Acer aspire 3000, vad skall jag skaffa för minne?

Permalänk
Medlem

Acer aspire 3000, vad skall jag skaffa för minne?

Vad skall man tänka på när man köper minne till en bärbar dator, om man vill få maxat mycket kräm ur den?(lol)

Kan inte så mycket om hårdvara till bärbara datorer(inte någon annan sort heller för den delen lol) kan nån tipsa mig?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Ptja, din dator vill ha DDR SODIMM, DDR1 dvs. Hastigheten spelar nog mindre roll, köp den största du känner för.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Hedersmedlem

Du behöver veta hur många minnesplatser du har i den och hur många som är lediga.
Sen vilken typ du ska ha såklart. Något SO-DIMM minne är det, men vilket beror på (aake verkar kollat upp det för din dator, har själv inte kollat in vad den innehåller den där datorn).

Ett tipps om du är osäker är att surfa in på minnestillverkarnas hemsidor, de brukar ha en minneskonfigurator där du får välja exakt din modell och se vad som behövs.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

DDR 256MB SODIMM PC2700 DDR333, 200pin

Det kan du leta efter. Det är vad som sitter i min iaf.
Finns två minnesplatser i aspire 3000.

Visa signatur