Permalänk
Medlem

Xfce 4.4 Släppt!

Permalänk
Inaktiv

Nice då får jag ta och uppdatera lite paket då

Permalänk
Medlem

Truly too amazing!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

How can this be!

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt sweet ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Synd bara att dom inte släppte en ny version av XFC

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

aahh.. så nice!

Deras nya filhanterare verkar inte alls dum!

Permalänk
Medlem

någon som kör xfce siröst?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har tänkt att börja köra FreeBSD lite smått, undrar jag hur jag skall få XFCE 4.4 körandes under FBSD?

Permalänk

nystan, XFCE 4.4 las precis in i ports så det är bara att uppdatera ports och installera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
någon som kör xfce siröst?

Jag kör det på min primära dator på jobbet, det får väl anses som seriöst?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
någon som kör xfce siröst?

Jag, min flickvän och hennes föräldrar kör Xfce 4.4.0. Duger det?

Permalänk
Medlem

Jag läste någonting om att 4.4 använder OSS som standard, istället för ALSA vilket låter helt idiotiskt. Går det att ändra till ALSA eller är det helt kört innan någon fixar det?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd

Skulle jag dra in Linux hade det varit XFCE som gällt...

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Jag läste någonting om att 4.4 använder OSS som standard, istället för ALSA vilket låter helt idiotiskt. Går det att ändra till ALSA eller är det helt kört innan någon fixar det?

Xfce har inte haft något ljudssystem sen 3.X, så det är varken ALSA eller OSS.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Jag, min flickvän och hennes föräldrar kör Xfce 4.4.0. Duger det?

Får det väl göra
Låter min 80-årige granne köra xubuntu också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Eftersom jag har tänkt att börja köra FreeBSD lite smått, undrar jag hur jag skall få XFCE 4.4 körandes under FBSD?

cd /usr/ports/x11-wm/xfce4 && make install clean

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven när det gäller XFCE. Det ska ju vara en lättviktare, vilket är en egenskap som jag uppskattar, men samtidigt bygger det på GTK2, som är dunderslött, vilket motverkar lättviktsargumentet. Jag tror nog att jag håller mig till KDE, som trots all bloat är den snabbaste och mest responsiva skrivbordsmiljön.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Jag är lite kluven när det gäller XFCE. Det ska ju vara en lättviktare, vilket är en egenskap som jag uppskattar, men samtidigt bygger det på GTK2, som är dunderslött, vilket motverkar lättviktsargumentet. Jag tror nog att jag håller mig till KDE, som trots all bloat är den snabbaste och mest responsiva skrivbordsmiljön.

Bloat är bara förnamnet, över 4 miljoner rader kod för KDE. Men jag ska väl inte säga så mycket, Aqua lär väl bestå av en och annan rad ...

Det största problemet jag har med fönsterhanterar för X är att det inte finns någon enhetlig riktlinje, att blanda Qt och GTK är inte snyggt...

Enligt Covierty består Firefox av fler rader än FreeBSD, det är lite skrämmande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickeus
Bloat är bara förnamnet, över 4 miljoner rader kod för KDE.

Kika på kolumnen "Defect Reports / KLOC", KDE ligger näst bäst till med 0.009. Så väldigt cleant skulle jag säga,
bara för det är mycket kod betyder det inte bloat.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Kika på kolumnen "Defect Reports / KLOC", KDE ligger näst bäst till med 0.009. Så väldigt cleant skulle jag säga,
bara för det är mycket kod betyder det inte bloat.

KDE har 16 före sig på den listan ...

Att det tar en hel dag att kompilera från scratch på en hyfsat mordern maskin till skillnad från t ex FVWM som tar några minuter kallar jag bloat. Men som sagt, själv sitter jag med Aqua...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mickeus
KDE har 16 före sig på den listan ...

Frågan är varför Coverity inte uppdaterar listan. FreeBSD har fixat jävligt många av de fel som rapporterats. Det körs dagliga genomsökningar av kärnan med det verktyg som Coverity har och FreeBSD arbetar rätt tätt ihop med Coverity för att förbättra systemet.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Ärligt talat märker jag inte så stor skillnad mellan olika fönsterhanterare när det gäller snabbhet, trots att jag har en ganska gammal dator. Däremot märks det stor skillnad mellan olika program, där Abiword och Mousepad kanske är de mest framträdande exemplen. Xfce har ett särskilt utvalt programpaket för att snabba upp det hela, och jag tror det är det som gör upplevelsen.

Jag tycker Xfce är den trevligaste skrivbordsmiljön jag har provat. Inte bara för att det är snabbt utan framförallt för att det är enkelt, rent och snyggt.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?