Permalänk
Vila i frid
Permalänk

Jag blir imponerad den dag gå 8ghz gärnsen slås med en dator som kan gå stabilt 24/7 med luft eller vatten. Inte hållbart att säga att det finns någon praktiskt i det rekord dom slagit. visst kul, men inte mer än så.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

sedär ja ;D

Permalänk
Avstängd

tejas var tänkt o va klockad sådär ungifär men det gick inte tyverr

Permalänk
Medlem

The power of christ!!
får non gång kolla vad jag kan komma upp i med min celeron D, har bara kommit upp i 4,31Ghz...Long way to go

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

När klarar någon 10ghz?

Visa signatur

Skoskav?

Permalänk
Medlem

Jag e inte impad förrän jag ser lite bechmarks...
superpi 1M hade varit interssant

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av candyraver
Jag e inte impad förrän jag ser lite bechmarks...
superpi 1M hade varit interssant

haha dig kan man inte imponera på så lätt

kan förklara för dig och ALLA andra att det var inte beching dom gick in för utan wr.

alla insatta överklockare förstod det men dom lite mindre seriösa klockarna anser att den luftkyld core2duo är bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
haha dig kan man inte imponera på så lätt

kan förklara för dig och ALLA andra att det var inte beching dom gick in för utan wr.

alla insatta överklockare förstod det men dom lite mindre seriösa klockarna anser att den luftkyld core2duo är bättre.

Någon mer än mig som inte tycker ett WR är värt sitt namn om man inte kan bänka datorn? Behöver ju inte ha en orthos på i 2 dagar men åtminstone en SuperPi 1M uträkning hade varit intressant.
Dock att den bootar till windows är ju grymt...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

ne den bootar inte till windows i 8ghz

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=129666

där benchar italienarna lite med låg frekvens,det va deras första försöka några veckor innan 8ghz.

men det är runt 18.s den gör fast inte så optimerat så nu kan ni klaga på att den är slö i superpi med om nu vill

Permalänk
Medlem

ohh va slött

OT:
Så en P4 på 8000mhz kan jämnföras med en C2D på 3000mhz? Ojdå... här snackar vi utveckling...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

jiiises!

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Den slog de minsan eld i!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |