Permalänk

Nya rallyspel på G?

Någon som känner till om det utvecklas något nytt rallyspel för tillfället?
Skulle t.ex. vara kul med ett nyutvecklat rallyspel med WRC-licens(alla länder och bilar från 2006 eller 2007) samt med Richard Burns Rally körkänsla.

Permalänk

Sega rally revo, fast de är väl mer arkad tror jag.
Colin McRae: DIRT, samma där antar jag, förra colin mcrae var då inget för mig.
Xpand Rally Xtreme, vet ja inte, demo finns på fz.

Permalänk

Tackar för tipsen men.......
Sega rally, arkad som du själv säger.
CMR har väl alltid varit arkad det med, ingen vidare körkänsla i tidigare spel enligt min åsikt.
Xpand Rally Xtreme dömer jag nästan ut på bara namnet, låter inte som det riktar sig till simracingentusiaster precis :). Kanske är helt fel ute, ska kolla lite på det åtminstonde.

Nä, som sagt, simulation ska det vara. RBR är ju kungen på tronen just nu men ett spel med lite modernare bilar & snyggare grafik hade varit hur trevligt som helst även om körkänslan såklart är det viktigaste.

Permalänk
Medlem

Ett jävligt skön bilspel som dock inte är rally. Test Drive Unlimited, mycket bra bilspel. Släpps 2a mars! Kolla in de!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

GTR2 ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
GTR2 ?

GTR2. DEt är ett bra bilspel lite svårt men bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
GTR2 ?

Är ett alldeles utmärkt bilspel som jag också har, dock inte ett rallyspel ;).

Permalänk
Testpilot

Bästa rallyspelet tycker jag är Rallisport Challenge 2 som bara finns till Xbox, DICE borde ta och slänga ihop en 3:a

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ja, vem drömmer inte om ett nytt fräscht rallyspel med Burns körkänsla!
Tyvärr tror jag vi får vänta länge!
Xpand Rally Extreme avinstallerade jag efter 10 minuter.
Halvdan körkänsla och usla motorljud! Har dessutom Starforce i demot!
Colin 2005 måste vara det det sämsta rallyspel som släppts på 2000-talet, absolut noll i körkänsla och bilfysik som inte har mycket med verkligeheten att göra.

Jag hoppas att någon "knäcker" Burns Rally när det gäller att göra helt nya sträckor.Bilar är ju inga problem. Likaså går det att välja grus, asfalt och snö på vilken sträcka som helst. Ljudmoddar finns och även svensk kartläsare.
Att skapa nya motorljud är bökigt och tidskrävande, men det går!
Har själv suttit många timmar med just den biten och har äntligen lyckats få till ett helt nytt motorljud.
Helt realistiskt kan det aldrig bli pga. begränsningar/ljudkvalite i spelet.
Men bättre än orginalet går att åstakomma helt klart.

Ett alternativ är att köpa en billg beg. PS2 och spelet WRC Rally Evolved.
Visst, inte Burnskänsla men ändå körbart och har WRC-licensen.
Ryktas också om ett nytt WRC kommer till PS3!
Så på PC-fronten ser det mörkt ut just nu....

Visa signatur

AMD 5200+, 7900GTX, X-Fi, Z-5500, Diboss 26" LCD + 2st TFT 19" Wide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MclarenII
Är ett alldeles utmärkt bilspel som jag också har, dock inte ett rallyspel ;).

Isåfall är det närmaste du komer Toca Racer Driver 3, har ju allt från rallycross, monstertruck till lawnmower racing.

Synd att spelet har starforce iofs..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Jag var på svenska rallyt och fick WRC-feber. Vill oxå ha ett nytt spel med subaru, citroen och att alla förare som leob, grönholm är med e.t.c.
Men som det ser ut nu får vi nog vänta ett slag innan SEGA Revo och colin mcrae DIRT kommer. Tycker båda verkar bli bra, alla fall grafikmässigt :p.

Får väl damma av mitt gammla Rallisport challenge från 2003. Det tycker jag är ett bra spel i väntan på ovanstående titlar.

EDIT: Lars-on du skulle inte kunna länka till en bra sida där man kan ladda ned addon i form av nya bilar e.t.c. till burns rally. Vore väldigt tacksam

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk

Det bästa bilspelet är FlatOut 2 !! enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr det kommer dröja väldigt länge (om någonsin) innan det kommer en rallysimulator i klass med RBR.

