Permalänk

3200+ vs intel d

Hej!

Undrar vilken processor som e den bättre av dessa och hur mycket bättre den är?

Intel® Pentium® D-processor 925 3Ghz

AMD 64 3200+ -2.0 Ghz

Visa signatur

Slanan

Permalänk
Avstängd

intel pentiumen.. tror jag... kompis till mig har en intel D på 2.4 ghz 2 mb casch...

han kör den klockad till 3.8 och då får han 36 sekunder i super pi, jag har en 4000+ och med den får jag 43 sekunder orginal fast när jag kör den klockad

så får jag 26 sekunder.... md denna kan man säkert komma till 4.4 ghz med rätt moderkort! ååh då lär den ju kicka amd 3200+...

och det är ju 2 kärnor så! de e ju ett pluss mvh

Permalänk
Vila i frid

Oklockat klår AMD Intel i flyttalsberäkningar, annars är det nog jämt skägg. P4 D925 går inte att klocka speciellt mycket utan att elräkningen skjuter i höjden. 3800+ går att plåga till dryga 2.8 GHz med en vettig bräda. Ivfsh, om man ska klocka de därna två slår AMD Intel med marginal.

Bästa framtidssäkra valet om man orkar vänta en vecka, C2D E4300 - eller en BILLIG E6300 (som de lär blir nu när 4300 släpps).

43 sekunder i SuperPi? Min Sempron 2800+ 754 klockad till 2400 med default vCore gör det på 42 sekunder!

SuperPi reflekterar inte den sanna vardagliga prestandan, jfyi.

Permalänk
Medlem

Re: 3200+ vs intel d

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slanankanan
Hej!

Undrar vilken processor som e den bättre av dessa och hur mycket bättre den är?

Intel® Pentium® D-processor 925 3Ghz

AMD 64 3200+ -2.0 Ghz

Varför just de 2 processorerna? .. Men håller du på med multitaskade program så Inteln..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Oklockat klår AMD Intel i flyttalsberäkningar, annars är det nog jämt skägg. P4 D925 går inte att klocka speciellt mycket utan att elräkningen skjuter i höjden. 3800+ går att plåga till dryga 2.8 GHz med en vettig bräda. Ivfsh, om man ska klocka de därna två slår AMD Intel med marginal.

Bästa framtidssäkra valet om man orkar vänta en vecka, C2D E4300 - eller en BILLIG E6300 (som de lär blir nu när 4300 släpps).

43 sekunder i SuperPi? Min Sempron 2800+ 754 klockad till 2400 med default vCore gör det på 42 sekunder!

SuperPi reflekterar inte den sanna vardagliga prestandan, jfyi.

okej men de va en 3200+ vi pratade om! okej:S 42 sekunder.. mjo det låter ju rba för din del.. men de gör inget föer jag kör den klockade helatiden så

Permalänk
Vila i frid

2800+, 3200+ eller 4600+ spelar ingen roll. Alla tre kan klockas till 2.8GHz 24/7 med ett hyffsat moderkort.

Permalänk
Avstängd

hum okej de visste jag inte.. men blir de verkligen samma prestanda.. aa om man bortser från x2:orna är en 2800+ lika bra som en 3800+ om dom har samma klock? mvh

Permalänk
Vila i frid

Det är cache-storleken som skiljer dem åt och ger en liten prestandaändring.

Permalänk
Avstängd

okej, de spelar alltså ingen roll vilken kärna osv vad du har! bara cacheminnet! och att dom kosstar olika! okej, haru någon källa till detta! hade vart intresant att läsa lite mer om det! ? mvh