Jays kopplar ihop mp3-spelaren med mobilen

Permalänk
Melding Plague

Jays kopplar ihop mp3-spelaren med mobilen

Det svenska företaget Jays som tidigare har lanserat hörlurar och adapters för mobiltelefoner, säger idag att de lanserat världens första blåtands stereoadapter med headset-funktion.

Läs nyheten: Jays kopplar ihop mp3-spelaren med mobilen

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

oj det var ingen dålig mackapär, synd bara på batteritiden, 10 timmar är rätt dåligt.. man får väl bära extra AAA i fickan

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfan
oj det var ingen dålig mackapär, synd bara på batteritiden, 10 timmar är rätt dåligt.. man får väl bära extra AAA i fickan

Tänkte precis samma sak, funderade själv så sent som häromdagen på att man borde ha någon liknande produkt. Synd på batteritiden bara.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Hmm, Sonyericsson har väl trådlöst bluetooth headset?

HBH-DS970 eller vad de heter!?

Visa signatur

Director | Founder - HeXagon e-Sports

Permalänk
Medlem

skulle aldrig vilja bära runt på yttligare en apparat i fickan. usch

Visa signatur

\\Intel P4 2.8GHz HT Northwood + Zalman 7700-CU\\1536MB PC3200\\Seagate Barracuda 80GB + Samsung Spinpoint 250GB SATAII\\Leadtek 6800 128mb 16/6 1.4V 415/855\\ASRock P4VT8+\\Iso 500W\\NEC ND-3500A\\

Permalänk
Medlem

fin pryl, men det är nog läge att invänta en laddbar version för min del.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krukan6
Hmm, Sonyericsson har väl trådlöst bluetooth headset?

HBH-DS970 eller vad de heter!?

jo, men det nya med denna är att du kan byta lurar.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hej,

Vi listar tre batteritider:

Standbytid 250 timmar
Konstant musiklyssning 8 timmar
Konstant tal 10 timmar

dvs. vid normal användning som headset så kommer inte BlueStreamer hålla "bara 10 timmar" som det kanske tros.

Mvh

Jens

Permalänk
Medlem

Rikigt grym produkt nu kanske man antligen kan börja använda sin Mobil som Mp3spelare

Permalänk
Medlem

grymt bra! Har själv funderat på en liknande mackapär. Ända jag skulle önskat är väl att den hade längre batteritid för musik och laddningsbara batterier.

Permalänk
Medlem

Kan se ett visst syfte med den, men hade hellre sett att man hade det trådlöst hela vägen.
Dvs trådlösa hörlurar till "apparaten utan namn" Och sedan BT koppling mobil till apparaten och sladd mellan mp3 och apparaten.
Då hade jag funderat mer på det.
Enda problemet i o trixa med är väll fördröjning vid samtal men borde inte va så svårt Jens.

Mer fina prylar vill vi se

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk
Medlem

Xylion:

Men den gör ju just det du beskriver dvs. trådlöst från mobilen både tal + musik(om du använder exempelvis Walkman mobil) + att du kan ansluta en mp3-spelare som saknar bluetooth.

Mvh

Jens

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAYS
Xylion:

Men den gör ju just det du beskriver dvs. trådlöst från mobilen både tal + musik(om du använder exempelvis Walkman mobil) + att du kan ansluta en mp3-spelare som saknar bluetooth.

Mvh

Jens

Tror han menade helt trådlösa hörlurar. Det är där det blir problem. En vettig batteritid med bluetooth i en öronsnäcka är nog ganska omöjligt om man vill sälja produkten till ett vettigt pris.

Men man får ju hoppas på det bästa.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Härligt! Då kan man köpa en riktigt telefon och ingen jävla musiktelefon.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAYS
trådlöst från mobilen både tal + musik(om du använder exempelvis Walkman mobil) + att du kan ansluta en mp3-spelare som saknar bluetooth.

Jens

det jag helst skulle vilja se är istället en MP3-spelare som har Blåtand, så kan nallen få göra det den ska när den ska det samtidigt som man alltid har ett laddat headset som inte begränsas av propreitära mobilanslutningar.

kan ni inte lobba för det?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

"världens första blåtands stereoadapter" inte riktigt va

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nE
"världens första blåtands stereoadapter" inte riktigt va

Vet du fler blåtandsadaptrar som man kan koppla hörlurar till?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

Blåtandstekniken är inte helt mogen batterimässigt därför har vi haft som krav att den ska ha AAA batteri då ett laddningsbart oftast inte når samma batterilängd och att man inte heller ofta har möjlighet för laddning på resande fot där detta tillbehör oftast hamnar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Vet du fler blåtandsadaptrar som man kan koppla hörlurar till?

http://www.audiocubes.com/category/Gadgets_Bluetooth/product/...

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/produc...

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/produc...

http://www.itechdynamic.com/en/products_spec.asp?cid=2&pid=02...

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det jag helst skulle vilja se är istället en MP3-spelare som har Blåtand, så kan nallen få göra det den ska när den ska det samtidigt som man alltid har ett laddat headset som inte begränsas av propreitära mobilanslutningar.

haha http://www.trustedreviews.com/peripherals/review/2007/01/17/G...

exakt vad jag ville ha, fan att jag inte visste detta innan så hade jag behållt iPoden.

/ edit. bäst att varna för shockbilden på sista sidan där kom jag på, ät inget medan ni läser!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

14 februari har vi Bluestreamer i lager!

Permalänk
Medlem

Har någon testat BluEye från Gear4? Jag funderar på den.