IDG lägger ner Mikrodatorn och startar Tech-World

Permalänk
Melding Plague

IDG lägger ner Mikrodatorn och startar Tech-World

Förlaget IDG har idag bekräftat att tidningen Mikrodatorn och Nätverk och Kommunikation skall sammanfogas i en tidning som heter Tech-World. Mikrodatorn är en av sveriges äldsta datortidningar och har funnits i nästan 30 år.

Läs nyheten: Idg lägger ner Mikrodatorn och startar Tech-World

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

NEJ! Gillar absolut inte Mikrodatorn, medans Nätverk och Kommunikation var en helt okej tidning.

Ja, synd som sagt.

Permalänk
Avstängd

Detta blir nog bra. Kunskaperna som gossarna på Nätverk & Kommunikation har är ojämn. Mycket bra på vissa områden och smått lustiga på andra. Tänker bland annat på deras uppfattningar om tunna klienter. De verkar inte begripa att huvuduppgiften för en tunn klient är att visa ett grafiskt skal, inget annat. Hur snabbt winrar kör på processorn i en tunn klient är tämligen ointressant.

Herman! Köp ett rättstavningsprogram Älsta

Permalänk
Avstängd

Vissa har problem med att stava rätt, men andra är störda och måste gnälla om det.

Synd på Microdatorn, dom äldre tidningarna var mer berikande att läsa än dagens... så större förlust blev det nog inte.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

frågan är om tidningar om It och datorer överhuvudtaget är nödvändiga fortfarande... Sweclockers (+ lite internationella siter) räcker gott för mig

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX

sen att han bryter mot Sweclockers egna språkregler och skriver IDG istället för Idg är en annan sak..

IDG är ett akronym och ska väl därför skrivas med stora bokstäver? Men jag medger att det är lite förvirrande då till exempel ATI också är ett akronym men skrivs som Ati här på Sweclockers. Nåja... Ingen större fara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snarzzk
NEJ! Gillar absolut inte Mikrodatorn, medans Nätverk och Kommunikation var en helt okej tidning.

Ja, synd som sagt.

Precis min tanke.

Allt som finns i mikrodatorn fixar man bättre på nätet IMHO.
Visst kan man göra det för nätverk och kommunikation också men inte riktigt samma sak. Är mer artiklar och sådant man är ute efter där.

Permalänk
Medlem

Men det är ju rätt najs att ha en fysisk tidning man kan ta med sej och läsa inne på toa.
Lite jobbigt att släpa in stationära bara för en kvart

Permalänk
Medlem

Jo förstås sant, men i alla fall jag tycker inte priset är värt det.
Är ju mycket produkttester i mikrodatorn och dessa får man ju mycket fräschare och detaljerade på nätet.

Ifrågasätter inte syftet med Mikrodatorn men tycker det är trisst att de slår ihop dem med Nätverk och Kommunikation.

Känns som det är väldigt olika målgrupper dessutom?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Detta blir nog bra. Kunskaperna som gossarna på Nätverk & Kommunikation har är ojämn. Mycket bra på vissa områden och smått lustiga på andra. Tänker bland annat på deras uppfattningar om tunna klienter. De verkar inte begripa att huvuduppgiften för en tunn klient är att visa ett grafiskt skal, inget annat. Hur snabbt winrar kör på processorn i en tunn klient är tämligen ointressant.

Herman! Köp ett rättstavningsprogram Älsta

Kommer du ihåg i vilket nummer detta var? Låter som en rolig läsning

Permalänk
Medlem

Vilket otroligt töntigt namn, "Techworld". Det måste vara riktat till en annan målgrupp. Det är säkert någon bimbo på omslaget också.

Visa signatur

Nexus NX-4090 | Abit A8N Ultra | AMD 64 3500+ Venice | 512 Mb Kingston PC2700,
| Sapphire X800 XL Ultimate | Seagate Barracuda 120 Gb ATA | Lian Li PC60

Permalänk
Medlem

gillade mikrodatorn, som sagt bättre förr dock... kanske är det för att när man väl får det tryckta exemplaret så är det nyheter man redan läst, det enda som återstår är testerna.

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Bra att de slopar den skräptidningen, är troligtvis den svenska IT-tidskiften som har haft mest felaktigheter och värdelösa "tester" under årens lopp.

Permalänk
Medlem

Tidningen är rätt intressant tycker jag, eller tyckte jag på när jag fortfarande köpte datortidningar. Men jag vill minnas att Mikrodatorn var tryckfelsnisse personifierad typ. Felaktiga bilder, hela sidor som saknades eller trycktes två gånger osv.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Men det är ju rätt najs att ha en fysisk tidning man kan ta med sej och läsa inne på toa.
Lite jobbigt att släpa in stationära bara för en kvart

Lägg ner bakåtrsträvandet o skaffa en laptop. Skitlukten kommer nog aldrig att gå ur min ibook.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thewli
Men det är ju rätt najs att ha en fysisk tidning man kan ta med sej och läsa inne på toa.
Lite jobbigt att släpa in stationära bara för en kvart

Stationära? Jag kollar i mobilen som har Wlananslutning :p. Liten och smidig är den med betoning på liten :D.