Nvidia Geforce 8600 i andra kvartalet

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce 8600 i andra kvartalet

Nvidia planerar att släppa mittensegmentsserien Gefore 8600 enligt källor på den asiatiska marknaden. Det är en Direct X 10-kompatibel grafikprocessor och skall först lanseras i två versioner: Geforce 8600 GT och Geforce 8600 GS.

Läs nyheten: Nvidia Geforce 8600 i andra kvartalet

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmm.. 128bitars minnesbus är inte det lite klent?

Permalänk
Medlem

Tro ifall 8600gt kommer gå att låsa upp till gts

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

gts har 640mb minne :]

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk

Är det inte bättre att vänta tills gddr4 kommer? Iofs har ATi redan ett kort, men tänkte mest på mittensegmentet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle_lenhovda
gts har 640mb minne :]

Inte bara 640mb, även 320mb!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro det, meningen med det så kallade mittensegmentet är att de ska kosta kring ca $149-$199, om man ska nå det priset och fortfarande ha hufsad vinstmariginal så kan man givetvis inte trycka in allt man har på de dyrare korten.
GDDR4 är nytt och förmodligen därför relativt dyrt, likaså kostar det mer att ha 256bit minnesgränssnitt, så att använda 128 med rätt snabbt minne är en kompromiss.
den minnesbandbredden man får med bredare minnesbuss är främst nödvänding för högre upplösningar, då det är ett mittensegmentkort så är nog 1280*1024 en rätt normal upplösning, och där borde minnesbandbredden räcka (är det förmodligen tänkt iaf). Vill man köra högre upplösningar eller med mycket AA så får man helt enkelt köpa ett dyrare kort.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk

Jag undrar hur bra det går att klocka 8600GS, kanske man borde satsa på det och spara en 500 spänn istället för ett 8600GT. Men vore intressant att se ifall det kanske går att låsa upp några pipes på korten (6800LE nostalgi).

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Avstängd

Minnesgränssnittet är hälften av vad mitt 7900gt har :S
Fast jag brukar inte köpa mitt segment kort så jag behöver inte bry mig.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Minnesgränssnittet är hälften av vad mitt 7900gt har :S
Fast jag brukar inte köpa mitt segment kort så jag behöver inte bry mig.

mitt segment kort?

Menar du alltså att det är ditt kort som är ett segmentkort?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Dom kommer att bli en storsäljare.
Själv kommer jag att smälla in en 8600GT i min HTPC.
Fördelen med dom är låg energy förbrukning dvs kan drivas med en 300-350w netaggregat.
Dom behöver ingen extra strömmatning utan drivs från PCI-e sloten = kanon.
Samma sak för min 7600GT som drivs endast med PCI-e sloten och presterar kanon bra.
128bit minnesbus räcker gott och väl.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett sånt här för mig, har inte råd eller behov av ett värsting kort

Permalänk

Hett?

Är det någon som har säkra uppgifter på hur hög effekt dessa kommer ha?

Jag är mycket lockad att investera i ett sådant här om det går att kyla passivt...

Visa signatur

Laptop: Ascentia 800n | 50MHz Intel i486DX2 | 8MB RAM | 300 MB HDD
WS: Venice 3200+ | SeaSonic S12-430W | AC Freezer64 | 1GB RAM | 5200RPM 80GB 2.5' HDD | GF6600GT passivt | ASUS A8N-SLI
Srvr: mini-itx Via C7 1.2GHz passiv + PSU i en papplåda

Permalänk

okej nu dödade nVidia precis sig själv genom att ge gt-versionen 128bitars minnesbuss

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Medlem

När kommer det till AGP?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

Värst vad alla är kåta på bred minnesbuss då.
Det är ju kärnan som gör det mesta jobbet.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
mitt segment kort?

Menar du alltså att det är ditt kort som är ett segmentkort?

Ja?
Har du inte hört talats om segmentkort?
Jag kallar grafikkort som jag moddat för segment kort.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
När kommer det till AGP?

/Adrian

lär itne komam till AGP då grafikkorten bara kan bli bättre till en viss gräns med det. pci-e kan skicka information dubbelt så snabbt och 8600 kommer nog vara för krävande för AGP.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Någon som vet om man kan överklocka ett 8600GT fint?