Permalänk

Hjälp med val av ny processor

Tjena

Tänkte uppgradera min processor för efter mitt senaste köp av grafikkort så känns det som om min AMD 3500+ har blivit en flaskhals.
Köpte ett Asus 8800GTS och en Samsung 225BW men nu kan jag inte ens spela BF2 utan att det hackar och har sig. Jag har ominstallerat datorn o inte installerat nåt onödigt (än ).
Moderkortet är ett Abit Fatal1ty (socket 939) och jag har 2GB PC3200.

Eftersom jag mest vill spela så antar jag att jag ska gå på en bättre singelprocessor, dual ger väl inte så mkt prestandaökning. Iaf vad jag har läst mig till här på forumet...
Vad är bäst att göra i mitt läge? Köpa en lite större prolle eller köpa nytt, dvs mobo + prolle? Märke?

Tacksam för hjälp!

/Rulle

Visa signatur

Abit Fatal1ty AN8 | AMD A64 3500+ @ 2,5GHz | ASUS GeForce 8800GTS | 2GB PC3200 | Hiper Type-R 530W

Permalänk

Jag kan tänka mig att en 3500+ (oklockad) flaskar med ett 8800GTS men inte så mycket att du inte ska klara av att spela det mesta laggfritt.

Det finns en liknande tråd här; http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=713...

Permalänk

klocka upp proppen till en 2.5-2.7 ghz så lär det röra på sig

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bale
klocka upp proppen till en 2.5-2.7 ghz så lär det röra på sig

Hmm... jo det skulle jag kunna men tyvärr har jag försökt och får utan problem upp den i 2,4 GHz men sen tar det stopp. Har bara luftkylning o vet inte hur mkt man vågar dra upp den i. Sedan har jag försökt med en guide (här på forumet) där man även klockar upp minnena men då blev det tvärstopp och jag fick köra en clear cmos.
Med andra ord, jag har för lite kunskap för att dra upp den till 2,5-2,7 GHz...

Visa signatur

Abit Fatal1ty AN8 | AMD A64 3500+ @ 2,5GHz | ASUS GeForce 8800GTS | 2GB PC3200 | Hiper Type-R 530W