Permalänk
Medlem

Okänt moderkort - Bilder

Tjena!

En polare köpte sig en dator begagnad och givetvis fick han inga skivor med drivrutiner.

Jag fick i uppdrag att instalera Windows XP på den, men utan en enda drivrutin så är datorn ganska värdelös, ingen USB, inget nätverk osv osv. Det står över huvud taget ingenting på moderkotet. Inte ens ett litet Asus eller MSI märke någonstans. På en liten krets står det med VIA, det är vad jag har att på.

Tar och postar en bild på kortet och en bild på kretsen och hoppas på att någon känner igen kortet eller kan hjälpa mig att hitta passande drivrutiner.

Tack på förhand

MVH Viking

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Råkade kunna urskilja några nummer under agp platsen.

En snabb googling så fick man fram:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8NGM2-L&...

Tycker det ser hyffsat likvärdigt iallafall

Visa signatur

Amd64 3500+, Epox NDA3+, 2048 Kingston/Corsair ValueR, 160gb, x800xt AGP, TT Tsunami.
Citera och jag hittar tillbaka...

Permalänk
Medlem

Tack

De är med största sannolikhet samma kort som det som sitter i

Edit: Jodå, det funkade fint. Tack än en gång.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd

NP :P:P...Är det mini atx mobo? Eller ett stort chassi?

Permalänk

Man ser ju att det är ett litet moderkort

Jo på MSI korten står nummert, väldigt lätt att kolla upp vad det är för något även om det är oem (tex packard bell)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ibland är saker svårt.

Själv är man ju skadad och identifierade först den MSI-röda färgen, formfaktor och expansionsplatser, sedan var modellnummret och sånt jox fanns.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.