Permalänk
Medlem

Fluxbox långsamt

Satte in ubuntu igår och passade samtidigt på att sätta in fluxbox men nu när jag har börjat göra mitt egna tema så märker jag att den är otroligt seg på att byta färg på texten nere i toolbaren när man fokuserar ett fönster.

toolbar.iconbar.*.font: -jmk-neep alt-bold-r-normal--11-100-75-75-c-60-*-* toolbar.iocnbar.focused.textColor: #afc32e

Någon som har en blekaste aning om hur detta kan optimeras eller lösas?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Vad säger `fluxbox -i`?

Permalänk
Medlem

Warning: Failed to open file(/usr/share/fluxbox/nls/en_AU/fluxbox.cat) for translation, using default messages. Fluxbox version: 0.9.14 Compiled: May 5 2006 04:46:58 Compiler: GCC Compiler version: 4.0.3 (Ubuntu 4.0.3-1ubuntu5) Defaults: menu: /etc/X11/fluxbox/fluxbox.menu-user style: /usr/share/fluxbox/styles/Clean keys: /etc/X11/fluxbox/keys init: /etc/X11/fluxbox/init nls: /usr/share/fluxbox/nls Compiled options (- => disabled): -DEBUG SLIT TOOLBAR XPM -IMLIB2 GNOME KDE EWMH REMEMBER SHAPE XFT XMB XINERAMA RENDER

Permalänk
Medlem

Alla fluxboxutvecklare rekomenderar alltid senaste versionen, och 0.9.14 börjar vara rätt så gammal nu. Så testa att uppdatera, om problemet kvarstår så har jag ingen aning om vad som kan orsaka det..

svn checkout svn://svn.berlios.de/fluxbox/trunk fluxbox cd fluxbox ./autogen.sh ./configure --disable-debug --enable-slit --enable-toolbar --enable-xpm --disable-imlib2 --enable-gnome --enable-kde --enable-newwmspec --enable-remember --enable-shape --enable-xft --enable-xmb --enable-xinerama --enable-xrender --enable-nls make sudo make install

Permalänk
Medlem

Det funkar! Allt går mycket snabbare och smidigare nu. Tack!

*edit*
Dock så märker jag att gaim inte längre går att sätta ner i trayen. Någon lösning till det?

*edit2*
Tar tillbaka det. Råkade bara köra fel version av gaim.

Permalänk
Medlem

Testa fluxbunto annars, det är nåt hopkok av de båda ^^

http://fluxbuntu.org

Permalänk
Inaktiv

vilken version kommer det med fluxbuntu? Är det inte svn så är den inget å ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jopp3
Testa fluxbunto annars, det är nåt hopkok av de båda ^^

http://fluxbuntu.org

Det känns tämligen meningslöst att installera ett nytt OS bara för att få en fönstehanterare förinstallerad. Vem byter till Kubuntu hellre än att bara installera KDE-desktop?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lifeboat
Det känns tämligen meningslöst att installera ett nytt OS bara för att få en fönstehanterare förinstallerad. Vem byter till Kubuntu hellre än att bara installera KDE-desktop?

JAG!, i alf vid byte mellan kubuntu och kde. (Kdesktop -> KDE-base )