MSI kan tänka sig en partner

Permalänk
Melding Plague

MSI kan tänka sig en partner

Det är ingen nyhet att stora företag brukar köpa upp varandra eller sammangå i ett nytt företag. Det rapporteras nu att tillverkaren MSI söker efter en partner för att öka intäkter och marknadsandelar.

Läs nyheten: MSI kan tänka sig en partner

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad sägs som att dom slår sig ihop med DFI (hade inburit fördelar för DFI) och EVGA eller BGF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Vad sägs som att dom slår sig ihop med DFI (hade inburit fördelar för DFI) och EVGA eller BGF

Ingen av dessa är ju speciellt stora tillverkare om man säger så...

Permalänk

Med tanke på att MSI gör enligt mig stabila och bra kort men inte mycket för de som vill klocka m.m. så borde väll DFI som är lite mer inriktade mot det vara en bra lösning.. Sämt skulle det ju vara om de gick ihop med en annan stor firma som gjorde samma saker...

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

MSI bör jobba på att göra sig mer exklusiva, just nu är de som ett budgetmärke med delade upplevelser. Kanske borde de gå ihop med Tyan för att utöka utbudet, prestigen och förbättra de kvalitetsproblem som ibland uppstått.

Permalänk
Medlem

håller med, MSI har fina grejer ibland medan annat känns lite ogenomtänkt. dåliga medskick etc.

Citat:

MSI kan tänka sig en partner

ja vem fanken kan inte det, men tyvärr är jag tydligen alldeles för odräglig. undrar vars MSIs problem är annars?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
håller med jag med, MSI har fina grejer ibland medan annat känns lite ogenomtänkt. dåliga medskick etc.

ja vem fanken kan inte det, men tyvärr är jag tydligen alldeles för odräglig. undrar vars MSIs problem är annars?

Håller med, vissa saker MSI får ut är riktigt bra, men det brister ofta på vissa ställen. Lite synd faktiskt.

När det gäller MSIs problem i övrigt så chansar jag på snarkningar och toasitsen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Hoppas dom konkar och man slipper deras skit

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Med "utöka utbudet" menade jag på servermarknad, de har redan ett väldigt stort utbud till oss hemmaanvändare. Viktigast är nog att de satsar på kvalitet först och främst. Deras strategi för närvarande verkar vara att täcka in alla områden för hemmaanvändaren med kvantitet istället för kvalitet. Risken då är att RMA skjuter i höjden och att kunder undviker deras produkter. Det här är min uppfattning, hur jag tänkt då jag ev. tänkt köpa någon av deras produkter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fairyland
Ingen av dessa är ju speciellt stora tillverkare om man säger så...

DFI är rätt stora på OEM-marknaden. Deras konsumentmarknad däremot är väldigt liten, och det är den alla här på SweC ser och bedömmer allt utifrån.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.