Permalänk

Brännd Athlon?

Hur länge håller en klockad procce?
Jag har en athlonxp 1700+ (1466mhz/1.5volt orginal) som jag kört i 2250hmz å 2volt, den har funkat kladerfritt i sådär typ 3 år typ men nu har jag börjat få sporadiska låsningar. Jag har provat med andra minnen, grafikkort, hårddisk mm. Enda jag inte provat byta är moderkort å cpu.
Så, hur brukar "brännda" processorer uppföra sig?

Permalänk
Medlem

Allt från tvärhäng till att den räknar fel. Dina låsningar skulle mycket väl kunna bero på processorn, blir ju desto troligare om du bytt resten av datorn utan att det blivit bättre.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

en cpu slits ju och 2.0v på en palamino e nog rätt högt för 24/7 körning, du skall nog vara glad att den höll i 3 år :D.

men kolla upp moderkortet först, av de 3 socket a mobos ja har ägt har alla lagt av med jämna mellanrum. då 2 st DFI nforce2u mobo o ett Abit Kv7

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk

Okay, kikade nyss på moderkortet å ser att de är små jävla sprickor på några kondensatorer, så de är väl moderkakan som gett upp då. Nåja, de har ju hållit i 4 år isf
Får försöka skaka rätt på nå gammelmoderkort då, tänkte sälja skiten åt svärmor nämligen