Plextor sluta tillverka cd/dvd-enheter?

Permalänk
Melding Plague

Plextor sluta tillverka cd/dvd-enheter?

I dagarna har det rapporterats av en japansk sajt att tillverkaren Plextor skall sluta tillverka cd- och dvd-enheter på grund av konkurrensen från koreanska och taiwanesiska tillverkare. Plextors kontor i USA och Europa har dock ej bekräftat informationen.

Läs nyheten: Plextor sluta tillverka cd/dvd-enheter?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

bra bort med företag som tar överpriser

Permalänk

NEJ! jag som älskar deras DVD brännare
Jag har en PX-712SA sata brännare och den är den bästa jag har varit med om.

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte att sakna dom direkt. Vet att dom gjorde bra grejor men kommer ihåg oxå att dom va dyra. Deras konkurenter va billigare och lika bra.

Permalänk
Medlem

Precis minns alltid att dom var dyra ibland nästan dubbelt så dyra som NEC å alla andra billiga men minst lika bra.

Permalänk
Medlem

Bästa brännarna jag någonsin har haft.. får väl passa på att köpa en sista dvd-brännare av dem innan de försvinner.

Permalänk
Medlem

Buäääh, de var ju minst dubbelt så bra också. Snyft. Kick-ass på audio-extrahering, superkompatibla skivor... betalade mer än gärna det dyrare priset. Skall också passa på att köpa en SATA-dvdbrännare innan det är kört.

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Avstängd

Saknar inte, bara dyrt... billigare fungerade ibland bätre, no shit.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ehum?
Plextor slutar tillverka cd/dvd enheter.
Plextor sänker produktionen med 10 %.
Är det samma sak?

OEM produkter brukar det ju inte var några problem att få tag på i butik. Sen förstår jag inte varför OEM tillverkare skulle vara intresserade av plextor. De billigare märkena passar väl mycket bättre i alla lägen för en OEM tillverkare?

Oavsett pris så har plextor alltid producerat bra saker och även om konkurrensen som sagt varigt tuff och det funnits billiga alternativ ser jag det verkligen inte som positivt att plextor skär ner. De har trotts allt varigt ett stabilt alternativ och det är det få som varigt.

Permalänk
Medlem

håller med, klart värt att lägga dom extra dollars, kvalité vad är de?
Finns ingen som slår plextor när det gäller kvalité etc..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocket
bra bort med företag som tar överpriser

Japp, alla som tar mer än du vill betala borde radas upp och skjutas!