Köra Azureus parallellt med XP/Ubuntu

Permalänk
Medlem

Köra Azureus parallellt med XP/Ubuntu

Jag har just nu Azureus på min Windows XP-partition och jag installerade Ubuntu 6.10 Edgy nu i veckan.
Jag gillar verkligen Ubuntu, men det enda som hindrar mig får att gå över (nästintill) helt är mitt Azureus.

Jag undrar om det går att köra Azureus parallellt eller om det går att få över alla nerladdningar hyfsat enkelt och säkert. (drygt 100 torrents)

Jag har provat att köra Azureus i Wine, men den gillar inte det alls. (Den hittade inte Java etc. etc.)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Azureus finns native till linux. Borde finnas med i din pakethanteraren

Mitt tips: Installera automatix -> http://www.getautomatix.com/ -> dra hem azureus och Sun Java. Väldigt bra program om man är nybörjare och vill ha codecs och annats smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Azureus finns ju för Linux med....

http://downloads.sourceforge.net/azureus/Azureus_2.5.0.4_linu...

för i386

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Medlem

Jo, Azureus finns till Linux, det vet jag. Men jag vill få över alla mina inlagda torrents på Linux-installationen eller alla helst, samköra Azureus i både Linux och Windows. (Båda utgår ifrån samma databas eller liknande.)

(Ska kolla på automatix sen när jag kommer hem.. Är inte helt vän med Synaptic.)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Se till att alla torrents ligger på din linux-disk som är formaterad i etx3 (?). Installera sedan ext2 drivaren för windows så kan du mounta den disken i windows.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Och hur gör det att jag kan köra de torrentfilerna i Linux? :/
Torrentmappen (nerladdningsmappen) är stor! Säkert 60 gig, medan Linuxpartitionen är på 10 gig.
Jag har fixat 3g-ntfs, så det bör väl inte vara några problem för ett eventuellt (linux-)Azureus att skriva där då?

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Nej, om du har fixat det så är det la inget problem, möjligtvis riskabelt, men det är ju en annan femma. Vad är problemmet, att du inte har kvar *.torrent filerna?

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem

Ja, och att det är en himla massa att lägga in!
Helst skulle det fungera helt parallellt, så att när jag lade in en torrentfil i Windows, så fanns den i Linux när jag startade upp det senare.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

Finns ju ett val i azureus som är nått liknande "Auto import new torrents if placed in:" och sen en mapp. Så är väl bara se til att lägga alla torrents i en mapp som både win och linuxversionen av azureus importerar ifrån?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

bogg: Men torrenten själv har ju ingen info om vilken tracker den "tillhör" vore tufft om det fungerade iaf.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
bogg: Men torrenten själv har ju ingen info om vilken tracker den "tillhör" vore tufft om det fungerade i af.

Jo?

Mitt tips är att ha den där automatisk torrentimport grunkan. Sen ser du till att båda Azuerues automatiskt laddar ner till samma mapp. Då borde den rent teoretiskt sätt kontrollera filerna och sedan börja seeda. Dock så måste du ha en partion som är skrivbar av båda operativsystemen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
bogg: Men torrenten själv har ju ingen info om vilken tracker den "tillhör" vore tufft om det fungerade iaf.

Eh, Jo?

Det är i Torrenten som bland annat tracker-infon finns, vad trodde du den innehöll?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Eh, Jo?

Det är i Torrenten som bland annat tracker-infon finns, vad trodde du den innehöll?

Jag tror vi syftar på samma sak, När jag syftar på torrenten är det datan som man tar hem. Det är ju i .torrent-filen infon ligger, det är jag mycket medveten om , och det är de filerna han inte har.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jag tror vi syftar på samma sak, När jag syftar på torrenten är det datan som man tar hem. Det är ju i .torrent-filen infon ligger, det är jag mycket medveten om , och det är de filerna han inte har.

Men har han inte .torrent-filerna kvar så kan han ju inte ladda ner nåt i Azureus överhuvudtaget, windows eller linux, eftersom programmet inte kommer hitta trackern?

När han startar Azureus måste ju trackerinfon mm laddas från nånstans, vanligtvis sparar alla torrentprogram en kopia av .torrent-filen i en mapp nånstans.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Azureus sparar torrent filerna som fortfarande behövs, så det borde bara behövas att du syncar "settings" mappen för Azureus i Windows (ingen aning om vart den ligger Local Settings kanske) med den i Linux (~/.azureus).

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Movement
Jag tror vi syftar på samma sak, När jag syftar på torrenten är det datan som man tar hem. Det är ju i .torrent-filen infon ligger, det är jag mycket medveten om , och det är de filerna han inte har.

Klart .torrent-filerna finns kvar, annars skulle han inte kunna boota om eller ens starta om Azureus utan att infon försvann.

Bara för att azureus har flyttat dom till sin egen mapp betyder det inte att dom inte finns kvar...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jo, det skulle kunna funka..
Men! Azureus vet ju inte var de delvis nerladdade eller seedningsfilerna ligger, väl?
Installerar Azureus på mitt Ubuntu och ser hur smidigt jag kan får till det..
EDIT: Hur ska azureus veta hur den ska göra om jag har varit l lite i Windows (och den har tankat ner lite där) och jag sen går över till Ubuntu. Borde inte der stå 'error' på alla torrents som har fått lite nerladdning? Tänkte på azureus loggfil för att starta snabbare... ska avaktivera den för att undvika detta?
EDIT2: Lade in en halft oviktig torrent för att se om dne kunde seeda.. Och herregud vad segt! tog flera minuter för att kontrollera 250Mb!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
Jo, det skulle kunna funka..
Men! Azureus vet ju inte var de delvis nerladdade eller seedningsfilerna ligger, väl?
Installerar Azureus på mitt Ubuntu och ser hur smidigt jag kan får till det..
EDIT: Hur ska azureus veta hur den ska göra om jag har varit l lite i Windows (och den har tankat ner lite där) och jag sen går över till Ubuntu. Borde inte der stå 'error' på alla torrents som har fått lite nerladdning? Tänkte på azureus loggfil för att starta snabbare... ska avaktivera den för att undvika detta?
EDIT2: Lade in en halft oviktig torrent för att se om dne kunde seeda.. Och herregud vad segt! tog flera minuter för att kontrollera 250Mb!

Avaktivera Azureus "Fast Resume" så ska det inte vara några problem.

Tar det flera minuter att kontrollera 250MB är det något fel, för mig tar det kanske några sekunder för 1GB

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Men jag kör på NTFS. Verkar som om linux inte läser så snabbt på NTFS.

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Medlem

C:\Documents and Settings\<kontonamn>\Application Data\Azureus
eller liknande, där bör dina torrentfiler ligga.

Permalänk
Medlem

har själv prövat att köra torrents mellan xp och ubuntu. resultatet av det blev att torrent-filen som laddades ner till slut blev skadad på något sätt (fick felmeddelande i xp). om du ska köra azureus på dina båda operativsystem så är det mindre riskabelt ifall du laddar klart en torrent innan du byter os.
Fast sen kanske jag har något annat fel. kan ju vara så att utorrent och azureus inte är kompitabla med varandra så värst bra. (kör utorrent i xp och azureus i ubuntu)

Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA