Asus lanserar moderkortet P5NT WS

Permalänk
Melding Plague

Asus lanserar moderkortet P5NT WS

Asus har nyligen släppt moderkortet P5NT WS för arbetsstationer. Det bygger på Nvidias styrkrets Nforce 680i och har sydbryggan C55. Då moderkortet skall sitta i arbetsstationer har det bland annat stöd för pci-x samt har tre stycken pcie x16-portar.

Läs nyheten: Asus lanserar moderkortet P5NT WS

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jaha, håller nog mig till Asus striker extreme fortfarande.

Permalänk

^^ jo fortfarande, de kortet lär ju räknas som high end ett tag till...

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

omg, detta kort är precis vad jag letat efter, PCI-X på ett hyffsat vanligt moderkort, kommer att köpa detta till min nästa dator.

//Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

Mums! Jag hade dock hoppats på 10x SATA.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

gtihenke, asus p5wdg2 ws-pro har 2pcie16, 2 pci-x133 och 2 pci.

Men frågan på allas läppar måste ju såklart vara "hur klockar det ???"

och om det har några barnsjukdomar som striker hade/har med ljud och raiddiskar...

Visa signatur

Asus Commando 480fsb, E6600@3,36, HyperX 9600@960 c4-4-3-10, Asus 8800gtx, 2x Raptor 74gb raid0, Tunic tower, Corsair 620w, Ct xfi fata1ty fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av playground
gtihenke, asus p5wdg2 ws-pro har 2pcie16, 2 pci-x133 och 2 pci.

Men frågan på allas läppar måste ju såklart vara "hur klockar det ???"

och om det har några barnsjukdomar som striker hade/har med ljud och raiddiskar...

Jo, det kortet har dock I975X chipset detta har nvidia. Det är väl en smaksak om man vill köra på Intel eller Nvidia

Tyckte detta nya kortet såg fint ut på speccarna. ESATA, många vanliga SATA kontakter, PCI-X plats, och möjlighet till SLI. Såg att man kunde köra PCI-E som x8, x8, x16 eller x16, x16, x1

//Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

detta blir nog bra men är det prisvärt tror ni?

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Avstängd

975-x är nog snabbast fortfarande

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte bygga moderkort som, precis som detta, är välförsett med expansionsplatser och strunta i all integrerad hårdvara. Med det menar jag hårddiskkontrollers, nätverk, ljud, osv...

Råder väl kanske delade meningar om vad en WS-bräda är för något, men satsar man på brädan ovan eller något liknande så är det väl därför att man vill använda någon speciell hårdvara och inte integrerade lösningar som "duger till det mesta".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrigTSD
Varför kan de inte bygga moderkort som, precis som detta, är välförsett med expansionsplatser och strunta i all integrerad hårdvara. Med det menar jag hårddiskkontrollers, nätverk, ljud, osv...

Råder väl kanske delade meningar om vad en WS-bräda är för något, men satsar man på brädan ovan eller något liknande så är det väl därför att man vill använda någon speciell hårdvara och inte integrerade lösningar som "duger till det mesta".

Ja det har du rätt i. Integrerade t.ex RAID chip brukar ju inte vara de bästa så t.ex detta kort med en fin SAS RAID kontroller och några SAS diskar skule erbjuda fin I/O till t.ex redigering av film o.s.v. Sen har ju PCI-E portarna bra bandbredd vilket jag antar krävs för feta CAD/CAM, 3d Workstation kort.

//Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI