Permalänk

Linux och Cs server ?

Hej jag kör ett Cs community och märker stora hack i vissa distar.

har prövat Ubuntu + Debian.

är det någon här som vet någon linux dist som går 100% på Warservrar ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Jag lovar dig, problemet sitter inte i disten. det sitter i fingrarna!

Nä, men du får läsa på om hur hlds osv fungerar och hur du optimerar det för linux.

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk

twan har du någon länk?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Kärnan ska kompileras med en tickrate på 1000hz om man kör en cs server. Annars flyter det inte på ngt vidare bra.

Permalänk

vart sätter man en tickrate på 1000 Hz ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Kärnan ska kompileras med en tickrate på 1000hz om man kör en cs server. Annars flyter det inte på ngt vidare bra.

I vissa fall är 500 att föredra framför 1000.

"rcon restart" innan man ska lira en match/pcw är alldrig fel att köra, om servern hackar fram så löser detta oftast problemet.

Tickrate ändrar du i kerneln.

Permalänk

kan någon berätta på ett ungefär hur man gör det i Debian/OS ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Permalänk

hmm det är så ni menar då kan jag jue lika gärna kör slackware och uppgradera till 2.6 versionen ?

det astår inget på kerneln när man läser om kompileras med en tickrate på 1000hz.

är det något som är inbyggt i kerneln 2.6 ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Printscreen från Linux 2.6.19 kernel menuconfig:

Permalänk

maDa: ett stort tack till dig

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

ska man behöva kompilera om kärnan för att få en cs server stabil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
ska man behöva kompilera om kärnan för att få en cs server stabil?

Nej de behöver man inte. Stabilitet har inget med det att göra. Men många CS lirare vill att servern körs på en tickrate runt 1000hz. Vet ingen annan spelserver som behöver så hög tickrate.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag drar upp en gammal tråd men nu är det så att jag har slängt upp en CS-Server åt några polare, jag har inte fått några klagomål eller så ännu utan alla verkar kanon nöjda. Men så läste jag detta om Timer Frequency, som jag tolkar min .config fil så är den kompilerad som din maDa, på 250Hz.

# CONFIG_HZ_100 is not set CONFIG_HZ_250=y # CONFIG_HZ_1000 is not set CONFIG_HZ=250

Så ser det ut.

Så min egentliga fråga, kommer den må mycket bättre CS-servern om jag kompilerar om och höjer till 1000Hz. Men hur påverkas resten av servern av det? Det är så att en FTP och en Webbserver samt MySQL körs på datorn också för att dem ska få en liten hemsida och så.

Kan tillägga att jag själv vet intee hur jag ska se om servern mår bättre/sämre av att höja till 1000Hz, så därför har jag och har inte tänkt att bara testa.

Lite fakta om servern, vet ej om det är nödvändigt, 2x933MHz P3, 512MB-Ram. Det är väl mest processesorerna som är intressanta i det här fallet antar jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som jag har fattat det är det inte speciellt bra att ha en tickrate över 250hz när man använder sig utav en webbserver. Har dock ingen källa på detta.

Men är dina CS spelare på serven nöjda så varför höjja ticraten? Slit inte i onödan ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Som jag har fattat det är det inte speciellt bra att ha en tickrate över 250hz när man använder sig utav en webbserver. Har dock ingen källa på detta.

Men är dina CS spelare på serven nöjda så varför höjja ticraten? Slit inte i onödan ;P

Dem kanske blir ännu nöjdare, är ju alltid roligt att kunna säg a kolla vad duktigt, jag har förbättrat servern

Visa signatur