Permalänk

Tvångs flasha bios

Är de någon som har flashat om ett bios i ett annat kort??

Jag fick de rådet av en kille som hade gjort de.. jag bara undrar om de är någon som har gjort de..

Han sa att jag bara skulle boota upp datorn med orginal bios med start disket sen så skulle man typligen kunna byta bios sätta dit de andra chippet och flasha om de med "orginal bioset" från de andra kortet??

jag har inte inte kunnat kolla eller prova... än...

om de finns någon som har provat detta snälla säg till...

Mvh Glenn

Visa signatur

AMD Phenom II x4 960T@4.0Ghz 20x200MHz 1.45v vcore - Asus Sabertooth 990FX - 8Gb DDR3 Corsair Vengeance LP 1600MHz Minnessynkning 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS) - ATI Radeon HD4870 1GB - c:250Gb Samsung SSD 840 EVO - D: DVD-Brännaren Plus en jävla massa diskar = Total storlek 8616.4 GB (2999.2 GB ledigt)

Permalänk
Inaktiv

Jo jag har lyckats med detta när jag ville ha ett SLI BIOS på ett ASUS M2N-E. Jag var tvungen att lägga till /F eller -F i kommandoraden för att tvinga en flash.

Även hotswap av BIOS chippet har jag gjort för att få igång "döda" moderkort.

Permalänk

De funka inte.. jävla skit.. de gick inte ens att tvinga in bioset.. om nu inte någon kan ge mig ett annat program jag kan flasha om bioset med.. iställer för jävla asrocks skit helvete.. de är ett ami bios på 4mb....

Visa signatur

AMD Phenom II x4 960T@4.0Ghz 20x200MHz 1.45v vcore - Asus Sabertooth 990FX - 8Gb DDR3 Corsair Vengeance LP 1600MHz Minnessynkning 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS) - ATI Radeon HD4870 1GB - c:250Gb Samsung SSD 840 EVO - D: DVD-Brännaren Plus en jävla massa diskar = Total storlek 8616.4 GB (2999.2 GB ledigt)

Permalänk
Inaktiv

Kolla upp vilket kommando man ska skriva i flashningsprogrammet du använder. Ska nog gå att finna på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappa_glenn
De funka inte.. jävla skit.. de gick inte ens att tvinga in bioset.. om nu inte någon kan ge mig ett annat program jag kan flasha om bioset med.. iställer för jävla asrocks skit helvete.. de är ett ami bios på 4mb....

Fungerar det bra? Eller vill du bara byta för att det står asrock?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappa_glenn
De funka inte.. jävla skit..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Fungerar det bra? Eller vill du bara byta för att det står asrock?

Permalänk

de funka ju hur jävla underbart som helst.. hade lite små buggar och så.. men de funka... fan jag vick ju upp minna minnen i 255 Mhz på fsb.. allså DDR510... och de är billiga jävla skit minnen.. utan att höja volten nå mycke.. från 2.7 till 2.8 vilket var max på moderkortet.. plus att dom hade cl 3.3.3.6 1T de är inte så däligt med den fsb.. är de svar nog på frågan???

JAG VILL HA NÅGON MED ETT LIKA DANT KORT ELLER NÅGON SOM KAN INFORMERA MIG OM HUR MAN TVÅNGS FLASHAR OM BIOSET PÅ ETT ASROCK KORT.... DE GÅR FAN INTE

Visa signatur

AMD Phenom II x4 960T@4.0Ghz 20x200MHz 1.45v vcore - Asus Sabertooth 990FX - 8Gb DDR3 Corsair Vengeance LP 1600MHz Minnessynkning 9-9-9-24 (CL-RCD-RP-RAS) - ATI Radeon HD4870 1GB - c:250Gb Samsung SSD 840 EVO - D: DVD-Brännaren Plus en jävla massa diskar = Total storlek 8616.4 GB (2999.2 GB ledigt)