Vista problem :S ? Windows Defender

Permalänk
Avstängd

Vista problem :S ? Windows Defender

Det är något konstigt som jag inte gillar med vista, när man ska kopiera/klippa ut tex. en låt, en mapp, film osv och flytta den till en annan mapp så kommer det fram en ruta där man behöver trycka tillåt för att godkänna flytten .. kan man stänga av det ? har sängt av alla möjliga säkerhets "saker" som finns i vista, ända jag inte kan stäng av är Windows Defender ... om någon kan tala om för mig hur man stänger av funktionen att jag måste godkänna allting eller hur man helt enkelt stänger Defender ?

Det är ungefär samma sak när jag ska starta ett program ..

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk

Testa stänga av User Account Control eller vad det heter... Under User Accounts om du inte gjort det?! Blev galen på alla rutor som kom upp hela tiden...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Testa stänga av User Account Control eller vad det heter... Under User Accounts om du inte gjort det?! Blev galen på alla rutor som kom upp hela tiden...

Vars hittar man User Account Control då ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ @ 2760 mhz-Orginal cpu fläckten \ MSI K8N-NEO-4F \ 1GB DDR PC3200 \ X1600PRO \ 2st 320GB 7200RPM

Permalänk
Medlem

Störde mig själv på alla dessa meddelanden, kom ihåg att hade problem med att hitta hur man stängde av det. Start>Din profil/bild (som du ser när du går in i startmenyn), klicka på den>Sen ser du Aktivera eller avaktivera UAC. Klart! Men nu får jag ett meddelande varje gång jag startar datorn om att det är säkerhetsbrister och något snack om UAC (som visar sig i aktivitetsfältet efter en stund man har startat datorn).