Permalänk

Byta Nätagg?

Jag tänkte slänga ut min AGP Sk*t och skaffa pci-e... då undrar jag om jag måste köpa nytt nätagg ..?? jag hörde nämligen från nånn att det är annorlunda uttag på pci-e grafikkort. jag trodde hela tiden att det var samma sladdar till både hårdisk moderkort och grafikkort som det va till Agp. . Jag trodde inte på han, men hade bara tänkt att höra med er.. Sen en sak till.. det finns väll inga speciella ram minne till PCI-e?? man kan väll köra med sina gammla (NYA) ???

Permalänk
Medlem

Re: Byta Nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GimmesGimmes
Jag tänkte slänga ut min AGP Sk*t och skaffa pci-e... då undrar jag om jag måste köpa nytt nätagg ..?? jag hörde nämligen från nånn att det är annorlunda uttag på pci-e grafikkort. jag trodde hela tiden att det var samma sladdar till både hårdisk moderkort och grafikkort som det va till Agp. . Jag trodde inte på han, men hade bara tänkt att höra med er.. Sen en sak till.. det finns väll inga speciella ram minne till PCI-e?? man kan väll köra med sina gammla (NYA) ???

köp bara en molex kabel, mkt billigare....de gjorde jag när jag fick hem mitt grafikkort som är pci-e:D

Permalänk

Re: Re: Byta Nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1ghz
köp bara en molex kabel, mkt billigare....de gjorde jag när jag fick hem mitt grafikkort som är pci-e:D

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317468 Är det en Molex kabel ?????

Permalänk
Medlem

Rätt kabel ^^
Ännu har jag inte sett något PCIe grafikkort där sådan kabel ej medföljer.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva skaffa en kabel, om grafikkortet nu behöver extra ström så medföljer den adaptern.
iaf i alla paket jag har sett.

Sen så är ju frågan vad du har för agg nu och om det kommer orka driva ditt nya system.

Permalänk

Det medföljde en adapterkabel till mitt kort ( i sign) men den var i stort sett omöjlig att få in i kortet. När jag i samma veva var tvungen att också byta nätagg (till det i sign) så fanns det redan dedikerad pci-express kontakt på detta. Den kontakten gick hur lätt som helst att sätta in....

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)