Coolermaster lanserar futurisk kylare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuantoR
Ninjan väger 665 g enlingt

http://www.kylning.com/product_info.php/products_id/1192

så inte riktigt dubbelt så mkt

Det är inklusive ~200g fläkt. (Edit igen, verkar som jag hade fel. 665 utan fläkt. my bad Hursomhelst är ninjan i alla fall ganska mycket lättare.)

Edit: Gambit_2k

Well, ganska irrelevant. Det finns information i den här tråden som saknas i den gamla. Alltså har nyheten tjänat ett syfte, eller hur?

Permalänk

Tjat, tjat, tjat. Alltid(nåja) detta tjat.

Spela roll, jag vill ha en!

Preliminära prestandatester lovar rätt gott.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man köper något sånt här. Kan man tänka sig ha detta monster kan man lika gärna skaffa vattenkylning, mycket effektivare och dessutom tystare om man så vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Det är inklusive ~200g fläkt. (Edit igen, verkar som jag hade fel. 665 utan fläkt. my bad Hursomhelst är ninjan i alla fall ganska mycket lättare.)

Edit: Gambit_2k

Well, ganska irrelevant. Det finns information i den här tråden som saknas i den gamla. Alltså har nyheten tjänat ett syfte, eller hur?

Inte det jag syftade på men visst har den det. Men vad gjorde att det här var en nyhet nu och inte för en månad sedan? Förövrigt har information om flänsen har funnits på CM's site sedan slutet av Januari.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

förstår inte redigt kylaren är 175mm lång? två 120 fläktar är 240mm brett? hur ska det funka?

Visa signatur

Fractal R3, i5 750 4Ghz, P7P55D-E Pro, Corsair H100, 20GB Ram, Fractal 1000W, GTX1070, Samsung 2693HM 26"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Låter intressant.
Lär inte behövas någon fläkt på med en aplus twin engine med luftkanal.

hehe
Jag är en stolt/glad ägare utav ett Aplus Twin Engine chassi, kör dock redan med Zalman CNPS9500 LED men det funkar perfa.

------

Topic: Hm, undrar vad tempen skulle skilja sig om man körde utan fläktarna på.

Visa signatur

1: A+ TwinE - ASUS P4C800 - Intel P4 3,6 GHz - Samsung 2560 DDRAM 3-3-3-8 @ 240 MHz - GW Golden Sample 7800 GS+ 512 (580/745,5) - Antec 500w HE - http://tinyurl.com/9rcof9
2: CM Cosmos S - Gigabyte GA-EX58-UD5 - Intel i7 920 @ 3,8 GHz @ 1.184v - Corsair TWIN3X 1600MHz 3x2GB - GW Phantom GTX 670 - Tagan PR TG700-BZ - Creative X-Fi X-M - Samsung 840 Pro 128GB - http://tinyurl.com/obahl54

Permalänk
Medlem

Jag gick mot trenden och köpte mig en klassisk kylare (Nexus 7750) utan heatpipe till min C2D E4300. Man kan tro att det skulle ge både buller och dålig temp men så är inte fallet, idlar i 34 grader (moderkortstemp 26 grader) och har hitills inte lyckats komma upp i mer hörbart buller än Zalman 7000A-CU. Det behövs således inte någon tung eller otymplig modern kylare med tusen heatpipes om man inte känner för det. Givetvis går det att stressa cpu men jag har svårt att tro att den går upp till mer än 50 grader.

Permalänk
Medlem

Re: Fråga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyewoo
Ursäkta en lite oinsatt, men är det verkligen något nytt med den där kylarn?

Jag menar, den är egentligen precis som alla andra i stort sett? Bara små justeringar och storleksändringar verkar det ju som.

Och så undrar jag när consumertänket når tillverkarna och inte bara återförsäljarna.

Jag tänker främst på ljudnivå.
Fläktar låter.
När ska kylartillverkare inse att de som först gör en fläktlös (eller en ljudnivå runt 0) kylare som inte tar större plats än dagens kylare, vinner. Varför lägger man ens pengar på annat än den forskningen?

Är det för att de flesta datorer de facto är servrar som står i serverparker där ljudnivå inte spelar någon roll då de isolerar hela rummen? Tjänar tillverkare inget på att söka en ljudlös generation kylare?

De kanske redan gör söker, vad vet jag.
Jag tycker bara det är lustigt att kalla den här kylaren futuristisk.

Tjena

En anledning till varför ingen fokuserar på en liten kylare som är fläktlös kanske är för att det är i princip omöjligt? Såvida vi inte hittar något nytt matrial som är överlägset på att frakta värme och ge ifrån sig värme...

Permalänk

Finns det ett pris eller datum då den finns tillgänglig i butik?

//G