Om det är något som ska kunna komma upp i samma nivå som RBR så är det Driver's Republic som ska bli en generell racingsimulator som ska täcka in all typ av racing. Dock kommer det släppas i flera steg och första versionen ska bara innehålla banracing. Eftersom det är mannen bakom fysiken i RBR som som ligger bakom Driver's Republic så borde fysiken bli i toppklass.

på youtube finns det lite filmer från tidiga alpha/beta versioner av det.
http://www.youtube.com/results?search_query=Driver%27s+Republ...

Permalänk
Medlem

WRC4 på PS2 är det klart bästa rallyspelet.
Alla länder,bilar m.m.

Visa signatur

CPU: Intel I9 11900K | RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX 3600 Mhz 32 GB | Moderkort: MSI MAG Z590 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX4090 Gaming X Trio | PSU: Seasonic Focus GX 850W | Kylare: Noctua NH-U12A | Fläktar: Noctua NF-A14 IPPC-3000 | Chassi: INET Taurus R2 Miditower | OS: Windows 10 | SSD1: Samsung 860 EVO 1TB SSD2: Samsung 970 EVO 1TB | Monitor: LG Ultragear 38GN950 | VR Headset: HP Reverb G2

Permalänk

Det enda jag kan känna är tråkigt med Richard Burns Rally är att realismen i mångt och mycket är överdriven... De har gått lite över gränsen med fysiken.

Game Reactor skrev något om det... en rallyförare sågade RBR ganska kraftigt pga av att det inte var tillräckligt lättkontrollerat. Överdrivet svårstyrt. Inte som en riktig bil osv.

Men RBR är fortfarande kungen på täppan och går ju ad modda till önskad effekt.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
Det enda jag kan känna är tråkigt med Richard Burns Rally är att realismen i mångt och mycket är överdriven... De har gått lite över gränsen med fysiken.

Game Reactor skrev något om det... en rallyförare sågade RBR ganska kraftigt pga av att det inte var tillräckligt lättkontrollerat. Överdrivet svårstyrt. Inte som en riktig bil osv.

Men RBR är fortfarande kungen på täppan och går ju ad modda till önskad effekt.

Jag tycker inte RBR är speciellt svårtstyrt, tvärt om så tycker jag att det är den enklaste racingsimulator att styra så länge man kör med ratt och pedaler. Tycker även RBR är mycket lättare än de flesta arkadrallyspel som tex CMR-serien.

Jag tror inte det är pga att RBR är svårstyrt som en riktig rallyförare har svårt att kör RBR, utan det är pga att föraren inte får lika mycket input i ett spel som i verkliga livet. Det brukar vara samma problem för de flesta racingförare som sätter sig framför en simulator. Eftersom bland annat g-krafter saknas i spelen så behöver förarna rätt mycket tid för att anpassa sig.

Har även kört PS2 versionen med gamepad, men då är det riktigt svårtstyrt eftersom det inte finns någon känsla i styrningen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Jag tycker inte RBR är speciellt svårtstyrt, tvärt om så tycker jag att det är den enklaste racingsimulator att styra så länge man kör med ratt och pedaler. Tycker även RBR är mycket lättare än de flesta arkadrallyspel som tex CMR-serien.

Jag tror inte det är pga att RBR är svårstyrt som en riktig rallyförare har svårt att kör RBR, utan det är pga att föraren inte får lika mycket input i ett spel som i verkliga livet. Det brukar vara samma problem för de flesta racingförare som sätter sig framför en simulator. Eftersom bland annat g-krafter saknas i spelen så behöver förarna rätt mycket tid för att anpassa sig.

Har även kört PS2 versionen med gamepad, men då är det riktigt svårtstyrt eftersom det inte finns någon känsla i styrningen.

Håller helt & hållet med dig här Fogel. Det tar en liten stund att få in det rätta flytet i körningen i RBR men när det väl sitter där är det en underbar körkänsla. Första gången jag testade det så tänkte jag i princip "sicket mög, hur kan detta anses vara bra...." och så slängde jag det till sidan för stunden. Sen efter ett tag så sög det i rallytarmen igen och jag gav det en ny chans. Började att gå genom drivingschool och sen fick man rätt bra hum om det hela. Efter det blir man bara bättre & bättre samtidigt som spelet blir roligare. Jag tycker också att ratt är oumbärligt i detta spel.

