Permalänk
Medlem

Nätverksproblem!

Hejsan!

Jag har ett problem, fick någon variant av boot-virus och har formaterat, Efter formateringen så försvann alla drivrutiner till ljud, grafikkort och problematiskt nog även nätverkskortet.

Har fixat ljudcodecs osv (AC97) och det funkar, och nu tänkte jag fixa nätverket så jag kan ordna resten från min egen dator.

Jag har ett Asus a8n-SLI deluxe, och under rubriken "LAN" på moderkorts boxen står det bara:

1. nForce4 built-in Gbit mac with external marvell PHY

2. Marvell PCI Gbit LAN controller

Utifrån dessa två har jag sökt drivrutiner osv men inte hittat något än.

Hjälp mig!

Tack på förhand

Visa signatur

MK: ASUS P8Z68-V PRO CPU: Intel i5 2500 3,3ghz (3,8ghz) RAM: Corsair XMS3 4x2GB 1600mhz HD: Samsung Spinpoint 1TB 32MB Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Grafikkort: ASUS GTX 570 DIRECTCUII 1280MB

Permalänk
Medlem

hej
om du har skivan till m-kortet så är det väl inga problem?
det är ju bara att lägga in från den eller???
mvh j

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Jag hittar tyvärr inte skivan, och jag hittar inte drivers på nätet heller

Visa signatur

MK: ASUS P8Z68-V PRO CPU: Intel i5 2500 3,3ghz (3,8ghz) RAM: Corsair XMS3 4x2GB 1600mhz HD: Samsung Spinpoint 1TB 32MB Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Grafikkort: ASUS GTX 570 DIRECTCUII 1280MB

Permalänk
Medlem

Har du provat att installera nvidia nforce4 drivrutinerna?

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html

har ett msi nforce4 kort och dom drivrutinerna är även till lan.
funkar på mitt msi kort iaf...inte 100% säker att det är samma på asus korten men det borde vara enkelt att installera och testa.

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vashy
Har du provat att installera nvidia nforce4 drivrutinerna?

http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_win2k_6.86.html

har ett msi nforce4 kort och dom drivrutinerna är även till lan.
funkar på mitt msi kort iaf...inte 100% säker att det är samma på asus korten men det borde vara enkelt att installera och testa.

Jag kan ju prova iaf! Tack, men det är mest det, asus är ju en av de iaf 3 största hårdvaruförsäljarna på marknaden man tycker de skulle ha drivrutiner till allt som finns på deras saker. ska prova nu iaf

Visa signatur

MK: ASUS P8Z68-V PRO CPU: Intel i5 2500 3,3ghz (3,8ghz) RAM: Corsair XMS3 4x2GB 1600mhz HD: Samsung Spinpoint 1TB 32MB Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Grafikkort: ASUS GTX 570 DIRECTCUII 1280MB