, haft samma problem på flera burkar.

Ramhunger beror på mängden ledigt så att det är ett problem har jag svårt att se.
Ligger något på 100% CPU så säger det mer om hur dåligt "task manager" funkar på Win än att något snor all kraft.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Opera är det enda vettiga

Visa signatur

Livet är ganska bra om man ser till alternativet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Kermit
Helt ärligt låter det som dom snackar skit. Dom ÖNSKAR troligen att det var såhär och drömde då ihop den nätta siffran 100 000 000....

Nu när jag tänkt på det i 30 sec så förstår jag ju att det måste stämma....det kommer ju från pappa gates å då e det så. Fast hur många som egentligen andvänder den skulle dom troligen aldrig våga erkänna.

Helt ärligt låter det som om många här snackar skit.
Har använt IE 7 länge nu och det har aldrig hängt sig eller fungerat slött. Så enligt min empiriska fakta så fungerar IE 7 väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MerZo
IE 7 är det bästa som har hänt sedan FF 1.0

Tur att FF 2.0 har hänt sedan dess då.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
Jag får den inte i Windows Update. Vill inte installera manuellt.

Jag fick IE7 på updaten precis nu!! Hur gör man om man inte vill ha det??? Förutom och klicka avbryt!! För det hjälper inte..

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

HAHAHA! så du kan inte avbryta updaten? det förklarar ju ännu mer

(skämt o sido)
Lösning: i lägg till/ta bort program väljer du sedan nere till vänster i rutan "Lägg till/ta bort Windows komponenter" Där kan du bocka av explorern och trycka dig vidare så avinstalleras den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StrydeR
HAHAHA! så du kan inte avbryta updaten? det förklarar ju ännu mer

(skämt o sido)
Lösning: i lägg till/ta bort program väljer du sedan nere till vänster i rutan "Lägg till/ta bort Windows komponenter" Där kan du bocka av explorern och trycka dig vidare så avinstalleras den.

ok men då måste jag accepter updaten först och installera det?? För det var det jag liksom tänkte att jag skulle få slippa

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
ok men då måste jag accepter updaten först och installera det?? För det var det jag liksom tänkte att jag skulle få slippa

Men om man installerar och sen avinstallerar ie7, försvinner ie helt ifrån datorn då? Skulle gärna vilja slippa ha en "sekundär" webbläsaren på datorn, själv föredrar jag firefox 2.0.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nitram89
Men om man installerar och sen avinstallerar ie7, försvinner ie helt ifrån datorn då? Skulle gärna vilja slippa ha en "sekundär" webbläsaren på datorn, själv föredrar jag firefox 2.0.

Vad jag vet går det inte att helt ta bort IE. Skriver du t.ex. en adress i adressfältet i utforskaren så ändrar den läge till IE.

Vad jag därimot kommit fram till att man kan göra är att skriva över iexplore.exe men en omdöpt firefox.exe. Då kommer firefox startas så fort nån skriver iexplore i kör eller klickar på explorer ikonen :p.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
Jag fick IE7 på updaten precis nu!! Hur gör man om man inte vill ha det??? Förutom och klicka avbryt!! För det hjälper inte..

Vet inte hur du har det inställt, men jag får upp en ruta om att det finns uppdateringar att hämta (dvs innan den hämtar något). Jag kryssade bara ur rutan bredvid IE7 och klickade på ok (tror det är en ok ruta). En ruta kommer upp som säger att den inte kommer hämta den här uppdateringen. Kryssade även i den kryssruta som fanns i den rutan.

Ser ingen anledning till att lägga in IE7 när jag har ett fungerande Windows XP och använder Firefox 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Vet inte hur du har det inställt, men jag får upp en ruta om att det finns uppdateringar att hämta (dvs innan den hämtar något). Jag kryssade bara ur rutan bredvid IE7 och klickade på ok (tror det är en ok ruta). En ruta kommer upp som säger att den inte kommer hämta den här uppdateringen. Kryssade även i den kryssruta som fanns i den rutan.

Ser ingen anledning till att lägga in IE7 när jag har ett fungerande Windows XP och använder Firefox 2.

Stämmer, stämmer löste problemet förut precis på det sätt du förklarar.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Har gått över från Firefox till IE7. Den är otroligt mycket snabbare, går inte ens att jämföra....av någon anledning.

Edit -> Dock är ju Firefox mer vänlig för webbutvecklare.