GNOME-ikoner kan inte bli så stora som jag vill ha dom

Permalänk
Medlem

GNOME-ikoner kan inte bli så stora som jag vill ha dom

Mina GNOME-ikoner kan inte bli större än 320x320 pixlar. Det är problemet. Vet någon lösningen till problemet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xuwqyz
Mina GNOME-ikoner kan inte bli större än 320x320 pixlar. Det är problemet. Vet någon lösningen till problemet?

glasögon är lösningen. men seriöst, vad ska du med så enorma ikoner till?

annars kan man ju alltid använda .PNG som ikoner, då kan dom ju göras hur stora som helst utan skalningseffekter och sånt dessutom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
annars kan man ju alltid använda .PNG som ikoner, då kan dom ju göras hur stora som helst utan skalningseffekter och sånt dessutom.

du menar svg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dapus
du menar svg?

nej, .PNG jag har iaf för mig att det gick bra.

.SVGs är la lite jobbiga att göra själv om man bara vill ha nått kul, särskilt bild ..eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

PNG går inte att förstora hur mycket du vill, det är ett rasterformat precis som JPG och GIF

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
PNG går inte att förstora hur mycket du vill, det är ett rasterformat precis som JPG och GIF

man gör den givetvis i den storleken man vill ha. jag ser hursomhelst ingen annan anledning till att man vill ha en sån stor ikon annat än om man gör nån mediagrej till TVn eller liknande, men inte vet jag..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Öppna ikonerna i t.ex. Inkscape och exportera dem till riktigt stora png-bilder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Öppna ikonerna i t.ex. Inkscape och exportera dem till riktigt stora png-bilder.

De är redan skitstora. Det är inte det som är problemet.