Permalänk
Medlem

Problem..

Det känns som att min dator presterar dåligt i spel och 3dMark

Har ett Geforce 7900Gt

Processor: Amd athlon 64x2 Dual Core 3800+

2 gig ram

Moderkortet är : http://www.abit-usa.com/products/mb/drivers.php?categories=1&...

När jag ska uppdatera moderkortet med "WinXPx64 Driver" så står det: Please run setup only under 64bit enviroment, ett annat exempel är att när jag ska uppdatera far cry med 64-bit patchen står det: only installt with 64-bit system lr liknande.

Jag har själv satt ihop datorn, kan jag ha gjort fel när jag satte dit processorn. Har äten bytt ut grafikkortsfläkten till en bättre.

När jag kör 3dmark06 får jag ca 3600, låter det rimligt tro?

Kör jag CSS på rekommenderade inställningar hoppar FPS:en mellan 30 och 60...Lite mysko tycker jag

Uppskattar all hjälp!

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

har du 64-bit os? kollat temp?? nätagg???

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
har du 64-bit os? kollat temp?? nätagg???

Tror faktiskt inte att jag har 64-bit os (hur ser jag om jag har det) Temperaturen på cpu:n och grafikkortet är som de ska vara. Nätagrregatet är relativt nytt, 580W.

Vad tror du kan vara fel?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Re: Problem..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
När jag ska uppdatera moderkortet med "WinXPx64 Driver" så står det: Please run setup only under 64bit enviroment, ett annat exempel är att när jag ska uppdatera far cry med 64-bit patchen står det: only installt with 64-bit system lr liknande.

det är för att du kör 32 bitars windows, de dära drivrutinerna/patchen är till för de som kör 64 bitars windows, Athlon 64 är bakåtkompatibal (stavning?) med 32bitars.