Nu börjar det dock bli lite föråldrat, sitter man & tittar på WRC-sändningarna blir man såklart sugen på att köra dom bilorna och sträckorna. Riktigt tråkigt att det inte verkar som det utvecklas något nytt till PC.

Permalänk

Vogel;

Med tanke på vad du skrev så kollade jag upp min styrinställning. Det visade sig att jag varit lite klen och inte lärt mig hur man ska ställa in "graferna" i spelet. Mixtrade litegrann och nu känns spelet mycket mer flytande

En sak jag fortfarande kan störa mig lite på är att det är svårt att gasa ut baken i spelet. Man måste nästan alltid använda faint eller handbromsa (i de lägre hastigheterna) för att få ut röven i vassare kurvor. Skulle vara kul om det gick att drifta lite genom att gasa loss bakhjulen. Trots 4wd ska det väl gå eller?

Mclaren;

De senaste bilarna kan du ju stoppa in själv. Nya banor blir svårare tror jag.

Testade Xpand -demot igår, och det var ju lite av en besvikelse. Kändes som att köra rally i FarCry ungefär.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte det är något större problem med att få ut baken på bilarna. Det är bara i de mest extrema hårnålar jag brukar använda handbroms.

Du kör väl med gas och broms på separata axlar på pedalerna? För om man kör med delad axel så blir det svårt att styra bilen tillräckligt med pedalerna.

Permalänk

Jodå, left foot braking och allt de går igenom i rallyskolan funkar som det ska.

Men ett exempel på att överstyra mha gasen syns ibland när de riktiga förarna/bilarna snurrat runt och behöver få bilen åt rätt håll igen, oftast gör de en snygg liten piruett från stillastående på vägen. Oavsett underlag så släpper bakhjulen och de gasar runt baken på bilen. Men man kanske inte ska vara för kräsen, svårt att få alla aspekter i fysikmotorn realistisk kan jag tänka mig.

RBR koncentrerar sig ganska mycket på att man inte får övergasa och köra för fort, och eftersom man ska hålla igen det sista så känns det som att de kunde stoppat in lite mer "power over" i spelet. Samma känsla man har i LFS fast inte lika linjärt kanske...

Lite flummigt, men du förstår nog vad jag menar.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Inaktiv

Är du ute efter något mer oseriöst men otroligt kul så är flatout2 att rekomenderra

Permalänk

Dags att väcka tråden till liv nu när det gått ett tag och utvecklarna förhoppningsvis hostat fram nån ny titel.

Colin McRae dirt 2 är på gång vet jag. Hoppas dom har bättre känsla i styrning än första spelet.
Har det kommit ut något annat kul? Jag har inte haft någon koll senaste året.

Edit: Hur gick det för Drivers rebublic? Är det nerlagt eller?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
Dags att väcka tråden till liv nu när det gått ett tag och utvecklarna förhoppningsvis hostat fram nån ny titel.

Colin McRae dirt 2 är på gång vet jag. Hoppas dom har bättre känsla i styrning än första spelet.
Har det kommit ut något annat kul? Jag har inte haft någon koll senaste året.

Fuel kommer snart men det verkar vara arkad...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drillseargent
Dags att väcka tråden till liv nu när det gått ett tag och utvecklarna förhoppningsvis hostat fram nån ny titel.

Colin McRae dirt 2 är på gång vet jag. Hoppas dom har bättre känsla i styrning än första spelet.
Har det kommit ut något annat kul? Jag har inte haft någon koll senaste året.

Edit: Hur gick det för Drivers rebublic? Är det nerlagt eller?

Hoppas på mer åt GRID hållet vad gäller fysiken, för nån renodlad simulator kommer vi aldrig få med namnet Colin McRea i sig! Dirt "1" är ju så värdelöst så man skäms över o ha det i skåpet till och med...
Annars är det GTR 2 och GTR Evolution som gäller för mig, men det vore ju sååå kul med nått nytt rally spel med RBR känslan, och GRID+++ grafik!! *Dregel*

Visa signatur

i5 750@3,8Ghz 24/7,Corsair H50, Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3, Asus P7P55D PRO, ATI 4870X2 CFX med Sapphire 4870 1gb, Cooler Master M850W,, Raptor 300gb, Antec nine hundred....