vill köra mina minne i dual ch mode...

Permalänk
Medlem

vill köra mina minne i dual ch mode...

Jag har 2 gb i ram... 4x512 MB... men de körs på single channel... ja vill kunna göra dem i dual channel... hur gör ja det...

Permalänk

Re: vill köra mina minne i dual ch mode...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabil_akhlaque
Jag har 2 gb i ram... 4x512 MB... men de körs på single channel... ja vill kunna göra dem i dual channel... hur gör ja det...

Kolla i ditt moderkorts manual för att kolla på vilka platser du ska sätta dom.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Re: Re: vill köra mina minne i dual ch mode...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Kolla i ditt moderkorts manual för att kolla på vilka platser du ska sätta dom.

men alla platser e ju upptagna nu... har bara 4 platser.... :S

Permalänk

Ja, men du kan inte köra på alla platser med olika minnen o.s.v. om du vill köra i Dual Channel. De brukar oftast vara platserna i lika färg. Köp 1 GB's moduler om du fortfarande vill ha 2GB i RAM och köra DC.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Ja, men du kan inte köra på alla platser med olika minnen o.s.v. om du vill köra i Dual Channel. De brukar oftast vara platserna i lika färg. Köp 1 GB's moduler om du fortfarande vill ha 2GB i RAM och köra DC.

Du behöver ju inte nödvändigtvis köpa 1gb moduler om du vill köra dual channel, det vikiiga är att alla modulerna är lika (samma storlek, hastighet osv). Det finns såna kits för dc, med två st matchade stickor, måste du köpa nytt så är såndana att rekomendera.
Det brukar heller inte fungera om du försöker köra 3st moduler.

Men precis somTri skriver, samma färg på slottarna brukar vara för dc, annars så står det i handboken

Visa signatur

En anonym kommentar hos Kent Persson (M):

"Nu skall han [Christian Engström] tydligen gå och göra precis det han sade innan valet, förstår att det känns främmande för en moderat."