Produkttest: Nzxt Zero

Permalänk

Bara jag som slog upp anemometer?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nää, det fungerar så med och då är det väl inte fel.. men kör man 2 HDD kan det bli problem.

Felet är att kabeln fortsätter förbi disken. Signalen fortsätter ut i den fria änden och studsar tillbaka när det inte finns något där. Det genererar störningar och risk för försämrad prestanda. Felkorrigeringen går in så det är för det mesta inget man märker något av.

Med två diskar manuellt byglade till master resp slave så har det ingen betydelse var de sitter på kabeln.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Chassit föll mig verkligen i smaken, men jag är tvär nöjd med mitt Wavemaster så jag är inte intresserad av att byta... än! Men annars tycker jag att det var snyggt och skulle mycket väl kunna tänka mig det

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

jag måste säga att det där chassit verkligen är skitfult.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Ovanligt chassie.

Ovanligt i den meningen att det är intetsägande.

När ska det komma ett chassie med utdragbar monteringsplåt för moderkortet igen. Jag hade det på en dator jag köpte för 8 år sedan.

Undrar om utvecklingen verkligen går framåt bland.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nää, det fungerar så med och då är det väl inte fel.. men kör man 2 HDD kan det bli problem.

OnTopic: Varför göra lådorna av aluminium och extremt lätta?

Har 4-5st antika ATX lådor av stålplåt och dom är tysta, samt mycket svalare.. ingen surrande oljud från HDD eller fläktar.

Men priset på denna är 1300kr, det blir inte många kronor till kvalitet.. så vilken del av lådan har fått ge efter sig för kvaliteten? Fläktarna?

Dock så förstår jag varför detta inte har funnits i sverige, skit varor säljer inte alls om man inte hittar okunniga köpare.

Varför man gör en låda av aluminium? Jo, framför allt kanske för att göra den lättare att ta med sig om man åker mycket på LAN t.ex. Sen leder aluminium värme bättre än stål så en alu-låda är faktiskt bättre på värmeavledning än en stållåda.

Sen håller jag med dig i övrigt att denna låda verkar vara rena skiten. Ful, smäckig och dåligt planerad ur luftflödessynpunkt. Nej tack, då behåller jag hellre min gamla bling-bling-låda, Antec Super Lan Boy

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

*host* va snyggt, hehe.

ironi alltå

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Felet är att kabeln fortsätter förbi disken. Signalen fortsätter ut i den fria änden och studsar tillbaka när det inte finns något där. Det genererar störningar och risk för försämrad prestanda. Felkorrigeringen går in så det är för det mesta inget man märker något av.

Med två diskar manuellt byglade till master resp slave så har det ingen betydelse var de sitter på kabeln.

Signaler som studsar ? Låter som startrek!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Kan hålla med om att luftflödet från fronten till bakre delen är kass.. men det varlätt fixat med en 120mm.. förövrigt så låter inte detta chassi mer än vad nått annat gör.. kör alla fläktar på 5v och det sprutar kall luft från all håll.

Det som är viktigt att tänka på är om man planerar att köra ett Geforce GTS/GTX 8800 i detta chassi så MÅSTE man placera en fläkt riktad bakåt i nedre delen av lådan pga av att 8800 tar väldigt mkt plats och det är 1cm från fläktarna på sidoplåten och GFX kortet och det medför att det inte blir någon cirkulation UNDER grafik kortet. Det blir alltså en enda stor luftficka mellan bottnen och grafikkortet.

Fläktarna på sidoplåten är dumt placerade NXZT skulle ha flyttat ner alla fläktar ca 8-10cm för att undvika överhettning av nedre delen av moderkortet + grafik kortet.

Det är som vanligt när man får hem ett chassi, hur man än gör så slutar det alltid med hobby lösningar i slutänden. Maila gärna om ni har några speciella frågor om chassit

Pontussundgren@hotmail.com

Jag är väldigt nöjd och som sagt.. Lysdioderna ifram som inte fungerar beror på en fel konstruktion på fabrik. Maila NXZT och säg att dioderna i fronten är trasiga så får ni 2st nya hemskickade inom nån dag bara!

Visa signatur

NXZT Zero Fulltower | Core 2 Duo E6600 | Asus P5NB Wifi-Ap Deluxe | Asus Geforce 8800GTX | Corsair XMS2-6400Xtreme 2x1024MB 800MHz | WDC 300gb HDD | Corsair HX620w

Permalänk
Medlem

Håller med CrackHaxer...
Är fortfarande väldigt nöjd med min LEXA låda, fast den bara har en fläkt i sin dörr

Visa signatur

LianLiPC-V2130-Corsair-750W-MSI-MAG-X870E-W11-Ryzen9™7900
LianLiPC-V355-bequiet!-480W-MSI-MAG-B650M-L.Mint22-Ryzen7™7700
Fractal Design Core 1100-Nox-650W-MSI-MORTAR-B350M-W10-Ryzen7™2700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Runken
Signaler som studsar ? Låter som startrek!

Nja. Terminering heter det å är väl mer terminator va

Ne det kan bli störnngar på en bus om den inte är terminerad. En parralel bus tex där det itne sittern tå i slutet på så kan signalerna studsa och det kan orsaka störnigar. Tex så har SCSI alltid en terminator i slutet på kablen. en serie motstånd vill jag minnas som tar död på signalen i ändan så den sinte ska studsa tillbaks. Tror dock inte PATA enheter är så känsliga som SCSI då scsi arbetar på högre banbreder och felmarginalerna är midnre sedan är det ju som sagt ett mer profsigt gränsnitt där man som kund förvätar sig bättre stabilitet osv. hade säkert gåt å köra SCSI utan terminator men dom ahde ju inte fått samma stabilite och hastigheter.

Vet också att det bland annat fans terminators till gammla dual slot 1 moderkort bland anant. Rambus moderkort till tidiga pentium 4 maskiner hade terminators som man satte i istälelt för minnen i dom tomma bankerna.

Permalänk

Föll direkt för designen