Permalänk
Medlem

Recovery hjälp!

Tjena, just fått igång mitt nya system som ni ser i min signatur.

Anledningen till att jag köpte nytt var för att min förra dog helt.
Jag hade extremt viktiga filer på en av diskarna (en rejält gammal IBM Deskstar - fråga mig inte varför jag har kvar den, jag har ingen aning)

Jag har nu hookat in den i datorn och ska försöka hitta mina filer.
Den går igång och datorn hittar han, men jag hittar han inte i Windows.

Har kört två recoveryprogram, inget av dem verkade ha någon vidarek oll på borttappade diskar.

Är det någon som vet ett bra recoveryprogram för att hitta diskar som e lite keffa?

Tack som fan.

Visa signatur

MOBO: Asus P8H77-I | CPU: Intel Core i5 3570K | GFX: MSI GeForce GTX 660 2048MB TwinFrozr III | SSD: 60GB Intel 330 | SSD: Kingston SSD V300 120GB | RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | NÄT: Fractal Design Integra R2 500W | CASE: Fractal Design Node 304 | KYLARE: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk

De kan inte ha varit extremt viktiga om du inte hade backups på dem och speciellt inte eftersom du hade dem på en DeathStar.

Permalänk
Medlem

Det är bra om man har något att säja om själva trådskaparens fråga också, istället för att bara tala om hur korkat det är att bla bla bla...

Jag undrar samma sak, blev av med 1 gig bilder (ganska många bilder ändå) pga en disk som kn***ade ur här för nån mån sen.

Har hört talas om getdataback, funkar de bra? Om jag t.ex skulle flytta de filer jag nu har på den, efter formattering etc skulle det kanske kunna hitta mina bilder?

Finns det ngn bra freeware som fungerar, kanske? Inte för att det är så troligt, men ändå.

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk

Vet inte om det är detta du är ute efter men fick själv tips om att köra följande program som tydligen ska vara grymt på att laga strulande diskar:
http://www.grc.com/spinrite.htm

Visa signatur

Aopen XC Cube, P4 3,2Ghz, 2048Mb 400Mhz PC3200 RAM, Seagate 80GB HD, NEC3520, Geforce 6600GT.

Permalänk
Medlem

Testade furtioelva olika program, hade ett innan där man kunde gå in i trasiga partitioner men hittade inte det nu. Det enda som fungerade var att skapa en .img-fil av den trasiga disken (lät som någon käkade cornflakes medans han satt på en torktumlare f.ö) och sen öppna .img-filen i getdataback och sen extracta filerna.

så, ja, getdataback funkar bra.

MrRetardED gör skäl för sitt namn.

Visa signatur

MOBO: Asus P8H77-I | CPU: Intel Core i5 3570K | GFX: MSI GeForce GTX 660 2048MB TwinFrozr III | SSD: 60GB Intel 330 | SSD: Kingston SSD V300 120GB | RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | NÄT: Fractal Design Integra R2 500W | CASE: Fractal Design Node 304 | KYLARE: Noctua NH-U9B SE2