Permalänk
Medlem

Linux som klarar Bf2142

Jag är trött på Windows! Det är så hemskt laggigt och jag hatar det!
Jag letar efter ett Linux där jag kan spela Bf2142, Bf2, Medieval 2, Oblivion och andra bra spel. Några tips?
Jag har systemet i sign.

Permalänk
Medlem

Omöjligt vad jag vet, negativ som jag är.

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

Cedega/Wine måste du köra isf. Kan kolla i Cedegas databas över vilka spel som har testats kört med framgång. Men som säkert någon annan kommer säga, om du ska spela spel så dualboota med Windows så du spelar spel på Win och gör allt annat på Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Can0n
Cedega/Wine måste du köra isf. Kan kolla i Cedegas databas över vilka spel som har testats kört med framgång. Men som säkert någon annan kommer säga, om du ska spela spel så dualboota med Windows så du spelar spel på Win och gör allt annat på Linux

Vilka av de spelen jag nämnde tror du inte kommer fungera med endast linux?

Permalänk
Medlem

Kollade du i databasen? http://transgaming.org/gamesdb/

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

håll dig till windows om du ska spela.

Permalänk
Medlem

Ska du spela windows spel så håll dig till Windows.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Vilka av de spelen jag nämnde tror du inte kommer fungera med endast linux?

Inget av de spelen nämnde har släppts till Linux, utan du måste emulera Windows (via wine/cedega/crossover). Så stanna du kvar vid Windows och lär dig att rensa din dator (från spyware, virus och onödiga program) så skall du nog klara dig. Ett tipps är att (eftersom din dator nu är seg och därmed troligen fylld med skit) installera om Windows.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ditt ljudkort kommer även inte fungera förrän andra kvarttalet av det här året. Själv kör jag på inbyggda i väntan på x-fi drivrutiner.

Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA

Permalänk
Medlem

Bah! Stannar väl kvar i Windows isf...
Det är ju dem som säger att Linux äger och att de är OK på spelsidan också. Men om det inte ens går att spela Battlefield 2 som varit ute i över ett år så är det ju kasst.

Permalänk
Medlem

Eh, det kanske är så att BF2 har funnits ute i mer än ett år. Men det är fan inte Linuxs fel att det inte fungerar, utvecklarna har valt att inte utveckla det till Linux!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Det är ju dem som säger att Linux äger och att de är OK på spelsidan också.

Spelservers kankse ja. Men det har aldrig varit bra till själva spelandet, eftersom spelen inte finns för Linux äns.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Bah! Stannar väl kvar i Windows isf...
Det är ju dem som säger att Linux äger och att de är OK på spelsidan också. Men om det inte ens går att spela Battlefield 2 som varit ute i över ett år så är det ju kasst.

Äh, börja spela spel från id Software istället då äger Linux på spelsidan

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

BF 1942 ska ju finnas till Mac OS X ppc i alla fal, hur är det med BF 2 och 2142?

Skulle vara riktigt trevligt om de porta de tlll till linux det borde de ha råd med men blir antagligen inget

Permalänk

När jag testade spelet (BF2) via Cedega funkade det bra med det flesta saker på low/mid förutom någon grejj som gjorde att det blev eldsflammor vid gevärs mynningen, då laggade spelet ihop. Man kunde inte använda PB för det funkar inte på linux = Multiplayer delen var nästan borta.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Pröva skaffa ett vettigt grafikkort så ska det säkert lösa sig fint i windows.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Windows på desktopen o Linux på servern. En perfekt kombination om man vet hur man håller Windows rent. Klarar man inte att hålla reda på windows, så kommer man nog att tröttna på linux rätt snabbt eftersom det kräver ett visst "meckande" om det ska göra som du vill, speciellt om man inte har tidigare erfarenhet av unix-liknande system. Windows är rätt snällt om man inte klickar på precis allt när man surfar och håller det uppdaterat. Du vill INTE testa dig på att fixa ordentliga grafik/ljud -drivrutiner till Linux och fixa Windows-apps så att de funkar ordentligt; det är ett helvete.
Men har du lust o köra http-server o lite ftp o kanske har flera datorer hemma så är en Linux-server grymt! Den är stabil, kraschar i princip aldrig och kör Windows-nätverk bättre än vad Windows nåsin gjort ^^... det är vad Linux är till för just nu enligt min åsikt.. Iofs kan du köra kontorsapplikationer på Linux också, men det känns ändå som om programmen till Windows är mycket bättre och rappare än Linux-varianterna.

Permalänk

Oblvion fungerar iallafall med Cedega 6 sen ett tag tillbaka. Har kört det och det rullar väl sådär men antagligen bättre än Wine. Det som jag stör mig mest på är att volymen dras upp ordentligt när kroppar faller. Man kan stänga av "sound effects" men det förstör nästan spelet. Ibland är även bilduppdateringen piss. Under x86_32 är det iallafall stabilt men under x86_64 totalhänger sig datorn för mig.

Citat:

April 11, 2007
Cedega 6.0 Released

After many months of intense development, we couldn't be more thrilled to unveil our latest and most exciting Cedega version yet: Cedega 6.0. Were escalating Linux gaming to new heights and youll love the Cedega 6.0 experience which includes:

* Sweeter graphics
* Increased performance
* Vastly improved usability
* More games supported than ever before

Download it if you are Cedega subscriber, or Subscribe now. You can also discover lots more detail about Cedega 6.0's major enhancements by clicking here.

Cedega 6.0 -- Now You Can Play Too

http://www.cedega.com/

Oblivion stöd ->

http://cedega.com/gamesdb/games/view.mhtml?game_id=4229

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB