3D Grafik i VMware Fusion för Mac OS X.

Permalänk
Medlem

3D Grafik i VMware Fusion för Mac OS X.

http://www.youtube.com/watch?v=xF_CoXsXtk4

3D Grafik i VMware Fusion för Mac OS X.

Versionen finns ej ute än, men snart troligen.

Coolt!

Permalänk
Medlem

Wow, ser ut att fungera riktigt bra.

Men någon som hört något om Fusion även kommer för Linux, eller får vi linuxnissar klara oss utan
3D prestanda i VMWare?

Visa signatur
Permalänk

Undrar just hur mycket prestanda som går förlorad när man kör spelen i en virtual machine? Om det inte är allför mycket kanske alla som velat byta till linux men som håller sig kvar hos microsoft på grund av spelen gör slag i saken. Hoppas!

Permalänk
Medlem

Det där ser riktigt, riktigt skönt ut. Nu får Parallels skynda sig att implementera det här, annars byter alla till VMware ganska snart...

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

vad kommer det och kosta?

och som sagt det skulle vara kul om det kom till Linux också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av granden
Wow, ser ut att fungera riktigt bra.

Men någon som hört något om Fusion även kommer för Linux, eller får vi linuxnissar klara oss utan
3D prestanda i VMWare?

testa lägga till raden:

mks.enable3d = TRUE

i din .vmx-fil för maskinen

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet en ETA på det här? Och kanske lite siffror på hur mycket förlusten i prestanda blir. Ser riktigt lovande ut!

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
testa lägga till raden:

mks.enable3d = TRUE

i din .vmx-fil för maskinen

Jag har inte VMWare installerat för tillfället på denna maskin.
Men vad baserar du det där på?

Men någon som har VMWare installerat på linux-maskin kan väl ta och testa och rapportera resultatet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
vad kommer det och kosta?

och som sagt det skulle vara kul om det kom till Linux också

Jag har för mig att VMWare Fusion kommer vara gratis.

Permalänk
Hedersmedlem

"VMware has not announced the final name, pricing, or release date for Fusion, but they're clearly aiming to give Parallels a run for their money."

Jag har mycket svårt att tro att Fusion blir gratis, skulle snarare gissa på $75-$100.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
"VMware has not announced the final name, pricing, or release date for Fusion, but they're clearly aiming to give Parallels a run for their money."

Jag har mycket svårt att tro att Fusion blir gratis, skulle snarare gissa på $75-$100.

Har för mig att dom sa det i alla fall. Hur som helst, skönt att dom fått igång 3D.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är nyheter för någon
men för mig var det det.
VMWare 5.5 har bra stöd för DX8.1 och trevlig 3D prestanda tydligen.

VMWare 6.0 kommer ha ännu bättre och förfinnat 3D stöd.
Nu tänker jag på Linux-versionen.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

granden: Något måste ju vara "fel" med detta. Varför skulle alla rekommendera Cedega om VMWare kunde köra alla spel felfritt, ev. med lite sämre prestanda?
Någon som har testat?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
granden: Något måste ju vara "fel" med detta. Varför skulle alla rekommendera Cedega om VMWare kunde köra alla spel felfritt, ev. med lite sämre prestanda?
Någon som har testat?

vmware's stöd är väl inte direkt officiellt, utan mer en funktion dom satt in och haft inaktiverad som standard.

Se t.ex. alla halvfärdiga funktioner som finns i OS X Tiger, som kan aktiveras via lite enkla kommandon i OS X men som är för buggiga för att faktiskt användas till nått vettigt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

bogg I see det visste jag inte faktiskt, men till 6:an som jag har förståt så ska det bli officielt da och mycket bättre. Så det är bara vänta och hoppas det kommer snart för alla som vill spela, själv har jag nog ingen användning av det, men vill ändå ha det, bara för att ... inte bli sämre behandlad för att jag är linuxnisse

Men jag har nu själv testat det, testade 3DMark01, kan ju säga att det gick sådär halvtaskigt obra.
Första 3D-renderings-testet eller vad det heter får jag runt 27-33FPS i, för att sedan sjunka till 3-4fps i andra demot och tredje, inte orkat köra längre pga av allt hack.

Men det är ivarje fall roligt att det finns där, bara hoppas det blir bättre och bättre

Vill man spela så tror jag att jag skulle rekommendera Cedega fortfarande om du prompt måste köra linux på spelmaskinen, annars är det Windows som gäller än så länge.
Vem vet kanske ändras i och med VMWare Workstation 6

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och nu finns den ute här http://register.vmware.com/content/beta/fusion/registration.h... och dessutom är det helt gratis att ladda hem den från deras sida och ni kan läsa mer här http://www.vmware.com/products/beta/fusion/releasenotes_fusio... . Ska testa lite andra spel än vad som står på listan sen med för det hade vart skoj att kunna t ex spela C&C 3 demon på den men det kanske funkar?

Permalänk
Medlem

Hurra, får uppdatera min beta då.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Hedersmedlem

Testade att dra igång EVE i nya betan.
Första gången BSOD (i virtuella maskinen, då), den klagade på vmx_fb.dll (grafikdrivrutinen).
Andra gången hängde sig Fusion med ett felmeddelande.

Jag vet dock inte om det går att köra EVE med DX8.1, så det kan definitivt vara därför.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Thomas: Saxat från EVE Online Support: "To be able to run EVE, the graphic card is required to offer hardware Transform and Lighting (T&L)support and 32MB RAM, additionally you will need to have DirectX 9.0c installed."

There's no free lunch!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Enda spelet jag kan tänka mig att använda detta för kräver DirectX 9.0c. Otur.

Spelet är ROSE Online, för övrigt.

Permalänk
Medlem

C&C 3 demon funkade ej, kräver DirectX 9.0c så det är väl å vänta tills de kommer stöd för de då.