Disk boot failure - hårddisken hittas inte

Permalänk
Medlem

Disk boot failure - hårddisken hittas inte

Hej.

Jag försökte nyss få mitt grafikkort att fungera med mitt moderkort, och ändrade därför lite olika grafikkortsrelaterade saker i BIOS. När jag sedan startade om så kom det upp "Disk boot failure" och när jag kollade i BIOS igen så hittades inte hårddisken (primary master). Jag har installerat windows på den och allt, och det har funkat, men nu blev det plötsligt så här. Jag laddade "optimized defaults" och därefter "fail-safe mode" eller liknande men det hjälpte inte. Någon som vet vad problemet kan tänkas vara?

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Kommit åt SATA sladden i datorn? Kolla en extra gång...

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Disk boot failure - hårddisken hittas inte

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Hej.

Jag försökte nyss få mitt grafikkort att fungera med mitt moderkort, och ändrade därför lite olika grafikkortsrelaterade saker i BIOS. När jag sedan startade om så kom det upp "Disk boot failure" och när jag kollade i BIOS igen så hittades inte hårddisken (primary master). Jag har installerat windows på den och allt, och det har funkat, men nu blev det plötsligt så här. Jag laddade "optimized defaults" och därefter "fail-safe mode" eller liknande men det hjälpte inte. Någon som vet vad problemet kan tänkas vara?

Det finns redan ett flertal trådar i forumet som handlar om problemet "Disk boot failure", har du läst igenom dem?
http://www.sweclockers.com/forum/search.php?s=